آشپزی

فوت و فن قیمه مجلسی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن قیمه مجلسیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و صنایع دستی قایم مجلسی

هنر قایم مجلسی و راز طعم قیمه خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

قیمه خام یکی از غذاهای محبوب و مورد علاقه در فرهنگ غذایی ایرانیان است که در مجالس، مجالس و مجالس عزاداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا علاوه بر طعم متفاوتی که می تواند داشته باشد، خاطره انگیزتر می شود. در این مطلب نکات کلیدی در پخت و تهیه خورش قیمه مجلسی را بیان می کنیم.

هنر و فن قایم مجلسی خام

قبل از شروع پختن خورش قیمه به نکات زیر توجه کنید:

با استفاده از ظرف مسی هنگام پخت خورش قیچی بهترین نتیجه را خواهید گرفت. این عمل از تبخیر بیش از حد و از بین رفتن طعم غذا جلوگیری می کند.

هنگام سرو خورش قیمه از سفال های رنگی استفاده کنید. این عمل ظاهر غذا را بهتر می کند و لذت آن را تازه می کند.

بهتر است از گوشت گوسفندی استفاده کنید تا یک خورش قیمه خوشمزه و چرب به دست آورید. اگر از گوشت گوسفند استفاده نمی کنید می توانید از مرغ هم استفاده کنید.

گوشت را قبل از پخت در قطعات کوچک آماده کنید تا بهتر بپزد و طعم بهتری به خورش قیمه بدهد.

استفاده از آب گوشت خانگی یا صنعتی به جای آب هنگام پختن گیلاس، عمق و جذابیت بیشتری به طعم آن می‌دهد.

با اضافه کردن زعفران به خورش قیمه رنگ و طعم بیشتری بدهید. زعفران را در آب داغ بجوشانید و سپس به خورش قیمه اضافه کنید.

با افزودن گوجه فرنگی رنده شده رنگ و طعم بهتری به خورش قیمه می دهد. گوجه فرنگی ها را سرخ کنید و سپس با آب جوش یا شیر مخلوط کنید.

قبل از اضافه کردن لپه ها، آنها را حداقل 12 ساعت خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. اگر عجله دارید، می توانید لپه ها را برای مدت کوتاهی در آب جوش بریزید.

لپه ها را قبل از اضافه شدن در روغن سرخ می کنند تا بعد از پخت له نشوند.

طعم غذا را با استفاده از ادویه هایی مانند فلفل سیاه، زنجبیل، گرم ماسالا و ادویه های خورش تقویت کنید.

برای طعم بهتر از زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل استفاده کنید.

استفاده از دارچین باعث تیره شدن رنگ غذا می شود. اگر رنگ روشن‌تری می‌خواهید، از دارچین اجتناب کنید.

استفاده از لیمو عمانی به جای آبلیمو طعم جدیدی به خورش قیمه می دهد. پوست یک عدد لیمو عمانی را در آب داغ بجوشانید و آب آن را به جای آب لیمو به خورش قیچی اضافه کنید.

هنگام سرو خورش قیمه، آن را با بادمجان یا سیب زمینی سرخ کرده ترکیب کنید تا جذاب تر به نظر برسد.

قبل از اینکه پیازها را به خورش قیمه اضافه کنید آنقدر تفت دهید تا طعم گرم و لذیذی به غذا بدهد.

برای سرو خورش قیمه از برنج زعفرانی و سبزیجات خوراکی استفاده کنید. این ترکیب غذایی طعم و لذت خورش قیمه را به اوج می رساند.

از چه نوع گوشتی برای قیمه استفاده کنیم؟

راز طعم خورش قیمه در انتخاب مواد تازه و انتخاب درست گوشت نهفته است. برای خوش طعم شدن خورش می توانید از گوشت گوسفند تازه استفاده کنید. استفاده از گوشت گوسفندی تازه خورش قیمه را چرب تر و خوش طعم تر می کند. همچنین استفاده از گوشت مرغ سرد برای تهیه خورش مرغ چرخ کرده مناسب است.

هنر و فن قایم مجلسی خام

برای تهیه خورش قیمه ابتدا قیمه را به مدت یک ساعت در آب و نمک خیس می کنیم. بعد از آبکش کردن به قابلمه منتقل کنید. سپس پیاز را خرد کرده و در تابه با روغن تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس پیاز روغنی را به مواد اضافه می کنیم. گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در این مرحله کمی آب به مواد اضافه می کنیم و قابلمه را روی اجاق می گذاریم.

حالا می توانید لیموهای دلخواهتان را به خورش اضافه کنید. اگر لیموهای تلخ را جدا می کنید، در اواخر پخت خورش به آن اضافه کنید تا طعم خورش تلخ نشود.

اگر می خواهید طعم خاصی به خورش بدهید می توانید در ده دقیقه آخر پخت یک یا دو عدد هل اضافه کنید.

برای تزیین و افزایش طعم لذیذ خورش قیمه می توانید از بادمجان سرخ شده استفاده کنید. بادمجان را به حلقه های کوچک برش می دهیم و در روغن داغ سرخ می کنیم تا طلایی شود. سپس روی بادمجان قرمز را به عنوان تزیین روی خورش قیمه می پوشانید.

با این روش آسان می توانید یک خورش قیمه خوشمزه و متفاوت تهیه کنید.

اجازه ندهید گیلاس شما تلخ شود

مرسوم است که از لیمو عمانی در خورش قیسی استفاده می شود تا طعم و عطر آن بیشتر شود. اما اگر کشک لیمو عمانی را در ابتدای پخت اضافه کنید، می تواند خورش را تلخ کند. بهتر است لیمو عمانی را در پایان پخت و بعد از پخت کامل گوشت و حبوبات به خورش اضافه کنید.

از طرفی اگر لیمو عمانی تلخ شده است می توانید آن را در آب بریزید و چند بار آب آن را عوض کنید تا تلخی آن کمتر شود. از طرف دیگر، اگر ترجیح می دهید از لیمو عمانی استفاده نکنید، می توانید از آب لیمو عمانی یا پودر آن استفاده کنید.

اگر بعد از پختن خورش شما تلخ شده است راه هایی برای کاهش تلخی آن وجود دارد. می توانید یک عدد سیب زمینی را به چند قسمت تقسیم کرده و به خورش اضافه کنید تا تلخی آن کم شود. همچنین با افزودن کمی شکر یا یک قاشق چای خوری سرکه می توانید از تلخی خورش کم کنید.

استفاده از رب گوجه فرنگی در پختن قیمه

برای تهیه خورش قیسی توصیه می شود قبل از اضافه کردن رب گوجه، آن را در تابه ای با حرارت ملایم چند دقیقه تفت دهید تا رنگ و طعم بهتری پیدا کند. سپس رب گوجه فرنگی را به خورش قیمه اضافه کنید و چند دقیقه دیگر آن را بپزید تا طعم و رنگ آن بهتر شود.

هنگام سرخ کردن رب گوجه فرنگی، حتماً این کار را با دقت انجام دهید تا نسوزد و طعم تلخی به خورش ندهد. همچنین می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی خانگی برای تهیه خورش قیسی استفاده کنید که طعم و رنگ بهتری دارد و مطمئن شوید که مواد افزودنی مضر به آن اضافه نشود.

استفاده از چوب دارچین در هنگام پختن گیلاس

اصلاحات زیر را برای بهبود جملات انجام دادم:

بهتر است در 20 دقیقه آخر پخت خورش قیمه چوب دارچین را اضافه کنید تا عطر و طعم خوبی به غذا بدهد. قبل از سرو خورش قیمه، چوب دارچین را از غذا جدا کرده و از خورش قیمه دور نگه دارید. همچنین برای طعم بیشتر خورش قیمه می توانید هل و گلاب را همراه با چوب دارچین به آن اضافه کنید. در این مرحله لازم است لیمو عمانی را از خورش خارج کنید تا تلخ نشود.

اگر از پودر دارچین استفاده می کنید، بهتر است آن را در آب حل کنید و سپس به خورش قیمه اضافه کنید. در مرحله آخر پخت، پودر دارچین را به خورش قیمه اضافه کنید و چند دقیقه به همراه سایر ادویه ها تفت دهید تا طعم آن به خوبی گرفته شود. در نهایت چوب دارچین را از خورش قیمه بردارید.

برای زیبا شدن قیمه خود چه کنیم؟

در تهیه خورش قیسی از دو ماده رنگی اصلی یعنی رب گوجه فرنگی و زعفران برای ایجاد رنگ زیبا استفاده می شود. برای حفظ رنگ و عطر خورش بهتر است از زعفران بیشتری در تهیه خورش قیمه استفاده کنید و در آخرین مراحل پخت به آن اضافه کنید. همچنین هنگام پخت رب گوجه فرنگی باید دقت کنید و با کمی روغن خوب تفت دهید تا رنگ خورش بهتر شود.

خورش‌های نذری معمولاً از زعفران زیاد استفاده می‌کنند که رنگ پررنگ‌تری به آن می‌دهد. در این موارد نیز مناسب است زعفران را به آخرین مراحل پخت اضافه کنید تا رنگ و عطر خورش حفظ شود.

در نهایت برای خوشرنگ شدن خورش قیمه بهتر است به جای آبلیمو از لیمو عمانی روشن استفاده کنید زیرا آبلیمو باعث کاهش رنگ خورش می شود.

دیگ قیچی کوزگری، لگ و فن قی، راز قیمه خوشمزه، لعاب قیمه، طرز تهیه قیمه برای چهار، ادویه قیچی، قیمه برای 12

بهترین ظرف برای تهیه قیمه

اگر می خواهید یک خورش قیمه عالی و مناسب مناسبت ها تهیه کنید، بهترین راه استفاده از ظروف مسی یا ظروف الکلی است. این نوع غذاها حرارت را به خوبی پخش می کنند و باعث می شوند خورش قیچی شما بهتر و کارآمدتر بپزد.

برای تهیه خورش با قیمه بهتر است از ظرفی با دیواره های کلفت و پایه سنگین استفاده کنید. اگر از ظرف جدار نازک استفاده می کنید، احتمال سوختن یا چسبیدن خورش قیمه به دیواره ظرف زیاد است.

نکاتی برای درست کردن قیمه مجلسی

توصیه می شود برای تهیه خورش قیمه به جای آبلیمو از آبلیمو یا پودر لیمو استفاده کنید زیرا آبلیمو باعث تغییر رنگ خورش می شود.

هنگام پختن خورش با قیمه بهتر است لپه را همراه با گوشت و پیاز تفت دهید تا له نشوند.

برای تنوع بخشیدن به خورش قیمه می توانید به جای سیب زمینی سرخ شده در دستور غذا از چیپس استفاده کنید.

اگر می خواهید با مرغ قیمه درست کنید می توانید به جای گوشت از تکه های مرغ استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که این روش پخت قیمه شبیه گوشت است.

اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، می توانید از مقداری آلو خورش در دستور قیمه استفاده کنید تا طعم جالبی به آن بدهید.

برای تجربه طعم شگفت انگیز، دستور تهیه قیمه چرخ کرده را از دست ندهید.

برای بهتر شدن طعم خورش قیمه می توانید مقداری عصاره گوشت به آن اضافه کنید.

در دستور قیمه زعفران بهتر است به جای هل و پودر دارچین از چوب دارچین و هل با پوست استفاده کنید تا رنگ خورش تیره نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا