آشپزی

فوت و فن سالاد کلم سفید در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سالاد کلم سفیدو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دستور تهیه سالاد کلم سفید

لگ و پنکه برای سالاد کلم سفید راز خوشمزه سالاد کلم سفید خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

اگر به دنبال تنوع در انتخاب سالاد فصل یا انواع دیگر سالاد هستید، توصیه می کنیم سالاد کلم سفید را امتحان کنید. کلم سفید به راحتی با انواع غذا ترکیب می شود و می توان آن را به عنوان یک پیش غذای خوش طعم سرو کرد. روش های مختلفی برای تهیه سالاد کلم وجود دارد.

طرز تهیه سالاد کلم سفید با کشمش و هویج

1 عدد کلم سفید متوسط

2 عدد هویج متوسط

100 گرم کشمش برای پلو

آب لیمو ترش 1 قاشق چایخوری

نمک، فلفل و سس مایونز

برای شروع تهیه سالاد کلم تزئین شده با هویج و کشمش، اولین قدم این است که کلم سفید را با دقت بشویید. پس از تمیز کردن، کلم را با یک چاقوی تیز به صورت نوارها یا نوارهای نازک برش دهید.

در مرحله دوم هویج ها را بشویید و پوست بگیرید و درشت رنده کنید. این هویج رنده شده را به کلم اضافه کنید و همه چیز را خوب مخلوط کنید. کشمش پلو را بعد از شستن و در آبکش ریختن، کلم و هویج را به مخلوط اضافه کرده و همه مواد را با دقت مخلوط می کنیم.

برای تهیه سس سالاد، سس مایونز، نمک، آبلیمو و فلفل را در یک کاسه با هم ترکیب کنید، سپس این سس را روی مخلوط سالاد بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در صورت تمایل مقداری گردو به آن اضافه کنید تا طعم سالاد بهتر شود و سپس سالاد را تا زمان سرو در یخچال بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه سالاد کلم سفید با سوسیس

سوسیس خرد شده نصف پیمانه

کلم سفید یا قرمز رنده شده 1 پیمانه

نخود فرنگی نصف پیمانه

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

در ابتدای تهیه سالاد کلم سفید با سوسیس، ابتدا باید کلم را بشویید و به صورت نواری برش دهید. سپس سوسیس را به صورت نواری برش دهید و به کلم اضافه کنید. مرحله بعدی اضافه کردن نخود فرنگی به مخلوط است.

برای تهیه سس در صورت تمایل سس مایونز و آب لیموترش را با هم ترکیب کنید سپس کمی نمک و فلفل اضافه کنید تا مزه دار شود و این سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. سپس سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شود. سالاد سرد شده آماده سرو است.

طرز تهیه سالاد کلم سفید با ذرت

کلم بنفش 1 فنجان

2 فنجان کلم سفید

2 عدد هویج کوچک

نصف پیمانه ذرت

1 قاشق غذاخوری رازیانه خشک

سس مایونز 3 قاشق غذاخوری

ماست خامه ای 2 قاشق غذاخوری

کشمش 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو، نمک و فلفل

در مرحله اول برای تهیه سالاد، ابتدا کلم سفید و بنفش را کاملا شسته و به صورت نوارهای نازک برش دهید. سپس محلولی از آب و نمک تهیه کنید و هر کدام از کلم ها را جداگانه در آن فرو کنید. بعد از مدتی کلم ها را آبکش کرده و با پارچه یا حوله تمیز خشک کنید. هویج ها را رنده کنید و به مخلوط کلم، ذرت و کشمش اضافه کنید سپس در یک کاسه بزرگ به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید. برای تهیه سس سالاد، ماست و سس مایونز را با شوید خشک، آبلیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید و برای طعم بیشتر در صورت تمایل کمی آبلیمو اضافه کنید. این سس را به مخلوط سالاد اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خوبی با سالاد مخلوط شود. برای سرو، سالاد را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

طرز تهیه سالاد کلم سفید با رومانیایی

1 عدد کلم سفید

5 قاشق چایخوری نمک (7 گرم)

4 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان یا زیتون (56 گرم)

3 قاشق غذاخوری سرکه سیب (42 گرم)

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه (14 گرم)

جعفری، شوید یا آویشن 1 دسته کوچک

فلفل

طرز تهیه سالاد کلم رومانیایی با روش های دیگر متفاوت است. اولین مرحله این است که کلم را به چهار قسمت تقسیم کرده و قسمت های ریشه و قسمت های سخت ساقه را جدا کنید.
سپس برگ های کلم را خیلی ریز برش می دهیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم و نمک می پاشیم و نیم ساعت می گذاریم. پس از اتمام زمان، کلم را با دست یا با یک حوله نخی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. در مرحله بعد سبزیجات تازه را بشویید و برش بزنید و به کلم اضافه کنید سپس همه مواد را خوب مخلوط کنید.
برای تهیه سس سالاد، روغن، سرکه و آبلیمو را در ظرفی مخلوط کرده، فلفل تازه رنده شده را روی آن ریخته و این سس را روی مخلوط سالاد بریزید و به آرامی هم بزنید. در آخر سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شود تا زمان سرو برسد.

طرز تهیه سالاد کلم سفید با کلم قرمز و سیب

1 سیب

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

کلم سفید 2 لیوان

2 فنجان کلم قرمز

2 عدد هویج

مواد لازم برای سس

روغن زیتون فوق بکر 4 قاشق غذاخوری

سرکه سیب یا آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

سس خردل 2 قاشق چایخوری

نمک دریا و فلفل

پیاز 2 عدد

یک دانه آفتابگردان کوچک

در این دستور پخت سالاد کلم، با برش نازک سیب ها و قرار دادن آنها در یک کاسه آب سرد با آب لیمو شروع کنید. سپس کلم را خیلی نازک برش دهید، هویج را رنده کنید و هر دو را به مخلوط اضافه کنید.

برش های سیب را از محلول آب لیمو جدا کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید. سپس سیب، کلم و هویج را در یک کاسه بزرگ بریزید و به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند.

مواد لازم برای سس را با هم مخلوط کرده و روی مخلوط سالاد بریزید. برای تزیین بیشتر، ممکن است بخواهید سالاد را با پیازچه خرد شده و تخمه آفتابگردان تزئین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا