آشپزی

فوت و فن قیمه در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن قیمهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کوفته قلقلی

هنر قیمه و راز طعم قیمه در رستوران چیست سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای افزایش لذت و طعم مطبوع خورش قیمه به شما توصیه می کنم به نکات زیر توجه کنید. برای تهیه خورش خوشمزه با قیمه بهتر است از گوشت تازه و مرغوب استفاده کنید. پیاز نیز یکی از مواد اصلی خورش قیمه است که به طعم و عطر آن کمک زیادی می کند. پس از مقدار مناسبی پیاز استفاده کنید تا یک خورش قیمه خوشمزه به دست آورید. استفاده از ادویه جات مناسب می تواند طعم های متنوعی به خورش قیمه اضافه کند و آن را خوشمزه تر کند. همچنین برای ایجاد تنوع می توانید از ادویه هایی مانند زردچوبه و دارچین استفاده کنید نکاتی در مورد تهیه قیمه ترکی همراه باشید

طرز پخت قیمه با قلم گاو

برای افزایش طعم خورش قیمه راه های دیگری وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید. مثلا:

استفاده از گوشت چرخ کرده مرغوب و حاوی چربی کافی می تواند خورش قیمه را لطیف تر و خوش طعم تر کند.

قبل از اضافه کردن گوشت به خورش، آن را با چند قطره آبلیمو و نمک خوابانده کنید تا طعم آن بهتر شود و طعم های مغذی آن برجسته شود.

استفاده از ادویه های خوشمزه مانند زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و… می تواند طعم و عطر خورش را افزایش دهد و تجربه غذاخوری شما را افزایش دهد.

قبل از افزودن نخود و نخود به خورش حتماً آنها را حداقل یک شب خیس کنید و سپس بجوشانید و به خورش اضافه کنید. این کار باعث می شود که نخود و نخود کاملا پخته شوند و طعم و کیفیت خورش بهتر شود.

افزودن گوشت قرمز یا آب مرغ به خورش نیز می تواند طعم آن را افزایش دهد در این صورت بهتر است عصاره گوشت را قبل از مصرف در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا مشکلی برای سلامتی ایجاد نشود.

در پایان پخت خورش می توانید برای بهتر شدن طعم و عطر و لطیف تر شدن خورش، روغن حیوانی یا کره اضافه کنید. اما بهتر است هنگام استفاده از روغن یا کره به دقت اندازه گیری کنید تا خورش شما چرب و سنگین نشود.

هنر و تکنیک خورش قیمه

برای گرفتن طعمی خاص شبیه خورش نذری در خورش قیمه می توانید در مراحل پایانی پخت کمی دارچین اضافه کنید. برای چهار نفر می توانید نصف قاشق چای خوری دارچین یا یک چوب دارچین به خورش اضافه کنید. هنگام اضافه کردن دارچین در مراحل اولیه پخت خورش، ممکن است رنگ خورش کدر شود، بنابراین توصیه می شود در مراحل پایانی از دارچین استفاده کنید.

اگر می خواهید در مراحل اولیه پخت خورش قیمه دارچینی اضافه کنید، می توانید از چوب دارچین استفاده کنید تا عطر دارچین به خورش برسد. به این ترتیب طعم دارچین کاملا وارد خورش می شود و رنگ خورش به هم نمی خورد.

محلول تلخی خورش قیمه

برای اینکه خورش قیچی تلخ نشود توصیه می شود در زمان پخت از لیمو عمانی استفاده نکنید. به جای آن می توانید از آبلیمو استفاده کنید تا طعم خوبی به خورش بدهید. همچنین برای جلوگیری از تلخ شدن خورش، پیاز را قبل از تفت دادن در آب بجوشانید و سپس تفت دهید.

اگر خورش قیچی شما تلخ است می توانید با اضافه کردن یک قاشق چایخوری شکر از تلخی آن کم کنید. همچنین می توانید از مقدار کمی سرکه برای رفع تلخی آن استفاده کنید. اگر هیچ یک از روش های بالا به نتیجه مورد انتظار منجر نشد، می توانید با اضافه کردن یک قاشق چایخوری آب زرشک به خورش، تلخی آن را از بین ببرید.

آموزش پخت قیمه با مرغ

اگر می خواهید از مرغ در خورش قیمه استفاده کنید، می توانید 400 گرم گوشت خورش را از فهرست مواد حذف کنید و به جای آن 600 گرم مرغ به خورش اضافه کنید. تفاوتی بین مراحل پخت خورش گوشت قرمز و خورش مرغ وجود ندارد.

استفاده از مرغ در خورش قیمه نیز طعم بسیار خوبی دارد. به این دلیل که گوشت مرغ فواید زیادی برای بدن دارد و قیمت مناسب‌تر آن، می‌توانید از گوشت مرغ بیشتر در خورش قیچی خود استفاده کنید.

راز خورش قیمه خوشمزه

در خورش قیسی، دو ماده اصلی رنگ آمیزی رب گوجه فرنگی و زعفران است. با افزودن زعفران بیشتر به خورش، رنگ آن روشن تر می شود. خورش های نذری معمولا از زعفران زیاد استفاده می کنند تا خورش بسیار روشن و خوش رنگ شود.

همچنین تفت دادن رب گوجه فرنگی نکته مهمی برای رنگ خورش قیمه است. اگر رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید و به خورش اضافه کنید در طعم خورش تاثیر مثبت می گذارد و همچنین رنگ خورش را زیباتر می کند. با انجام صحیح این مراحل می توانید خورش قیسی را با طعم و رنگ دلپذیر درست کنید.

گیلاس را به صورت حرفه ای درست کنید

برای تهیه خورش توصیه می شود به جای لیموترش از لیمو عمانی استفاده کنید زیرا استفاده مستقیم از لیمو باعث از بین رفتن رنگ خورش می شود. همچنین برای پخت خورش های سنتی ظروف مسی و ظروف الکلی بهترین گزینه هستند. هنگام تهیه خورش توصیه می شود آن را به آرامی روی حرارت ملایم بپزید. افزودن مقداری گلاب به خورش طعم فوق العاده ای می دهد. همچنین برای جلوگیری از له شدن لپه می توانید آن را با گوشت تفت دهید. اگرچه برای خورش بهتر است از گوشت گوسفندی استفاده شود، اما برخی افراد بنا به ذائقه شخصی از گوشت گاو نیز استفاده می کنند. با رعایت این نکات می توانید یک خورش با طعم و کیفیت خوب تهیه کنید.

نوک طلایی خورش قیمه

در تهیه خورش نذری بهتر است از افزودن دارچین خودداری کنید و فقط زعفران پخته را اضافه کنید زیرا دارچین رنگ خورش را تیره می کند. همچنین برای ترکیب ادویه های خورش قیمه می توانید مقداری زنجبیل تازه یا نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل به خورش اضافه کنید. این طعم تند و خوبی به خورش قیمه زعفران مجلسی می دهد. همچنین افزودن گلاب به خورش قیمه نذری عطر فوق العاده ای به آن می دهد. بهتر است در 20 دقیقه آخر پخت خورش، رزماری را به همراه هل و چوب دارچین اضافه کنید.

برای تهیه خورش زعفران و قیمه مجلسی از لیمو عمانی خوش رنگ استفاده کنید تا خورش بهتر جلوه کند. در تهیه قیمه مشهد مانند قیمه نذری از دارچین پرهیز می شود و برای حفظ رنگ روشن از لیمو عمانی استفاده می شود.

با توجه به اینکه در زمان های قدیم گوشت قیمه را به اندازه مورچه برش می دادند، این خورش قیمه را «موری قیمه» می نامند. برای بدست آوردن خورش لذیذتر و غلیظ تر با قیمه، گوشت ها را چرخ کنید.

اگر برای تهیه قیمه نذری و مجلسی به جای آب از آب گوشت استفاده کنید طعم آن بهتر و لذیذتر می شود. همچنین پختن پیاز بسیار داغ و استفاده از آن در انتهای پخت قیمه طعم آن را بهتر می کند. اگر در خورش قیمه به جای لیمو عمانی از لیموترش استفاده شود، ممکن است رنگ آن از بین برود. پس بهتر است از لیمو عمانی استفاده کنید.

راز قیمه و پنکه قیمه خوشمزه جای کاه گذاشتن یخ داخل قیمه طرز تهیه خورش مجلسی با طعم عالی و بی نظیر خورش پای و پنکه قیمه بادمجان ادویه برای خوشمزه شدن قیمه چکار کنیم برای درست کردن قیمه، نحوه آب بندی خورش قیمه، سایت.

برای پر کردن از چه نوع گوشتی باید استفاده کرد؟

راز درست کردن یک خورش لذیذ، استفاده از مواد تازه و پیروی از روش درست پخت است. این خورش از گوشت گوسفند تازه و سرد درست می‌شود که چربی و طعم خوبی دارد. البته می توانید همین روش را برای تهیه خورش مرغ قیمه انتخاب کنید.

برای تهیه بهترین خورش قیسی توصیه می شود از شعله کم گاز استفاده کنید و یادتان باشد که لیمو عمانی را از خورش جدا کنید تا طعم تلخی به آن اضافه نشود. اگر مقداری لیمو عمانی طعم تلخی به خورش نمی‌دهد، می‌توانید در ساعت آخر پخت آن را به خورش اضافه کنید و بگذارید بماند.

در پایان پخت می توانید در ده دقیقه آخر پخت یک یا دو عدد هل اضافه کنید تا طعم خورش قیچی بیشتر شود. برای تزیین و خوش طعم شدن خورش می توانید از بادمجان سرخ شده نیز استفاده کنید.

آخرین ایستگاه

برای افزودن طعم لیمو به خورش قیمه، روش ممکن است شامل خیس کردن لیمو در آب برای چند ساعت و تغییر آب چندین بار برای از بین بردن تلخی آن باشد. لیمو عمانی را بهتر است در پایان پخت و بعد از پخت کامل گوشت و لپه اضافه کنید تا طعم تلخی به غذا نرسد.

اگر نگران تلخی لیموی قیمه هستید می توانید از پودر یا گوشت داخل لیمو استفاده کنید. همچنین جدا کردن دانه های لیمو عمانی از محتویات آن می تواند از تلخ شدن آن در خورش قیچی جلوگیری کند.

برای طعم بهتر خورش قیمه می توانید در ده دقیقه آخر پخت یک یا دو عدد هل اضافه کنید.

اگر می‌خواهید رب گوجه‌فرنگی را به خورش قیمه اضافه کنید، قبل از افزودن به خورش، آن را حتماً چند دقیقه تفت دهید. سرخ کردن رب گوجه فرنگی می تواند رنگ و طعم بهتری به خورش قیمه بدهد.

اگر بعد از پختن با قیمه احساس کردید غذایتان کمی تلخ شده است، می توانید یک سیب زمینی را ریز خرد کنید و به خورش اضافه کنید. این می تواند تلخی خورش قیمه را به حداقل برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا