آشپزی

فوت و فن سس کچاپ در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سس کچاپو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر کشتی

هنر سس کچاپ و راز سس کچاپ خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سس کچاپ یا سس گوجه فرنگی به عنوان یکی از پرطرفدارترین چاشنی ها در دنیا شناخته می شود و محبوبیت خاصی در بین کودکان دارد. این سس با طعم جذابی که دارد طعم خاصی به هر نوع غذایی می دهد به طوری که بسیاری از کودکان تمایل دارند حتی روی نان و پنیر نیز از سس کچاپ استفاده کنند.

مواد لازم برای تهیه سس کچاپ

گوجه فرنگی 1 کیلوگرم

1 عدد پیاز بزرگ

پودر سیر ¼ قاشق چایخوری

سرکه سفید ¼ فنجان

3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

ادویه کاری ¼ قاشق چایخوری

آب سرد ¼ فنجان

نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق غذاخوری

نحوه تهیه آن سس گوجه

برای تهیه سس گوجه فرنگی خانگی ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود اما اجازه ندهید طلایی یا کاراملی شود.

سپس گوجه فرنگی های رسیده و تازه را پوست گرفته و خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و سپس درب تابه را می بندیم تا گوجه ها آبکش شده و بپزند.

پس از پخت، اجازه دهید مخلوط گوجه فرنگی و پیاز خنک شود و سپس آن را در مخلوط کن یا همزن بریزید و پوره کنید.

پوره گوجه فرنگی را از صافی صاف کنید و شکر، پودر سیر، نمک، ادویه کاری و سرکه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

سپس نشاسته ذرت را در کمی آب سرد حل کرده و به سس اضافه کنید. سپس سس را روی حرارت ملایم گرم کنید و مدام هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد.

در نهایت سس را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. توصیه می شود سس را به مقدار کم درست کنید و در صورت تهیه بیشتر در فریزر نگهداری کنید.

برای ماندگاری بیشتر سس در یخچال می توان آن را به مدت 2 تا 3 هفته در ظرف در بسته نگهداری کرد. برای مدت طولانی‌تری می‌توانید بخش‌هایی از سس را در کیسه‌های فریزر جداگانه قرار دهید و فریز کنید.

هنر کشتی

شکر به عنوان ماده اصلی در تهیه کچاپ گوجه فرنگی استفاده می شود و نوع شکر بر طعم نهایی سس تاثیر می گذارد. شکر استفاده شده باید پودری و بدون بوی نامطبوع و کهنگی باشد تا طعم سس را تحت تاثیر قرار ندهد.

استفاده از سرکه خانگی در سس کچاپ توصیه می شود. در بین انواع سرکه، سرکه انگور قرمز و سفید بهترین انتخاب ها محسوب می شوند.

رب گوجه فرنگی استفاده شده در این سس باید رنگ خوب و طعم ترش و شیرین داشته باشد و از استفاده از رب گوجه فرنگی تیره یا سیاه خودداری شود.

سس گوجه فرنگی، فلفل سیاه، دارچین و پاپریکا انتخاب های خوبی هستند.

در صورت تمایل به جای شکر سفید می توانید از شکر قهوه ای یا عسل برای تهیه سس استفاده کنید.

برخلاف سس مایونز، از آب لیمو در تهیه سس گوجه فرنگی استفاده نمی شود. اجزای اصلی سس کچاپ شامل شکر، سرکه و رب گوجه فرنگی است.

توجه به مقدار دقیق مواد اولیه هنگام تهیه هر دو نوع سس مهم است. تغییرات در مقادیر می تواند بر قوام، طعم و طعم سس ها تأثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا