آشپزی

فوت و فن شیرینی اسکار در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی اسکارو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر شیرینی پزی اسکار

هنر شیرینی پزی و هنر اسکار راز طعم اسکار خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک گردوی اسکار یکی از دسرهای محبوب نوروزی است که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران زیادی دارد. در آمریکا به آب نبات اثر انگشتی و در سوئد به غار تمشک معروف است که اعتقاد بر این است که منشا آن در سوئد است. این شیرینی خشک با ماندگاری نسبتاً طولانی که با ترکیب معطر و خوش طعمی از آرد، کره، پودر قند، هل و گردو درست می شود، گزینه ای خوب و مناسب برای سرو در عید نوروز است.

در زیر دستورالعمل ها و نکات اساسی برای تهیه کیک اسکار آجیلی به شما ارائه می شود.

مواد لازم برای ساخت اسکار شیرین

آرد سفید شیرین: 125 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

کره: ۷۵ گرم

پودر قند: 50 گرم

وانیل: نوک یک قاشق چایخوری

پودر هل: نصف قاشق چایخوری

گردو خرد شده: 1 پیمانه

چگونه اسکار شیرین درست کنیم

ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده با پودر قند دو دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود. سپس زرده تخم مرغ، وانیل و پودر هل را اضافه کرده و یکی دو دقیقه دیگر ادامه دهید.

سپس همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید. آرد را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و با همزن یا همزن دستی مخلوط کنید. وقتی خمیر درست شد، کاردک را کنار بگذارید و خمیر را با دست بمالید تا یکدست شود و به دست نچسبد. از ورز دادن زیاد خمیر برای جلوگیری از چرب و خشک شدن شیرینی ها خودداری کنید.

گلوله هایی به وزن حدود ده گرم از خمیر بیرون آورده و به اندازه یک فندق بزرگ یا یک گردوی کوچک درست می کنند. سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با چنگال مخلوط کنید. هر گلوله خمیر را در سفیده تخم مرغ بغلتانید، سپس با چنگال بلند کنید و در گردو بغلتانید. گلوله های تمام شده را در سینی که کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله از هم بچینید و سپس در فر با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید. بعد از اینکه کیک ها را از فر خارج کردید و خنک شدند روی آن ها پودر قند بپاشید و در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید.

هنر شیرینی پزی اسکار

دمای ایده آل برای پخت کلوچه های اسکار در فر برقی 150 درجه سانتیگراد است و زمان پخت تقریباً 20 دقیقه خواهد بود.

در دستور پخت کوکی اسکار، گزینه های جایگزین آجیل مانند دانه کنجد یا پسته خرد شده وجود دارد که می توان آنها را با توجه به ذائقه فردی تغییر داد.

برای افزایش ماندگاری کوکی‌های اسکار، آن‌ها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

برای تزیین کیک با اسکار گردو می توان قبل از پخت سوراخ کوچکی روی خمیر ایجاد کرد و بعد از پخت و خنک شدن می توان این سوراخ ها را با ژله بریلو یا شکلات آب شده پر کرد.

برای طعم دادن به شیرینی ها بهتر است از پودر هل سبز استفاده کنید که عطر قوی تری نسبت به هل سفید دارد و برای پخت دسر و شیرینی انتخاب بهتری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا