آشپزی

فوت و فن عدس پلو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن عدس پلوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر آدس پیلو

هنر آدس پیلو و راز عدس برنج خوشمزه یک پیشنهاد خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

عدس پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که از ترکیب عدس، برنج، کشمش، گوشت و مواد دیگر درست می شود. این غذای خوشمزه به عنوان نذری در مراسم مذهبی نیز تهیه می شود. بسیاری از افراد طرز پخت عدس پلو را می دانند اما برخی آن را بهتر و خوشمزه تر از دیگران می پزند و این به دلیل تسلط بر فنون و فنون پخت این غذا است.

برنج مرغوب را انتخاب کنید

استفاده از برنج ایرانی مرغوب در تهیه عدس پلو بسیار مهم است تا یک غذای بسیار خوشمزه داشته باشید. این برنج با عطر و طعم عالی به غذای شما جان می بخشد و تجربه طعم بی نظیری را ارائه می دهد.

مقدار عدس برای هر نفر

در تهیه عدس پلو تعادل در مقدار عدس و برنج بسیار مهم است. بسیاری از مردم این مشکل را نادیده می گیرند و ممکن است از عدس کم یا زیاد در آشپزی استفاده کنند. برای تهیه یک عدس پلو خوش طعم و متعادل بهتر است مقداری متناسب و متعادل از عدس را با مقدار برنج انتخاب کنید. معمولا یک فنجان عدس برای تهیه دو فنجان برنج کافی است. این روش به شما این امکان را می دهد که برنج عدس را با تعادل و طعم عالی تهیه کنید.

هر چه عدس بهتر باشد غذای بهتری دارد

برای تهیه عدس پلو بهتر است از عدس مرغوب استفاده کنید و در زمان پخت به مقدار عدس نیز توجه کنید. قبل از استفاده، عدس را بشویید و حداقل چند ساعت در آب خیس کنید تا کاملا خیس شود. این کار مقداری از کار گوارشی عدس را از بین می برد و از تورم آن جلوگیری می کند و همچنین زمان پخت را کاهش می دهد. با این روش می توانید عدس را با طعم و کیفیت بهتری تهیه کنید.

طرز پخت عدس

برای اینکه عدس ها پوست کنده یا له نشوند، نباید آن ها را زیاد بپزید. اگر عدس بیش از حد پخته شود، پوست آن جدا می شود و وقتی لایه برنج بخار می شود، عدس له می شود. مدت زمان پخت عدس بستگی به نوع آن دارد پس مرتب چک کنید و اگر عدس کاملا نپزید حرارت را زیاد کنید تا عدس کاملا پخته شود.

برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن عدس می توانید آن را نمک زده و 5 دقیقه اول با حرارت زیاد بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را نبندید تا عدس له نشود.

راز رنگ آمیزی لنز

برای بهتر شدن رنگ و طعم عدس می توانید هنگام پخت مقدار کمی روغن و زردچوبه به آن اضافه کنید. این به عدس اجازه می دهد تا کاملاً با روغن و زردچوبه بپزد و رنگ و طعم بهتری پیدا کند.

طرز پخت برنج

برای علاقه مندان به برنج دانه دار استفاده از برنج آبکش شده توصیه می شود. اما برخی از افراد دوست دارند طعم برنج کته را تجربه کنند. برای پخت برنج می توانید از هر روشی استفاده کنید. مثلا اگر برنج قهوه ای را ترجیح می دهید، پس از آبکش کردن برنج، عدس پخته شده را اضافه کنید و با هم تفت دهید.

برای پخت برنج آبکش شده، برنج شسته و خیس شده را در آب جوش بریزید و با کفگیر برنج را به آرامی هم بزنید. بعد از اینکه برنج پخت و مغز نرم شد، برنج را در سینک ریخته و روی آن را با آب گرم بپوشانید.

سپس تمام برنج و عدس و گوشت را در قابلمه ریخته و برنج را با نصف پیمانه آب جوش و یک قاشق غذاخوری روغن ریخته و دم پز می گذارند. برای دم کشیدن برنج از شعله پخش کن استفاده کنید تا حرارت به طور یکنواخت پخش شود.

اشتباه بزرگ

برای نتیجه بهتر، عدس را جداگانه بپزید و سپس آبکش کنید و به برنج اضافه کنید. آب عدس را داخل برنج نریزید زیرا باعث می شود ظرف شما نازک تر به نظر برسد و طعم ناخوشایندی پیدا کند. همچنین می تواند حجم برنج را افزایش داده و باعث نفخ شود.

آموزش پخت سس گوشت

یکی از رازهای طعم عدس پلو به کیفیت مواد آن برمی گردد. طرز تهیه عدس پلو گوشت به دو صورت است. می توانید پیاز و سیر را رنده و تفت دهید سپس قیمه را در تابه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مرتب هم بزنید تا قوام گوشت جدا شود و رنگ گوشت تغییر کند. بعد از اینکه گوشت کاملا پخته شد و آب آن گرفته شد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پیازچه را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا کاملا مخلوط شوند.

آموزش پخت گوشت قلکالی

یکی دیگر از روش های تهیه گوشت عدس پلو که طعم خوبی به غذا می دهد و ظاهر زیبایی به غذا می دهد، تهیه گوشت کلکال است. در این روش پیاز را رنده کرده و همراه با نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زیره و پودر تخم گشنیز به قیمه اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس گلوله هایی به اندازه نصف گردو درست کنید. گوشت را کف قابلمه بگذارید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس با کمی محلول زعفران غلیظ و کره آب شده می ریزند و تفت می دهند تا طلایی شود و عطر زعفران به خود بگیرد.

نحوه اضافه کردن ادویه جات ترشی جات

اضافه کردن ادویه هایی مانند پودر گشنیز و پودر زیره به گوشت بوی خاصی می دهد و عدس پلو را خوشمزه می کند. علاوه بر این، افزودن دارچین طعم عدس پلو را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و فرآیند خنک شدن عدس را کاهش می دهد.

زعفران در عدس برنج

برای طبخ عدس پلو لذیذ باید مراقب زعفران باشید و در آب گوشت به جای زردچوبه از زعفران استفاده کنید زیرا به این ترتیب غذای شما عطر و طعم زعفران را به خود گرفته و خوش رنگ تر و خوش طعم تر می شود.

هنر آدس پیلو

طرز پخت کشمش

برای تهیه کشمش ابتدا آنها را تمیز و بشویید و در سینک قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و خشک شود. سپس در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، پس از داغ شدن روغن کشمش ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید و سپس حرارت را خاموش کنید. در این مرحله، به خاطر داشته باشید که تفت دادن زیاد کشمش می تواند باعث سوختن آن ها و تغییر رنگ و طعم آن شود.

بادام و خرما در عدس پلو

در صورت تمایل می توانید از خرما، خلال پسته و خلال بادام برای تزیین این غذا استفاده کنید. خرما، خلال بادام و پسته را جداگانه تفت دهید و به برنج اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا