آشپزی

فوت و فن خورش کنگر قیمه در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن خورش کنگر قیمهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خورش کنگر هنر آرتیشو

هنر خورش کنگر گیلاس و راز خورش کنگر خوشمزه خانه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش قیمه یک خورش بی نظیر با طعمی بسیار دلچسب است که تفاوت اصلی با خورش قیممه معمولی وجود کنگر به عنوان جزء اصلی است. این گیاه کاملا ارگانیک در اکثر مناطق کشور به عنوان جزء اصلی در تهیه خورش استفاده می شود و توزیع آن نیز به مقدار زیاد انجام می شود.

مواد لازم برای پخت قیمه کنگر

دویست گرم کنگر فرنگی

یک عدد پیاز

دو عدد گوجه فرنگی

نمک، فلفل قرمز، ادویه برای گوشت، دارچین در صورت تمایل

روغن به میزان لازم

دو فنجان برنج

زعفران آب پز به مقدار دلخواه

یک پیمانه لپه

چهار تکه گوشت گوسفند

طرز تهیه خورش کنگر قیمه شده

برای تهیه خورش قیمه کنگر ابتدا لپه ها را به مدت ۲ تا ۴ ساعت در آب خیس کرده و به مقدار مناسب در ظرفی قرار دهید. سپس به اندازه ای آب اضافه کنید که لپه ها را بپوشاند.

برای جلوگیری از تورم لپه در خورش، هر 1 ساعت آب داخل قابلمه را خالی کنید و دوباره آب تازه اضافه کنید. این کار باعث کاهش نفخ پس از مصرف لپه می شود.

پیاز را ریز خرد کرده و در روغن تفت می دهیم تا سفید شود. وقتی پیاز طلایی شد ادویه ها را اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید تا بوی ادویه ها به مشام برسد.

گوشت خرد شده را به پیازها اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی گوشت گرفته شود و رنگ طلایی به خود بگیرد.

گوجه فرنگی ها را نگینی خرد کرده و به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. سپس درب قابلمه را روی حرارت ملایم ببندید و پنج دقیقه صبر کنید تا گوجه ها بافت خود را از دست داده و نرم شوند.

بعد از اینکه رنگ گوجه ها باز شد لپه هایی که قبلا شسته شده را به مخلوط خورش اضافه کنید. دوباره همه مواد را چند ثانیه سرخ کنید تا بوی خامی لپه گرفته شود.

بسته به مقدار و اندازه گوشت ها دو تا سه لیوان آب جوش به مخلوط خورش اضافه کنید و در قابلمه را ببندید. به مدت چهل و پنج دقیقه اجازه دهید گوشت و حبوبات روی حرارت ملایم خوب بپزند.

در آخر میگوهای شسته و سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم. همچنین می توانید در این مرحله زعفران پخته شده را به میزان دلخواه به خورش اضافه کنید. پانزده دقیقه صبر کنید تا کنگره ها بافت نرم تری پیدا کنند. بدین ترتیب یک خورش معطر با طعم عالی آماده سرو می شود.

راز خوشمزه خورش کنگر, طرز تهیه خورش کنگر در تهران, طرز تهیه خورش کنگر با لپه, خورش کنگر مجلسی, خورش کنگر کرمانشاهی, طرز تهیه خورش کنگر شیرازی, طرز تهیه خورش کنگر با گوشت قرمز, طرز پخت خورش کنگر کرمانشاهی

خورش کنگر

برای افزایش اسیدیته و طعم بهتر خورش، در مرحله آخر می توانید یک قاشق رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و یک یا دو قاشق آبلیموی طبیعی به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط خوش رنگ و خوشمزه را به خورش اضافه کنید تا لعاب و رنگ جذاب تری به آن ببخشد.

همچنین اگر ترجیح می‌دهید از لپه استفاده نکنید، می‌توانید این جزء را از خورش جدا کرده و با انجام مراحل پختی که در بالا ذکر شد، خورش کنگر را آماده کنید.

علاوه بر همه اینها با توجه به ذائقه خود می توانید از سیب زمینی در این خورش خوشمزه و سالم استفاده کنید.

راز خورش کنگر خوشمزه با مرغ و گوشت

برای تنوع و طعم دادن به خورش کنگر می توانید از لیمو عمانی و شاهی استفاده کنید. خورش کنگر مجلسی از نوعی سبزی مخصوص تهیه می شود که در فصل بهار موجود است. برای رفع مشکل تهیه خورش کنگر در تمام طول سال بهتر است در فصل بهار به میزان لازم از آن تهیه و در تمام فصول سال مصرف شود.

همچنین با افزودن سبزی های دیگر مانند نعناع و جعفری، خورش را متنوع تر و دلچسب تر کنید. در فصل بهار هنگام پختن خورش کنگر از تازه ترین مواد استفاده کنید و برای ایجاد ادویه مقداری آلو اضافه کنید.

اگر می خواهید از ماکارونی استفاده کنید، یک قاشق ماکارونی را در روغن تفت دهید و در آخرین دقایق پخت به خورش کنگر اضافه کنید. این روش طعم و رنگ خورش کنگر را بهتر کرده و آن را خوشمزه و شیرین می کند.

همچنین از گوشت مرغ در خورش کنگر استفاده کنید و طعم و عطر خاصی به آن بدهید. مرغ طعم فوق العاده ای به غذا می دهد و زمان پخت آن کمتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا