آشپزی

فوت و فن سس پستو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سس پستوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر سس پستو

هنر سس پستو و راز خوشمزه سس پستو خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سس پستو، سس معروف ایتالیایی که نام آن از کلمه ایتالیایی “pestare” به معنای “کوبیدن” گرفته شده است، در طول زمان تکامل یافته است. این سس که روش تولید آن به دوران روم باستان باز می گردد، در اصل با کوبیدن دستی مواد در هاون تهیه می شد. اما با پیشرفت های تکنولوژیکی و معرفی میکسرها، تهیه سس پستو بسیار آسان شده است.

سس پستو که در غذاهای ایتالیایی به خصوص در شهر جنوا بسیار محبوب است، اغلب برای طعم دادن به پاستا و ماکارونی استفاده می شود. اما کاربردهای آن متنوع است و در غذاهایی مانند سبزیجات کبابی، ماهی، گوشت، سالاد، تخم مرغ، نان، پیتزا و ساندویچ استفاده می شود. در آینده دستورهای مختلفی را ارائه خواهیم کرد که از سس پستو استفاده می کنند.

سادگی مواد تشکیل دهنده سس پستو بسیار مهم است، اما کیفیت آن مواد کلیدی برای تهیه سس پستو خوب است. با این حال، می توان مواد اولیه را مطابق با سلیقه شخصی یا مواد موجود در خانه تغییر داد. ابتدا با روش سنتی تهیه سس پستو شروع می کنیم و سپس به انواع آن می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه سس پستو ایتالیایی

برگ ریحان تازه: 3 فنجان فرانسوی

گردو خرد شده: 1/5 فنجان سیب زمینی سرخ کرده

سیر: 4 حبه

پارمزان رنده شده: 1/4 فنجان سیب زمینی سرخ کرده

روغن زیتون: 1 فنجان فرانسوی دسته دار

نمک و فلفل: به میزان لازم

آبلیموی تازه: 1 قاشق چایخوری

روش تهیه سس پستو ایتالیایی

هنگام تهیه نسخه اصیل ایتالیایی سس پستو استفاده از برگ های تازه ریحان که عطر و طعم خاصی به سس می دهد الزامی است. اگرچه گاهی اوقات از اسفناج برای تهیه پستو استفاده می شود، اما وفادار ماندن به دستور اصلی توصیه می کند از ریحان استفاده کنید. در ترکیب این سس از مغز کاج استفاده می شود اما در صورت نبودن می توان آن را با گردو جایگزین کرد. این سس را می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی در منزل تهیه کنید.

برای تهیه سس پستوی خوشمزه استفاده از ریحان تازه بسیار مهم است. ابتدا باید برگ ها را از ساقه جدا کرده، بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

در دستور تهیه سس پستو ایتالیایی، برگ ریحان، گردو، سیر و پنیر پارمزان رنده شده را در غذاساز یا همزن بریزید و خوب مخلوط کنید.

در مرحله بعد روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید. پس از مخلوط شدن مواد، روغن زیتون و کمی آبلیمو را اضافه کرده و با قاشق مخلوط کنید. در آخر مقداری نمک و فلفل به سس اضافه کنید تا مزه دار شود.

مواد لازم برای تهیه سس پستو قرمز با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خشک شده: 1 فنجان سیب زمینی سرخ کرده

گردو آسیاب شده: 3 قاشق غذاخوری

بادام زمینی: 3 قاشق غذاخوری

ادویه پونه کوهی: 1 قاشق غذاخوری

ریحان خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

سس فلفل تند: نصف قاشق چایخوری

آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

سیر: 3 حبه سیر

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس پستو گوجه فرنگی قرمز

برای تهیه سس پستو قرمز ابتدا گوجه فرنگی های خشک شده را در مخلوط کن بریزید و به صورت پودری نرم و یکدست در بیاورید.

سپس برای تهیه این نسخه از سس پستو، مواد افزودنی مانند گردو، پنیر پارمزان، پونه کوهی، جعفری خرد شده، ریحان خرد شده، پوره گوجه فرنگی، سس تند، آب لیموترش تازه و سیر را به مخلوط کن اضافه کنید و مخلوط یکدستی ایجاد کنید.

بعد از اینکه مواد خوب با هم مخلوط شدند، در این مرحله از تهیه سس پستو گوجه فرنگی، روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. می توانید مقدار روغن زیتون را با توجه به غلظت دلخواه سس تنظیم کنید. در آخر سس را بچشید و در صورت لزوم مقدار آبلیمو و ادویه موجود در سس را تنظیم کنید.

آشنایی با انواع سس پستو

در تهیه انواع سس سبزیجات به جای ریحان می توان از سبزیجات دیگری مانند نعناع، ​​جعفری، اسفناج یا ترکیبی از اینها استفاده کرد.

همچنین برای انتخاب مغزهای مورد استفاده در سس می توانید از گزینه هایی مانند تخمه آفتابگردان، گردو، فندق، بادام یا پسته استفاده کنید که هر کدام جایگزین های خوبی هستند.

برای تنوع بخشیدن به سس خود می توانید از سبزیجات دیگری مانند کدو تنبل، فلفل، گوجه فرنگی تازه یا خشک استفاده کنید. همچنین می توانید فقط از گوجه فرنگی خشک شده استفاده کنید و یک سس پستو قرمز خوشمزه درست کنید.

هنر سس پستو

در دستور سس پستو می توانید به جای گردو از بادام هندی، بادام زمینی یا پسته استفاده کنید. تفت دادن بادام ها در تابه به مدت 5 تا 8 دقیقه در فر با دمای 175 درجه سانتیگراد طعم آنها را بهتر می کند.

سس پستو اسفناج با ترکیب مساوی اسفناج و ریحان درست می شود. برای یک پستو سبز مناسب برای مرغ یا پاستا، توصیه می شود ادویه جات را اضافه کنید.

وقتی ریحان و روغن زیتون را در مخلوط کن مخلوط می کنیم، بهتر است ابتدا مواد را با هم مخلوط کرده و سپس روغن را اضافه کنیم تا به کناره دستگاه نچسبد. در دستور پخت اصلی پستو ریحان از آجیل کاج استفاده شده است.

سس پستو را می توان با انواع غذاها مانند مرغ، استیک، سالاد، پاستا، نودل، ساندویچ، پیتزا و غذاهای گیاهی سرو کرد و تا 10 روز در یخچال نگهداری می شود.

برای سس پستو سفید، مقداری سس مایونز بدون افزودن سبزیجات یا گوجه فرنگی خشک شده اضافه کنید. بعضی ها پستو را برای صبحانه با نان تست و تخم مرغ می خورند.

برای یخ زدن پستو، پنیر را بردارید و در قالب های یخ یا ظروف کوچک زیپ دار بریزید. هرگز از ریحان خشک به جای تازه استفاده نکنید. در سس پستو قرمز می توان گوجه فرنگی های خشک را با گوجه فرنگی تازه پوره شده و برشته جایگزین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا