آشپزی

فوت و فن خورش غوره بادمجان در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن خورش غوره بادمجانو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک خورش بادمجان

هنر و تکنیک خورش بادمجان راز خورش بادمجان خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش بادمجان یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی است که با بادمجان و گوشت یا ماهیچه تهیه می شود و برای مراسم های مختلف بسیار مناسب است. این غذا معمولا با زعفرانی پلو سرو می شود. در دستور تهیه این خورش می توان از انواع گوشت بنا به ذائقه شخصی استفاده کرد و برای افزایش طعم می توان از ادویه هایی مانند شوید تازه یا آبلیموی تازه استفاده کرد.

مواد لازم برای پخت خورش بادمجان

300 گرم گوشت گردن و ماهیچه ها

1 عدد پیاز بزرگ

رب گوجه فرنگی 1 عدد

1 فنجان خیار تازه

4 عدد بادمجان

10 عدد گوجه گیلاسی

زعفران آب پز به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز پخت خورش بادمجان

ابتدا یک پیاز بزرگ را پوست گرفته و نگینی خرد کنید سپس در تابه ای با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا نرم شود. در مرحله بعد تکه های گردن و ماهیچه ها را به قابلمه اضافه می کنیم و با پیاز و کمی فلفل سیاه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.

سپس چند فنجان آب جوش به مخلوط اضافه کنید و ابتدا بگذارید تا بجوشد سپس حرارت را کم کنید تا گوشت کاملا پخته و نرم شود. استفاده از آب داغ به پخت سریعتر گوشت کمک می کند، زیرا آب سرد روند پخت را کند می کند.

بعد از پختن گوشت، پوره گوجه فرنگی را در کمی روغن و زردچوبه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس زعفران دم کرده را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در این مرحله غور را به مخلوط اضافه کنید.

بادمجان ها را پوست بگیرید و به مدت 15 دقیقه در آب نمک خیس کنید و سپس آبکشی کنید و با ماست بپوشانید و با کمی روغن سرخ کنید. گوجه و گوجه گیلاسی را بشویید و در روغن سرخ کنید.

وقتی گوشت کاملا آماده شد و سس غلیظ شد، خورش را نمک زده و بادمجان و گوجه فرنگی سرخ شده را اضافه کنید. بعد از 10 دقیقه خورش را از روی حرارت بردارید و با برنج سرو کنید.

هنر و تکنیک خورش بادمجان

برای طعم دادن به خورش بادمجان گوشتی می توانید از آبلیمو یا آبلیمو استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید با افزودن پوره گوجه فرنگی طعم خورش را تقویت کنید.

مسواک زدن بادمجان ها با ماست باعث می شود روغن کمتری جذب شوند، اما بر طعم آن ها تاثیری نخواهد گذاشت.

برای بهتر شدن طعم خورش، رب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را در مراحل آخر پخت گوشت به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا