آشپزی

فوت و فن دلمه کلم در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن دلمه کلمو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر کلم

هنر و تکنیک کلم راز طعم قلع و قمع کلم و مرگ سفالگرش سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پیراشکی کلم یکی از خوشمزه ترین انواع پیراشکی است که در آذربایجان و تبریز به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار در ایام بایرام و ماه مبارک رمضان معروف است. از این غذا در برخی شهرهای دیگر مانند بروجرد و سنندج برای شام شب یلدا نیز استفاده می شود. برای تهیه کلم تبریزی مجلسی از رب انار و رب گوجه فرنگی استفاده می شود.

کلم کلم تبریزی کلم مجلسی به شرح زیر تهیه می شود:
ابتدا برگ کلم تازه و سبز را انتخاب کنید و بخارپز کنید یا در آب جوش مختصری بجوشانید تا کمی نرم شود.
پس از آبکش شدن برگ ها، اردک را بجوشانید و ریز خرد کنید.
سپس در ظرفی اردک خرد شده، برنج پخته شده، آبلیمو، رب انار، پوره گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
مواد را خوب هم بزنید تا همه مواد خوب با هم ترکیب شوند.
حالا هر برگ کلم را با مقداری از مخلوط بالا پر کنید و محکم ببندید.
کوفته ها را در قابلمه بریزید و با کمی آب بپزید تا برگ های کلم نرم شوند و مواد داخل کوفته ها پخته شوند.
پس از پخته شدن کوفته ها، آنها را از ماهیتابه خارج کرده و سرو کنید.

عناصر

کلم: 1 عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده: 600 گرم
لپه: 200 گرم
برنج: ۲ پیمانه
سبزیجات خرد شده: جعفری، گشنیز، شوید، ترخون و نعناع 800 گرم
سر پیاز: 1 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی: 4 قاشق غذاخوری
رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه: اختیاری
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز پخت قلوه کلم

در سس کلم معمولا از رب انار یا ترکیبی از رب انار و پوره گوجه استفاده می شود. در زیر مراحل تهیه کلم برگ به روش تبریز و ارومیه که به شما آموزش می دهیم توضیح داده می شود.

برای تهیه سارمیکی کلم با برگ کلم سفید یا کلم پیچ ابتدا مقداری آب در ظرف مناسبی بریزید تا به دمای جوش برسد. سپس یک قاشق چایخوری نمک به آب اضافه کنید.

برگ های کلم را جدا کرده و با آب سرد و نمک بشویید. وقتی آب قابلمه به جوش آمد، برگ های کلم را در آب در حال جوش قرار دهید تا کمی نرم شوند.

1 تا 2 دقیقه زمان کافی برای نرم شدن برگ های کلم است. در مرحله بعد برای جدا کردن کلم پیچ یا برگ کلم سفید از قسمت اصلی و میانی، برگ ها را با دقت یکی یکی با قاشق جدا کنید. برگ های کلم به راحتی جدا می شوند.

برگ های کلم را از آب خارج کرده و در آبکش بریزید تا خوب خشک شوند. پیاز را نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت قهوه ای شود. گوشت را نمک زده و فلفل می زنند و زردچوبه را تفت می دهند تا ادویه جات گرفته شود.

مایه گوشتی داخل برگ کلم آماده است، بگذارید کمی خنک شود.

در این مرحله از دستور قاچ های کلم، باید قاچ ها را بپیچید و آماده کنید. برخی از برگ های کلم ممکن است رگه های بسیار ضخیمی در پشت داشته باشند. برای سهولت در پیچیدن پوست ها، بهتر است با نوک چاقو با احتیاط آن ها را جدا کنید و مراقب باشید به برگ های کلم آسیبی وارد نشود.

آب گوشت را با برنج پخته شده و سبزیجات خرد شده مخلوط کرده و به میزان دلخواه نمک اضافه کنید. یک یا دو قاشق غذاخوری از مخلوط کلم را در هر برگ کلم بریزید و برگ را به شکل برگ یا سیگار شبیه به برگ کلم بغلتانید.

در مرحله آخر طرز تهیه برگ کلم باید کف قابلمه را با کمی روغن بپوشانید و مقداری از کلم را بپیچید. برش های پیچیده شده را در ته قابلمه بچینید و چند برگ کلم را روی آنها بچینید. آنها را با سس دلمه و یک لیوان آب می ریزند.

برای تهیه سالاد کلم، پوره گوجه فرنگی، رب انار، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. اگر طعم ملاس و کمی شیرین را دوست دارید، می توانید به جای آبلیمو و نمک، کمی شکر و سرکه به سس اضافه کنید.

برای پخت برگ کلم ابتدا شعله گاز را روی متوسط ​​قرار دهید و وقتی بخار بالا آمد شعله را کم کنید. 30 تا 40 دقیقه زمان کافی برای پختن برگ کلم است.

لازم به یادآوری است که این توضیحات تنها یک راهنمای کلی برای تهیه سالاد کلم است و روش ها و مواد مورد استفاده ممکن است از منطقه ای به منطقه دیگر یا از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت باشد.

طرز تهیه قلاب کلم با مرغ

برای تهیه کلم پیچ با مرغ، از مقداری سینه مرغ آسیاب شده یا خرد شده استفاده کنید. ابتدا مانند روش قبل پیاز را همراه با مرغ تفت دهید تا طعم و طراوت خاصی به مرغ داده شود. سپس ادویه و لپه و برنج نیم پز را به آن اضافه می کنند.

در آخر سبزیجات خرد شده و پوره گوجه فرنگی را به مخلوط قبلی اضافه کنید و مواد را داخل کلم برگ های از قبل پخته شده بریزید.

بهتر است در این روش از برگ های کلم سفید استفاده کنید تا رنگ زیبایی به پوست ها بدهید. همچنین می توانید قبل از استفاده، برگ های کلم را در آب نمک بجوشانید و نرم کنید.

پس از ریختن مواد داخل برگ کلم، آن ها را به شکل برگ یا سیگار در آورید و پوست ها را آماده کنید.

در مرحله بعد کف قابلمه را با کمی روغن بپوشانید و صدف ها را کف آن قرار دهید. سپس مقداری برگ کلم را روی کوفته ها قرار دهید و سس و یک فنجان آب به قابلمه اضافه کنید.

می توانید سس دلمه را با ترکیب پوره گوجه فرنگی، رب انار، آبلیمو و ادویه های دلخواه درست کنید. در صورت تمایل می توانید شکر و سرکه را به سس اضافه کنید تا طعم شیرینی به سس بدهد.

سپس ظرف را با درب محکم بپوشانید و کوفته ها را روی حرارت ملایم بپزید. زمان پخت دلمه مرغ 40-50 دقیقه طول می کشد تا مواد داخل دلمه کاملا پخته شوند.

پس از پختن دمنوش را از قابلمه خارج کرده و در کنار سس دلمه قرار دهید. برای تکمیل طعم دلمه می توانید سبزیجات تازه و خرد شده، نعناع تازه یا آب لیمو را اضافه کنید.

با این روش آسان می توانید یک غذای مرغ و کلم خوشمزه و متفاوت تهیه کنید و نوش جان کنید.

هنر کلم

شما می توانید کلم را به درستی در آب جوش قرار دهید. برای این کار ابتدا سر کلم را با چاقوی تیز ببرید و سپس کلم را در آب جوش بریزید. سپس با یک موچین برگ های کلم را یکی یکی جدا کنید. پس از خشک شدن برگ های کلم، باید سر و پایین آن را با چاقوی تیز برش دهید تا یک برگ مربع شکل به دست آورید.

راز طعم سارمیکی چیست؟ برای تهیه سرمی از کلم های جوان و نسبتا ریز استفاده کنید.

برای مزه دار کردن گوشت می توانید کمی دارچین و زعفران آب پز اضافه کنید. این یکی دیگر از رازهای طعم برگ کلم است.

همراه با دمنوش، مقداری آلو پخته یا خورشتی روی دمنوش قرار دهید تا طعم لذیذتر و شیرین تری به دم دستی بدهد.

راه دیگر برای تهیه دال کلم خوشمزه‌تر این است که دلمه را با سس دلمه در 10 دقیقه آخر پخت بپزید، مخصوصا اگر در سس دلمه از شکر استفاده کرده باشید. چون شکر تا ته قابلمه می ریزد و شربت شکر می سوزد. شکر را می توانید به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های اوگت کوروش خریداری کنید.

به جای گوشت چرخ کرده، می توانید از دانه های سویا یا مرغ آب پز، ریشه و بریان نیز استفاده کنید.

برای تهیه سنندجی یا کلم کردی باید از ترکیب پیاز سبز، پیازچه، تره، مرزه، جعفری و گشنیز ریز خرد شده استفاده کنید. برای مواد داخل پفک سنندجی می توانید به جای چرخ کرده از گوشت سینه مرغ استفاده کنید.

به جای آبلیمو می توانید از سماق یا انزجار استفاده کنید.

پوست کلم بروجردی معمولاً رب گوجه فرنگی ندارد.

طرز تهیه کلم ارومیه مانند کلم تبریز است.

برای تزیین رول کلم خانگی می توانید از مقداری سبزی تازه خرد شده و زرشک استفاده کنید.

افزودن مقداری سیر له شده یا پودر سیر به مواد متوسط ​​برگ کلم طعم را بهتر می کند.

سبزی مناسب برای سرمی

برای تهیه برگ کلم برای 10 نفر به 800 گرم سبزیجات نیاز دارید. برای این مقدار باید از ترکیب زیر استفاده کنید:

240 گرم جعفری
160 گرم بیشتر
مناقصه 120 گرم
160 گرم گشنیز
120 گرم ترخون

سس کلم ترش چیست؟

راز طعم کلم تبریزی در سس مخصوص آن است. برای تهیه این سس باید پوره گوجه فرنگی، رب انار، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. سپس سس را به صدف ها اضافه کنید و اجازه دهید صدف های شما چند ساعت در این سس بپزند.

خوشمزه ترین کلم رنده شده سس کلم رنده شده طرز تهیه کلم خرد شده برای ۶ نفر ویدیو طرز تهیه کلم خرد شده کلم رنده شده کلم صورتی با کلم رنده شده طرز تهیه کلم خرد شده فقط ریز را بپیچید کلم

طرز تهیه کوفته کلم شیرین

برای تهیه کلم شیرین می توانید از ترکیب کشمش برای مواد داخل دلمه استفاده کنید و سس دلمه را با کمی شکر شیرین کنید.

کلم برای سوپ کلم عالی است

برای تهیه رول های کلم خوشمزه تر، بهتر است کلم هایی با برگ های قوی و بزرگ انتخاب کنید. عموماً کلم هایی که برگ های سالمی دارند و لکه های تیره ای ندارند برای تهیه سرمی مناسب ترند. بنابراین، برای به دست آوردن بهترین سارمیک کلم، کلم های مرغوب و بدون عیب را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا