آشپزی

فوت و فن عصاره مرغ در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن عصاره مرغو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک عصاره مرغ

هنر عصاره مرغ و راز خوشمزه شدن آب مرغ خانه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

تجربه نشان می دهد که عصاره مرغ عاملی است که به وضوح سلامت روده و سلامت کلی را بهبود می بخشد. عصاره مرغ خواص بسیاری برای سلامتی دارد و یکی از این خواص ضدعفونی کنندگی و ضد ویروسی بودن آن است. به همین دلیل، مصرف سوپ مرغ می‌تواند به بهبود سریع‌تر و افزایش سلامت کلی شما کمک کند، به خصوص زمانی که بیمار هستید یا سرماخورده هستید.

برای تهیه سوپ مرغ می توانید از آب مرغ استفاده کنید تا آن را تازه و متفاوت کنید. همچنین می توانید مقداری نمک و فلفل به آب مرغ اضافه کنید و سپس مقداری جعفری تازه روی سوپ بپاشید و مانند یک فنجان چای داغ خوشمزه بنوشید.

در نهایت، سوپ مرغ نه تنها به عنوان یک غذای لذیذ و آرامش بخش شناخته شده است، بلکه دارای خواص استثنایی برای سلامتی است. با افزودن آب مرغ به سوپ ها می توانید به بهبود سلامت روده و سلامت عمومی کمک کرده و از خواص ضد عفونی کننده و ضد ویروسی آن بهره مند شوید.

مواد لازم برای پخت آب مرغ

پای مرغ 1 عدد

3 عدد هویج متوسط

جعفری 1 پیمانه

2 ساقه کرفس

1 عدد پیاز بزرگ

سیر 3 حبه

3 برگ معطر

شکر 1 قاشق غذاخوری

نمک 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه عصاره مرغ

برای تهیه آب مرغ در منزل ابتدا هویج را پوست بگیرید و همراه با کرفس، پیاز، جعفری، سیر و برگ بو در مخلوط کن یا غذاساز قرار دهید تا کاملا مخلوط شوند. سپس مرغ را جدا می کنید.

سپس مرغ را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس نمک و شکر را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

در این مرحله سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و مخلوط را به صورت یک لایه داخل سینی پخش کنید. بعد از آماده شدن فر، سینی را در فر قرار داده و به مدت 90 دقیقه در فر قرار دهید.

بعد از مدتی مواد شروع به ابریشمی شدن می کند و به مرور آب از مخلوط گرفته می شود و مواد خشک می شود. در این مدت هر 10 دقیقه جهت مخلوط را تغییر دهید تا نسوزد.

پس از خشک شدن کامل مواد، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید مخلوط خنک شود. سپس مواد را در غذاساز یا همزن بریزید و کاملا پودر کنید. در نهایت آب مرغ را در ظرفی درب بسته بریزید.

برای نگهداری، این عصاره را با عطر با کیفیت و استثنایی به مدت ۲ تا ۳ ماه در ظرفی درب دار در فریزر نگهداری کنید. برای مصرف می توانید هر قاشق چای خوری از این عصاره را به معادل یک بسته آب مرغ یا آب مرغ معمولی تبدیل کنید.

استفاده از عصاره مرغ در کباب کوبیده

در مرحله تهیه مواد چرخ کرده، پس از عمل آوری مرغ در چرخ گوشت به همراه تمام ادویه ها، سیر و پیاز، عصاره مرغ را به مواد چرخ کرده اضافه کنید. این عمل باعث می شود تا طعم و عطر مرغ با پخش هر چه بیشتر در سوپ جذاب تر شود. این روش ترکیبی غنی و متعادل از مواد آسیاب شده شامل تمام اجزای مرغ، ادویه جات ترشی جات و عصاره مرغ ایجاد می کند و به افزایش طعم و ارزش غذایی سوپ شما کمک می کند.

مصرف آب مرغ در سوپ

سوپی که در آن از گوشت مرغ و عصاره مرغ استفاده خواهید کرد، می تواند انتخاب خوبی برای استفاده از خواص عصاره مرغ باشد. برای استفاده از عصاره مرغ در این سوپ می توانید به صورت زیر عمل کنید: ابتدا از سبزیجات خرد شده، مرغ رنده شده و آب مرغ در تهیه سوپ خود استفاده کنید. نتیجه این ترکیب سوپ بسیار لذیذ با طعمی رویایی است که عصاره مرغ در آن نقش بسزایی دارد. با این روش علاوه بر بهره مندی از فواید سلامتی عصاره مرغ، طعم لذیذ سوپ خود را نیز درو خواهید کرد.

مصرف عصاره مرغ در انواع سس مرغ

برای تهیه آب مرغ و انواع سس مرغ می توانید از آب مرغ استفاده کنید. این عصاره باعث افزایش ضخامت و بهبود طعم و عطر آب مرغ و سس مرغ می شود. با افزودن عصاره مرغ، آب مرغ شما طعم و عطر مرغ بیشتری خواهد داشت و همچنین سس مرغ شما طعم غنی تری خواهد داشت. این روش به شما این امکان را می دهد که هنگام تهیه آب مرغ و سس های مختلف مرغ از خواص سالم و طعم بی نظیر عصاره مرغ بهره مند شوید.

مصرف آب مرغ در خورش

در بسیاری از خورش ها می توانید از آب مرغ استفاده کنید تا لعاب، رنگ و بوی بهتر و متمایزتری به آن اضافه کنید. خورش هایی مانند فسنجان، مرغ شکم پر، آلو مسما، ​​زرشک پلو با مرغ، خورش ناردون، مرغ با کاری، مرغ ترش، ناگت مرغ، تاس کباب، خاویار مرغ و فرآورده های مشابه از این قاعده مستثنی نیستند. برای بهره مندی از خواص آب مرغ در این خورش ها، معمولاً می توانید آب مرغ را پس از جوشاندن آب مایه به قابلمه اضافه کنید و بگذارید جلوه های جذاب خود را در ترکیب طعم ها و عطرها ایجاد کند. این روش باعث می‌شود خورش‌های شما تازه با طعم و بوی منحصربفردتری آماده شوند و در عین حال از فواید سلامتی و طعم بی‌نظیر عصاره مرغ بهره‌مند شوند.

مصرف عصاره مرغ در انواع خوراک و ماکارونی

برای تهیه غذاهای مرغ و پاستا می توانید از طعم معطر سبزیجات و لذت ادویه های به کار رفته در عصاره مرغ استفاده کنید. با افزودن عصاره مرغ به این دستور العمل ها احساس تازگی و تفاوت در طعم و عطر آن ها خواهید داشت. افزودن عصاره مرغ به خوراک و رب مرغ علاوه بر غنای طعم و عطر این غذاها می تواند لعاب و ظاهری به آنها بدهد. با این روش قادر خواهید بود از خواص سالم و عطر بی نظیر عصاره مرغ در غذاهای مرغ خود بهره ببرید و طعمی بی نظیر و لذیذ را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا