آشپزی

فوت و فن رولت خامه ای در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن رولت خامه ایو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

رول پا کرم و پنکه

رول پا کرم و پنکه و راز یک رول خامه ای خوشمزه خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

رول خامه ای یکی از خوش طعم ترین شیرینی هایی است که به راحتی در شیرینی فروشی ها پیدا می شود. منشا این شیرینی از اروپای مرکزی است و اغلب به آن رول سوئیسی می گویند، اگرچه در واقع از کشور سوئیس نیست. در قرن نوزدهم این شیرینی در اروپا اختراع شد و به سرعت در آسیا و ایران رایج شد. مردم سراسر دنیا عاشق خوردن این کیک اسفنجی هستند و ایرانی ها با تغییر دستور پخت آن طعم خاصی به آن بخشیده اند.

اگرچه می‌توانید رول خامه‌ای را از شیرینی‌فروشی‌های آماده خریداری کنید، اما ممکن است تهیه این شیرینی در خانه خوشایندتر باشد. شاید برای برخی افراد درست کردن رول خامه ای سخت باشد، اما با رعایت چند نکته می توانید یک رول خامه ای عالی در خانه درست کنید.

به دلیل طعم بی نظیرش، بسیاری از ما عاشق شیرینی رول خامه ای هستیم. این شیرینی از قسمت اصلی آن یعنی خامه می آید و همین باعث می شود رول خامه ای بسیار خوشمزه و شیرین باشد.

رول خامه ای در طعم ها و اشکال مختلفی مانند شکلاتی، نسکافه ای، پسته ای و وانیلی تهیه می شود. با رعایت دستور پخت و اصول تهیه، تهیه این کیک در منزل و استفاده از آن در جشن ها و مراسم بسیار آسان خواهد بود.

مواد اولیه برای ساخت رولت

چهار عدد تخم مرغ

یک فنجان آرد

نصف لیوان شکر

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

نصف قاشق چایخوری وانیل

پنج قاشق غذاخوری آب جوش

خامه قنادی 4 پیمانه یا 500 گرم

طرز تهیه رول خامه ای

فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد به مدت کافی گرم کنید. سپس سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و برای درست کردن رول خامه ای آماده شوید.

ابتدا تخم مرغ ها را جدا کنید؛ زرده ها را با شکر بزنید تا خمیر شود. وانیل را به این مخلوط اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. سپس آب جوش را به آن اضافه کنید.

آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و به آرامی با قاشق هم بزنید تا خمیر یکدست شود. در این مرحله از میکسر استفاده نکنید. سپس سفیده ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدست شود.

خمیر را در قالب صاف و پهنی بریزید سپس آن را در فر گرم شده با دمای 220 درجه قرار دهید. زمان پخت کیک را بین 8 تا 12 دقیقه تنظیم کنید. بعد از پخت کیک را از فر خارج کرده و روی سطح صافی قرار دهید تا خنک شود.

کیک را باز کنید و داخل آن را با خامه فرم گرفته پر کنید. سپس دوباره کیک را پهن کنید و سطح بیرونی آن را با یک لایه نازک خامه بپوشانید. حالا رول خامه ای را به صورت دایره ای با ضخامت مساوی برش بزنید. حاضر! برش ها را در ظرف مناسبی بچینید و با چای یا نوشیدنی مورد علاقه خود سرو کنید.

رول پا کرم و پنکه

طرز تهیه رول خامه ای شباهت زیادی به تهیه کیک اسفنجی دارد. با پیروی از چند تکنیک ساده، می توانید یک رول خامه ای درست کنید که طعم و ظاهر حرفه ای تری داشته باشد. همچنین اگر نمی خواهید از فر استفاده کنید به راحتی یک رول کاسترد درست کنید. در زیر با نکات اساسی برای تهیه رول خامه آشنا خواهید شد:

برای تزیین رول خامه ای از تکه های میوه یا تکه های شکلات استفاده کنید.

پختن رول خامه ای برای بیش از 12 دقیقه ممکن است باعث ترک خوردن کیک در حین رول شود.

بعد از پخت بهتر است رول خامه ای را در دمای محیط خنک کنید و از یخچال استفاده نکنید.

بعد از اینکه رول را خامه زدید و روی کیک را با رول خامه ای تزئین کردید، در یخچال نگهداری کنید.

اگر در توستر رول کاسترد درست می کنید، به خاطر داشته باشید که به دلیل سایز کوچکتر توستر، دمای آن را 20 تا 30 درجه کمتر از دمای فر قرار دهید.

برای تهیه رول خامه ای دو رنگ یا طرح، به نصف مواد کیک اسفنجی یک قاشق پودر کاکائو یا رنگ خوراکی اضافه کنید و سپس طرح مورد نظر را روی سینی فر قرار دهید.

اگر می خواهید رول های خامه ای بدون فر یا تابه درست کنید، تابه نچسب دو طرفه را چرب کرده و حرارت دهید. مواد را داخل تابه بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس کیک را برگردانید و طرف دیگر آن را به مدت 5 دقیقه بپزید. سپس شیرینی پخته شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

رولت چگونه سرو می شود؟

رول های خامه ای را می توان به عنوان یک دسر عالی در مهمانی ها و جشن ها سرو کرد و همچنین می تواند به عنوان میان وعده عصرانه یا میان وعده بعد از غذا استفاده شود. این شیرینی مخصوصاً در مناسبت های شادی مانند عروسی، تولد و دیگر جشن ها طرفداران زیادی دارد و کاربردهای متنوعی دارد.

از طرفی می توانید رول خامه ای را با چای سرو کنید. این ترکیب طعم شیرین و خامه ای را متعادل می کند. همچنین برخی افراد این کیک را با قهوه یا آب میوه ترجیح می دهند. انتخاب نوشیدنی همراه با رول خامه ای به سلیقه شما و مهمانانتان بستگی دارد و می توانید از گزینه های مختلفی استفاده کنید.

دلیل ترک خوردن رول خامه ای، طرز تهیه رول خامه ای شیرین، طرز تهیه رول خامه ای 10 نفره، طرز تهیه رول خامه ای نرم، دستور تهیه رول خامه ای در آشپزخانه کوچک من، پای و پنکه، رول گوشت، طرز تهیه خامه رول 4 نفره طرز تهیه رول خامه ای در مایکروفر

پاهای رول کرم

در مراحل تهیه این کیک به یاد داشته باشید که نگذارید کیک بیش از حد بپزد و بپزد. بنابراین، کیک باید کاملاً پخته شود.

این کیک اصلی را می توان به کیک بستنی نیز تبدیل کرد. برای این کار کافیست خامه را با بستنی نرم جایگزین کنید و بعد از غلتاندن کیک را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خنک شود.

همچنین اگر دوست دارید از مارمالاد به عنوان جایگزین خامه استفاده کنید و رول میوه ای با طعمی منحصر به فرد و متفاوت درست کنید.

برای تهیه خامه می توانید از خامه قنادی استفاده کنید. به اندازه نیاز بیرون بیاورید و بگذارید نیمه مایع شود. پس از آن با دور تند همزن آنقدر هم بزنید تا اثری از تیغه های همزن روی خامه بماند. حالا می توانید از این خامه برای تزیین کیک استفاده کنید و لذت ببرید.

چرا رولت ما گاهی اوقات شکست می خورد؟

شاید شما هم تجربه کرده باشید که رول خامه در حین پخت ترک خورده است و به دنبال دلایل آن هستید. دلیل اصلی ترک خوردن کرم رول عدم توزیع یکنواخت مواد در داخل آن است.

بنابراین بهتر است رول خامه ای را بیش از 12 دقیقه نپزید. زیرا این امر می تواند باعث ترک خوردن نان هنگام باز کردن آن شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا