آشپزی

فوت و فن شیرینی مربایی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی مرباییو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر مربا از مربا

هنر شیرینی با مربا و راز مربای شیرین خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شیرینی سوت قندی که به شیرینی مشهد معروف است یکی از شیرینی های مطرح ایرانی است که عمدتاً در مشهد مقدس واقع در استان خراسان رضوی تهیه و مصرف می شود. این شیرینی که در میان شیرینی های سنتی ایرانی از معنای خاصی برخوردار است طعمی منحصر به فرد و دلپذیر دارد.

نبات مشهدی که طعمی مطبوع و منحصر به فرد دارد، ماندگاری بالایی دارد که ارسال آن به تمام نقاط کشور را آسان می کند تا مردم در هر جای ایران از طعم خاص و مطبوع آن لذت ببرند.

مقدار مواد لازم و طرز تهیه کیک مربائی

از مواد اولیه مانند برنج، شکر، روغن، آرد، نمک، هل و زعفران در ابتدای تهیه شیرینی سوت قندی استفاده می شود که به شیرینی مشهد نیز معروف است. در مرحله بعد برنج را با هل و نمک می پزیم تا نرم و آماده دست شود. با افزودن شکر، روغن و زعفران به برنج نرم شده طعم شیرین و جذابی به برنج داده می شود. سپس از این مخلوط شیرین مربا درست می کنند و با آرد و تخم مرغ مخلوط می کنند تا خمیری مناسب برای درست کردن گلوله های کوچک درست شود. سپس این گلوله های خمیر در روغن داغ سرخ می شوند تا زرد طلایی شوند. به محض اتمام پخت شیرینی های خوشمزه و زیبای مشهد آماده فروش می باشد.

هنر مربا از مربا

در تهیه شیرینی مشهد استفاده از برنج درشت و مرغوب بسیار حائز اهمیت است تا محصول نهایی دارای کیفیت عالی باشد.

برای ایجاد طعم مطبوع در شیرینی مشهد استفاده از شکر قهوه ای و زعفران اصل توصیه می شود.

قبل از سرخ کردن گلوله های خمیر، مطمئن شوید که روغن آنقدر داغ است که شیرینی ها طلایی و خوشمزه شوند.

برای اطمینان از نرمی و طعم کیک توصیه می شود از تخم مرغ های تازه و با کیفیت استفاده کنید.

با توجه به ماندگاری طولانی شیرینی مشهد، این شیرینی هدیه ای ایده آل برای دوستان و اقوام محسوب می شود.

حفظ کیفیت و تازگی شیرینی های مشهدی با نگهداری در ظروف در بسته در جای خشک و خنک تضمین می شود.

آیا می دانید کیک های مربا چیست؟

شیرینی مربائی یکی از دسرهای سنتی و محبوب ایرانی است که با طعمی بی نظیر دلچسب است. شروع فرآیند تهیه این کیک شامل مخلوط کردن مواد اولیه مانند آرد، شیر، روغن، بکینگ پودر و تخم مرغ می باشد که سپس به طور یکنواخت در سینی فر پخش می شود. مربای انتخابی اعم از توت فرنگی، آلبالو یا زردآلو، سپس روی این لایه آرد پخش می شود و با یک لایه دیگر آرد پوشانده می شود، این کار تا زمانی که مربا تمام شود و سطح آن کاملاً پوشانده شود، ادامه می یابد.

پس از آماده شدن کامل، پای را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا بپزد. پس از پخت باید اجازه دهید پای خوب خنک شود و سپس آن را به قطعات کوچکتر برش دهید. این مربا را می توان به عنوان یک صبحانه خوشمزه با چای یا قهوه یا به عنوان دسر در هر زمانی از روز سرو کرد.

هنر شیرانی مشهد

از مربای با کیفیت استفاده کنید: انتخاب مربای عالی بدون افزودنی های غیر ضروری می تواند طعم مربای شما را افزایش دهد و جذابیت آن را افزایش دهد.

انتخاب مواد اولیه مرغوب: استفاده از موادی مانند آرد عالی، تخم مرغ تازه و شیر مرغوب نقش مهمی در ایجاد بهترین طعم و کیفیت شیرینی ها دارد.

ترکیب با ادویه های مختلف: ترکیب ادویه هایی مانند دارچین، زعفران، وانیل یا نعناع هندی طعم شیرینی ها را متنوع می کند و آن ها را خوشمزه تر می کند.

خمیر با پایه های مختلف: امتحان کردن پایه های مختلف برای خمیر از جمله دانه های برنج، نارگیل یا خرما طعم متفاوتی به کیک می دهد.

تزیین با شکلات: با کمک شکلات تیره، شیری یا سفید می توان زیبایی و طعم دسر را افزایش داد.

آماده سازی و آماده سازی نهایی: می توان طعم و بافت کیک را با سرد شدن در سس یا گذاشتن آن در یخچال برای مدتی بهتر کرد تا طعم ها به خوبی مخلوط شوند.

نکات نهایی برای پخت مربای شیرین

هنگام پخت شیرینی با توستر، اولین مرحله این است که دستگاه را با دمای 150 درجه سانتی گراد گرم کنید، سپس کوکی ها را به مدت حدود 15 دقیقه در توستر قرار دهید.

پخت بیسکویت در تابه دو طرفه نیز می تواند انتخاب مفیدی باشد.

هنگام مخلوط کردن با آرد از مخلوط کردن زیاد خودداری کنید و خمیر را زیاد ورز ندهید تا خمیر خشک نشود.

هنگام انتقال خمیر به ورقه پخت، مراقب باشید که خمیر حالت خود را حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا