آشپزی

فوت و فن شربت زعفران و راز خوشمزگی شربت زعفران خوشمزه و خانگی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شربت زعفران و راز خوشمزگی شربت زعفران خوشمزه و خانگیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر شربت زعفران

هنر شربت زعفران و راز شربت زعفران خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

زعفران، این ادویه گرانبها و گرانبها، به دلیل خواص استثنایی که دارد، در آشپزی و آشپزی کاربرد فراوانی دارد. این ادویه نه تنها به عنوان طعم دهنده طبیعی در غذاها استفاده می شود، بلکه به خاطر مواد نگهدارنده و رنگ های طبیعی آن نیز شناخته شده است. همچنین زعفران به دلیل طبع گرم و خواص گسترده ای که دارد در زمره ادویه های دارویی قرار می گیرد.

زعفران به دلیل فواید مختلفی که دارد در تهیه انواع نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود. یکی از مصارف این گیاه ارزشمند تولید شربت زعفران است که بسیار پرطرفدار است. شربت زعفران یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی است که به راحتی در منزل تهیه می شود و به شما امکان استفاده از خواص زعفران را می دهد. می‌توانید با افزودن موادی مانند عسل، فوفل و تخم‌مرغ زعفران طعم‌های متفاوت و دلپذیری به شربت زعفران اضافه کنید. اگر می خواهید نوشیدنی خانگی درست کنید که روحیه شما را بهتر کند، توصیه می کنیم شربت زعفران را با دستورالعملی که ارائه می دهیم درست کنید.

تهیه شربت زعفران آسان و سریع است و معمولاً مواد لازم برای تهیه آن در اکثر خانه ها یافت می شود، بنابراین در تهیه آن با مشکلی مواجه نخواهید شد.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران

نصف قاشق غذاخوری زعفران رنده شده

یک فنجان شکر

3 فنجان آب

گلاب 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت زعفران

برای تهیه شربت زعفران، اولین مرحله جوشاندن زعفران آسیاب شده است.

برای تهیه شربت ابتدا سه فنجان آب در قابلمه ای بریزید و صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد.

سپس حرارت را کم کنید و شکر را کم کم به آب اضافه کنید و مطمئن شوید که شکر کاملا در آب حل شده است.

حدود 10 دقیقه بعد از اضافه کردن شکر به آب، گلاب و زعفران دم کرده را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید خوب مخلوط شوند.

پس از انجام مراحل بالا، حرارت را خاموش کرده و شربت را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

وقتی می خواهید از شربت زعفران استفاده کنید، می توانید چهار قاشق غذاخوری از شربت آماده شده را با آب سرد مخلوط کرده و با لذت میل کنید.

برای بدست آوردن شربت زعفران غلیظ تری مناسب برای مهمانی ها، باید نخ های زعفران را به مدت 45 تا 60 دقیقه در آب خیس کنید. هر چه زعفران بیشتر در آب بماند، طعم شربت قوی‌تر می‌شود.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران و عسل

ترکیب زعفران و عسل، سرشار از مواد مغذی و ویتامین، یک گزینه غذایی عالی است. اگر شکر را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید، عسل گزینه خوبی به عنوان یک جایگزین سالم و غنی از فیبر است.

استفاده از عسل می تواند در کنترل سطح قند خون موثر باشد و برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

برای تهیه این نوشیدنی به مواد زیر نیاز دارید:

نصف قاشق غذاخوری زعفران ساییده شده

2 قاشق غذاخوری عسل

2 لیوان آب

۲ قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه شربت زعفران و عسل

برای تهیه شربت زعفران ابتدا زعفران آسیاب شده را با تکه های یخ مخلوط کنید تا رنگ دلخواه به دست آید. آب داغ نیز امکان پذیر است، اما یخ به ادویه کمک می کند تا رنگ بیشتری آزاد کند.

یک کوزه مناسب برای مخلوط کردن مواد در نظر بگیرید. آب، گلاب، عسل و زعفران آب پز را در یک کوزه خوب مخلوط کنید. اگر عسل در آب سرد حل نشد، می توانید قبل از افزودن به پارچ، آن را با کمی آب ولرم مخلوط کنید.

برای نوشیدن شربت سه قاشق غذاخوری از مخلوط آماده شده را در لیوان ریخته و با آب سرد و یخ میل کنید.

این شربت نه تنها آرامش بخش و انرژی زا است، بلکه به دلیل شیرین بودن آن نسبت به سایر نوشیدنی ها، گزینه سالم تری محسوب می شود. علاوه بر این، استفاده از عسل به دلیل فیبر موجود در آن به سلامت و تغذیه شما کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا