آشپزی

فوت و فن فرنی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن فرنیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر جو دوسر

هنر و تکنیک فرنی راز فرنی خوشمزه و ماش پاتر چیست؟ سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

فرنی یکی از غذاهایی است که معمولاً به عنوان دسر یا مناسب برای کودکانی است که تازه شروع به خوردن می کنند. برای افطار نیز می توان از آن به مقدار افطار استفاده کرد. علاوه بر این، کچمک را می توان به عنوان دسر پاییزی نیز پذیرفت. طرز تهیه این غذا معمولاً شامل استفاده از آرد برنج و شیر است. گلاب و دارچین اغلب برای دادن طعم و عطر دلپذیر به فرنی استفاده می شود. همچنین در برخی موارد می توان از نشاسته برای تهیه فرنی استفاده کرد.

آموزش پخت فرنی با آرد برنج

3 قاشق غذاخوری آرد برنج الک شده

شیر 2 لیوان

۲ قاشق غذاخوری گلاب

5 قاشق غذاخوری شکر

برای تهیه فرنی مراحل زیر را انجام دهید و در آخر روی آن را با پودر دارچین و پودر پسته تزیین کنید:

آرد برنج را الک کرده و در کمی آب سرد حل کنید تا گلوله شود.

آرد برنج حل شده را به همراه شیر، گلاب و شکر (در صورت استفاده) در قابلمه بریزید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست و یکدست به دست آید.

قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید و آرد را مرتب هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. هنگام مخلوط کردن آرد می توانید از حرکت مداوم و آهسته استفاده کنید.

پس از رسیدن به غلظت مورد نظر ظرف را از روی حرارت بردارید.

کاشاماک را در ظرف مورد نظر بریزید و با دارچین تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید از پودر پسته نیز برای تزیین استفاده کنید.

اگر می خواهید فرنی را با آبغوره یا عسل سرو کنید، در مرحله پخت فرنی شکر را بردارید.

در آخر فرنی آماده شده را در بشقاب های مورد نظر بریزید و با پودر دارچین و پسته تزئین کنید.

بلغور جو دوسر با آرد برنج

کچمک یکی از غذاهایی است که پس از پخت باید در آشپزخانه خنک نگه داشت و سپس در یخچال قرار داد تا آب از فرنی بیرون نریزد. به جای شکر و پودر قند می توانید از عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید فرنی را به صورت زعفرانی یا شکلاتی تهیه کنید. برای این منظور هنگام اضافه کردن آرد به فرنی می توانید کمی زعفران یا پودر کاکائو نیز اضافه کنید. آرد برنج را باید در آب سرد حل کنید تا نجوشد و آرد برنج گلوله نشود. تازگی آرد برنج نقش مهمی در رنگ و طعم فرنی دارد.

در هنگام پختن کچمک، حرارت باید همیشه کم باشد و کچمک مدام هم زده شود. برای تزیین فرنی می توانید از دارچین، گلاب، خلال پسته، بادام، کنجد یا هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید. از همه مهمتر کچمک غذایی بسیار خوشمزه است که طبق تحقیقات جدید به عنوان یک دسر سالم برای تناسب اندام شناخته می شود. در گذشته کچمک به عنوان یک غذای چاق کننده شناخته می شد، اما در واقع می توان از آن به عنوان یک دسر سالم و مقوی استفاده کرد.

طرز پخت فرنی با نشاسته

نشاسته 1 فنجان

4 فنجان شیر

گلاب 1 لیوان

شکر 1 لیوان

1 قاشق غذاخوری هل خرد شده

ابتدا نشاسته را در ظرفی بریزید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. صبور باشید و سعی کنید نشاسته را به آب اضافه کنید تا کاملا حل شود.

پس از حل شدن نشاسته در آب، آن را به همراه 2 فنجان شیر در قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و با ملاقه به دقت هم بزنید تا نشاسته گلوله های بزرگی به خود نگیرد. سپس به آرامی و به تدریج 2 فنجان شیر دیگر اضافه کنید و همیشه هم بزنید.

بعد از اضافه کردن شیر به قابلمه، نوبت به اضافه کردن گلاب، شکر و هل خرد شده است. در این مرحله گلاب، شکر و هل خرد شده را به مخلوط اضافه کنید.

وقتی قوام فرنی به حد دلخواه رسید، آن را در ظرفی زیبا بریزید و با دارچین، مغز پسته و رزماری خشک تزیین کنید. می توانید به جای شکر از آب نبات استفاده کنید. همچنین هل را پوست گرفته و دانه ها را جدا کرده و قبل از تزیین از آن استفاده کنید.

طرز پخت فرنی با آرد گندم

آرد گندم 1 قاشق غذاخوری

2 لیوان شیر

50 گرم کره

شکر 1 قاشق غذاخوری

برای تهیه کچمک ابتدا یک قابلمه مناسب تهیه کنید و آرد و شیر را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شده و یکدست شود.

سپس شکر و 4 پیمانه آب را به قابلمه اضافه کنید و با قاشق چوبی مواد را خوب هم بزنید تا شکر خوب حل شود و همه مواد مخلوط شوند.

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر بجوشد. سپس کره را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط شده و کچمک آماده شود.

وقتی فرنی به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و محتویات آن را در ظرف مناسبی بریزید. سپس روی فرنی را با دارچین، پسته و رزماری خشک تزیین کرده و سرو کنید.

طرز تهیه فرنی رزا ساده، فرنی بدون گلاب، فرنی طعم دار، فرنی مجلسی با نشاسته، طرز تهیه فرنی صبور، فرنی شیشه ای، طرز تهیه فرنی دزفولی، طرز تهیه فرنی وانیلی با آرد برنج

برای افطار چه فرنی؟

با توجه به اینکه افطار غذایی است که پس از مدت ها روزه داری وارد بدن می شود، مهم است که غذای مورد نظر سبک و به راحتی قابل هضم باشد. کچمک به خوبی با این شرایط سازگار است و می تواند انتخاب مناسبی برای افطار باشد. علاوه بر این، تغذیه نوزاد با عرضه فرنی به عنوان اولین غذا یکی از مصادیق مهم در این زمینه است.

برای افزایش قدرت مقوی فرنی می توانید از عسل به عنوان جایگزین شکر استفاده کنید. استفاده از عسل به جای شکر طبیعی، فرنی را با شکر طبیعی شیرین می کند و می تواند در کاهش سطح قند خون در بدن ناشی از روزه گرفتن و کنترل عصبانیت بعد از آن مفید باشد.

پاتر فارنی

برای ایجاد ظاهری زیبا و جذابیت قصری به فرنی می توانید آن را به سه قسمت تقسیم کرده و یک قسمت را با زعفران و قسمت دیگر را با پودر کاکائو مخلوط کنید. این کار باعث ایجاد دوغاب سه رنگ با ظاهری زیبا می شود.

برای اطمینان از قوام صحیح فرنی می توانید با قاشق روی سطح فرنی خط بکشید. اگر خط قاشق روی فرنی باقی ماند یعنی قوام فرنی شما مناسب است و می توانید به مرحله بعد بروید.

برای ریختن دوغاب داخل قالب بهتر است از قالب های سیلیکونی استفاده کنید. همچنین مهم است که قالب ها را قبل از استفاده چرب نکنید زیرا باعث خراب شدن فرنی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا