آشپزی

فوت و فن سالاد کاهو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سالاد کاهوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر سالاد کاهو

سالاد پای کاهو و پنکه راز یک سالاد کاهو خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سالاد کاهو اغلب با افزودن کلم سفید یا قرمز و هویج تهیه می شود. با توجه به محصولات موجود و فصل، می توان انواع سالاد را تهیه کرد. این سالاد با روغن زیتون و سرکه یا آبلیمو تهیه می شود و فاقد سس مایونز است و آن را به غذایی بسیار سالم تبدیل می کند. اگر می خواهید از این سالاد به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده کنید، می توانید موادی مانند کنسرو ذرت، سیب زمینی تفت داده شده، گردوی خرد شده یا کنجد را به ذائقه خود اضافه کنید.

مواد لازم برای سالاد کاهو

کاهو: 2 عدد

هویج: 3 عدد

تربچه: 240 گرم

پیاز قرمز: 1 عدد کوچک

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سرکه قرمز: 2 قاشق غذاخوری

نمک دانه درشت: 1 قاشق چایخوری

فلفل: ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد کاهو

ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و به صورت دایره های نازک برش دهید. سپس برگ های کاهو را از یکدیگر جدا کرده و با دقت بشویید تا آب اضافی آن گرفته شود. تربچه ها را به صورت دایره های نازک برش دهید. فلفل تازه را خرد کرده و پیاز را حلقه حلقه کنید. سپس برگ های کاهو را خرد کرده و یک کاسه بزرگ همزن آماده کنید. تمام مواد خرد شده را در ظرفی بریزید و با دقت مخلوط کنید. نمک، فلفل و سرکه را به مخلوط اضافه کنید و دوباره خوب مخلوط کنید. در آخر روغن زیتون را به سالاد اضافه کنید و سالاد را برای سرو آماده کنید.

عناصر

کاهو 1 عدد

1/4 کلم سفید

1/4 کلم قرمز

2 عدد هویج

2 عدد گوجه فرنگی

سس مایونز 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

2 عدد خیار

آب لیمو به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کاهو

ابتدا برگ ها را از کاهو و کلم جدا کرده و بشویید و تمیز کنید. سپس کاهو و کلم سفید و قرمز را ریز خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و به صورت ورقه های کوچک یا با استفاده از رنده خرد کنید. گوجه فرنگی و خیار را به صورت دایره های نازک برش دهید. سپس همه مواد را با هم بچینید. برای زیباتر شدن سالاد می توانید از زیتون سبز، سیاه یا قرمز استفاده کنید. در آخر سالاد را با سس دلخواه تزیین کرده و برای سرو آماده کنید.

نحوه سرو سالادهای مختلف

اگر می‌خواهیم سالاد را به‌صورت جداگانه سرو کنیم تا قبل از اینکه مهمانان دور میز بنشینند، سالاد را در جلوی خود داشته باشند، سالاد را در کاسه‌های جداگانه یا بشقاب‌های سالاد جلوی هر نفر قرار دهید، درست همان جایی که بشقاب اصلی غذا است. قرار داده شده .

اگر قصد داریم همراه غذا سالاد سرو کنیم، می‌توانیم یک بشقاب مخصوص سالاد را در سمت چپ میز قرار دهیم و سپس سالاد را در آن سرو کنیم تا همه خودشان آن را ببرند و بشقاب‌های سالاد را به هم برسانند. .

اگر فضای کافی برای چیدن بشقاب های سالاد وجود ندارد و میز پر است، می توانیم از بشقاب های نان که در سمت چپ و بالای چنگال قرار گرفته اند استفاده کنیم و از بشقاب نان بگذریم. سس را می توان مستقیماً در سالاد ریخت یا جداگانه سرو کرد. اگر سس را جداگانه سرو کنیم، سالاد تازه تر، تردتر و خوشمزه تر می ماند و همچنین می توانیم از کاهو یا برگ کلم برای تزیین و استفاده در سالاد استفاده کنیم.

تکنیک های سالاد

سس سالاد باید درست قبل از سرو اضافه شود تا از پوسته پوسته شدن و آبکی شدن سبزیجات جلوگیری شود. اگر سس را خیلی زود به سالاد اضافه کنیم، سبزیجات نرم و آبدار می شوند.

نسبت استاندارد سرکه به روغن زیتون در سس سالاد معمولا یک به سه است، مگر اینکه بخواهید سالادتان ترش تر باشد.

هنگام تهیه سس سالاد ابتدا نمک و فلفل را در سرکه حل کنید سپس روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید.

اگر قصد دارید سیب زمینی را به سالاد اضافه کنید، ابتدا آن را با سرکه، نمک و فلفل مخلوط کنید و سپس روغن زیتون را اضافه کنید، زیرا به این ترتیب ماریناد بهتر به داخل سیب زمینی ها نفوذ می کند.

اگر از قارچ های کنسرو شده استفاده می کنید، نیازی به سرخ کردن آنها نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا