آشپزی

فوت و فن رولت در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن رولتو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر رولت

هنر رولت و راز طعم رولت و نکات آشپزی رولتی خامه خوشمزه سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

رول های خامه ای یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که معمولا در شیرینی فروشی ها به مشتریان عرضه می شود. به آن رول سوئیسی نیز می گویند، البته لازم به توضیح است که اصل این شیرینی به کشور سوئیس نمی رسد; در واقع در قرن نوزدهم در اروپا اختراع شد و به سرعت در آسیا و ایران رایج شد. ایرانی ها با تغییر دستور تهیه رول خامه ای طعم این مربا را دلپذیرتر کرده اند.

اگرچه امکان خرید رول خامه ای آماده از شیرینی فروشی وجود دارد، اما تجربه تهیه این شیرینی در خانه می تواند تجربه دلپذیرتری را برای شما به ارمغان بیاورد. ممکن است برای برخی از افراد در ابتدا این تهیه سخت باشد، اما با رعایت چند نکته می توانید یک رول خامه ای عالی در خانه درست کنید.

ما همیشه از طعم بی نظیر رول خامه ای لذت می بریم و آن را به بقیه ترجیح می دهیم. اصالت این شیرینی از ترکیب قسمت اصلی خامه ناشی می شود که خامه رول را بسیار خوشمزه و شیرین می کند.

رول های خامه ای با انواع و طعم های مختلفی مانند شکلاتی، نسکافه ای، پسته ای، وانیلی و … تهیه می شود. در دسته بندی های مختلف با رعایت دستور پخت و اصول آماده سازی، درست کردن این کیک در منزل مشکلی ایجاد نمی کند و می توانید از آن در مجالس و مراسم خود استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه رولت

چهار عدد تخم مرغ

یک فنجان آرد

نصف لیوان شکر

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

نصف قاشق چایخوری وانیل

پنج قاشق غذاخوری آب جوش

خامه قنادی 4 پیمانه یا 500 گرم

آموزش پخت رولت

ابتدا فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید و صبر کنید تا گرم شود. سپس سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و برای تهیه رول خامه ای آماده کنید.

ابتدا تخم مرغ ها را جدا کرده و زرده ها را در ظرفی ریخته و شکر را به آن ها اضافه کنید. سپس آن ها را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. وانیل را کم کم به مخلوط اضافه کنید و یک دقیقه با همزن بزنید. سپس آب جوش را به مخلوط اضافه کنید.

در مرحله بعد آرد را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و با دقت هم بزنید تا خمیر کاملا یکدست و یکدست شود. در این مرحله با قاشق هم بزنید و از همزن خودداری کنید. سپس سفیده ها را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

پس از آماده شدن خمیر آن را در قالب آماده شده بریزید و در فر گرم شده با دمای 220 درجه سانتیگراد قرار دهید. زمان پخت را بین 8 تا 12 دقیقه تنظیم کنید تا رول خامه ای پخته شود. بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود.

سپس رول کیک را باز کرده و یک لایه از خامه فرم گرفته را داخل آن بریزید، سپس کیک را دوباره برگردانید و بیرون را با یک لایه خامه بپوشانید. حالا رول خامه ای را به صورت دایره ای به همان ضخامت برش بزنید. رول خامه ای شما آماده است. برش ها را در بشقاب بچینید و با چای یا نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

تکنیک ساخت رولت

همانطور که می بینید، تهیه رول کاسترد بسیار شبیه به تهیه کیک اسفنجی است. اگرچه این دستور به دقت بیشتری نیاز ندارد، اما رعایت چند نکته می تواند به شما در تهیه رول خامه ای با طعم ظریف و شکل زیباتر کمک کند. علاوه بر این، اگر نمی خواهید از فر استفاده کنید، می توانید یک رول خامه ای بدون این وسیله تهیه کنید. در زیر نکاتی را برای تهیه رول خامه ای مشاهده خواهید کرد.

برای تزیین رول خامه ای از تکه های میوه یا تکه های شکلات استفاده کنید. با استفاده از رنگ ها و طعم های متنوع در دکوراسیون خود می توانید ظاهر جذاب تری ایجاد کنید.

پختن این نوع رول خامه ای به مدت بیش از 12 دقیقه می تواند باعث ترک خوردن کیک در حین غلتاندن شود. بنابراین زمان پخت را به 8 تا 12 دقیقه محدود کنید تا کیک کاملا و نرم بپزد.

بعد از پخت اجازه دهید رول تا دمای اتاق خنک شود و از یخچال برای خنک شدن استفاده نکنید. به این ترتیب از خیس شدن کرم و از دست دادن حالت ایده آل رول خامه جلوگیری می کنید.

بعد از اینکه رول را خامه زدید و روی کیک را با رول خامه ای تزئین کردید، در یخچال نگهداری کنید. این عمل باعث حفظ طراوت و بهبود طعم و کیفیت رول خامه ای می شود.

در مورد تهیه رول خامه ای در توستر باید بدانید که به دلیل ابعاد کوچکتر توستر، در صورت پختن رول خامه ای در این دستگاه، دمای آن را 20 تا 30 درجه کمتر از دمای فر قرار دهید.

همچنین اگر می خواهید رول خامه ای دو رنگ یا طرح درست کنید، می توانید نیمی از مواد کیک اسفنجی را با یک قاشق پودر کاکائو یا رنگ خوراکی مخلوط کنید و سپس طرح مورد نظر را در سینی فر قرار دهید.

اگر می خواهید رول خامه ای بدون فر درست کنید، می توانید از تابه نچسب دو طرفه استفاده کنید. ابتدا ماهیتابه را چرب کرده و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. سپس مواد را در تابه بریزید و به مدت 10 دقیقه بپزید. سپس کیک را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن به مدت 5 دقیقه بپزد. در نهایت کیک اسفنجی پخته شده را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

با این روش ها به راحتی می توانید یک رول خامه ای خوشمزه با ظاهری جذاب تهیه کنید و با خلاقیت خود این شیرینی را به روش های مختلف تغییر دهید.

نحوه استفاده از رولت

امکان ارائه رول خامه ای به عنوان دسر متنوع در مهمانی ها وجود دارد. این کیک را نه تنها می توان به عنوان دسر در مهمانی ها سرو کرد، بلکه می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شام نیز باشد. در مناسبت های رسمی مانند عروسی، تولد و مهمانی های دیگر، رول خامه ای معمولا به عنوان دسر سرو می شود. از این شیرینی در مناسبت های خاص و برای شادی استفاده می شود.

همچنین برای تنظیم طعم می توانید رول خامه ای را با چای سرو کنید. با توجه به شیرینی بالای رول خامه ای، چای می تواند ترکیبی مناسب و متعادل باشد. البته بعضی ها این کیک را با قهوه یا آبمیوه هم سرو می کنند. این انتخاب بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید این کیک را با نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

علت ترک خوردن رول خامه پا و فن رول گوشت طرز تهیه رول خامه شیرینی دلیل خشک شدن رول دلیل بالا نیامدن شیرینی لطیفه طرز تهیه خامه رول 10 نفره اسپاگتی برنجی پا و فن دار طرز تهیه رول خامه ای لطیف

نکاتی برای پخت رول چیست؟

شیرینی باید طوری پخته شود که بدون مشکل آن را برش دهید و نیازی به پخت کامل نداشته باشید.

از این کیک ساده می توانید یک کیک بستنی جذاب درست کنید. کافی است خامه را با بستنی نرم جایگزین کنید و بعد از غلتاندن کیک را به مدت 3 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

همچنین می توانید از مارمالاد به عنوان جایگزین خامه استفاده کنید و به این ترتیب یک رول میوه ای با طعمی بی نظیر ایجاد کنید.

برای تهیه خامه می توانید خامه قنادی را از فروشگاه خریداری کرده و به مقدار لازم جدا کنید. سپس به آرامی می گذاریم تا نیمی از آب آن کشیده شود و تا زمانی که غلظت خامه حفظ شده و مقداری از تیغه های همزن روی خامه بماند با همزن با دور تند هم می زنیم. حالا می توانید از این خامه برای تزیین کیک استفاده کنید.

دلیل کرک کردن رولت

حتما برای شما هم پیش آمده که رول کاستردتان در هنگام پخت ترک بخورد و شاید دنبال دلیل آن باشید. دلیل اصلی ترک خوردن رول خامه ای این است که مواد در تمام قسمت های آن یکنواخت پخته نشده اند.

همچنین پختن این نوع رول خامه ای بیش از 12 دقیقه می تواند باعث ترک خوردن کیک در حین رول شدن شود. بنابراین توصیه می شود زمان پخت رول را به دقت کنترل کرده و تا زمان مناسب که حداکثر 12 دقیقه است ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا