آشپزی

فوت و فن لازانیا در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن لازانیاو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر لازانیا

هنر لازانیا و آراز خوشمزگی لازانیا و دلیل از بین رفتن لازانیا چیست؟ سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

درست کردن لازانیا یکی از غذاهایی است که نمی توانید از دست بدهید! با استفاده از خمیری که برای تهیه لازانیا استفاده می شود، می توانید آن را با مواد میانی مختلف ترکیب کنید. برای بدست آوردن لازانیا کاملا چرب و ترد می توانید آن را در فر بپزید. همچنین اگر می خواهید لازانیا را مستقیم بپزید، می توانید آن را روی شعله گاز بپزید و حتی اگر فقط به لازانیا علاقه دارید، می توانید دو عدد رول لازانیا را سریع در توستر یا روی شعله گاز بپزید.

انواع لازانیا

دو نوع لازانیا در بازار موجود است: خشک و از پیش پخته شده. لازانیا نوع دوم نیازی به پختن در آب جوش ندارد، به عبارتی کافی است کمی خیس بخورد و سپس مواد میانی را آماده کرده و داخل آن بریزید. هنگام پخت لازانیا خوب است ابتدا آب را بجوشانید و سپس کمی نمک و چند قطره روغن به آب در حال جوش اضافه کنید. در آخر ورقه های لازانیا را با احتیاط داخل آب در حال جوش بریزید. استفاده از روغن از چسبیدن پوسته لازانیا به هم جلوگیری می کند.

لازانیا رنگارنگ

اگر می خواهید لازانیا رنگارنگ باشد، می توانید کمی زردچوبه یا رنگ خوراکی به آب در حال جوش اضافه کنید. بنابراین، لازانیا رنگ زرد زیبایی پیدا می کند. البته اگر می خواهید رنگ آن شفاف تر باشد می توانید مقداری زعفران را بجوشانید و به آب در حال جوش اضافه کنید.

برندهای مختلف لازانیا

همیشه توصیه می شود که دو نوع لازانیا را با هم نپزید زیرا ممکن است برندهای مختلف زمان پخت متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل، اگر قصد دارید یک دسته بزرگ لازانیا درست کنید، حتما سعی کنید از پوسته های لازانیا همان مارک استفاده کنید.

تصمیم به چسباندن لازانیا

یکی دیگر از مشکلاتی که برخی از خانم های خانه دار هنگام پخت لازانیا با آن مواجه می شوند، چسبیدن پوسته های لازانیا به هم است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است کمی روغن به آب در حال جوش اضافه کنید و همچنین با استفاده از یک قاشق چوبی تمیز ورقه های لازانیا را به آرامی در آب در حال جوش تکان دهید تا جدا بمانند و به هم نچسبند.

چیکار کنیم که لازانیا ماکارونی نشه؟

از آنجایی که پوسته های لازانیا برای مدت طولانی تری پخته می شوند، می توانند خمیر شوند. اگر می خواهید لازانیا را با سس غلیظ و خمیری تهیه کنید، مناسب است پوسته های لازانیا را کمی سفت تر بپزید. چون اگر زیاد بلند شوند سریع خمیر می شوند و ظاهرشان خراب می شود.

لازانیا را آبکش کنید

پس از جوشاندن لازانیا بلافاصله پوست ها را در یک آبکش بزرگ بریزید و روی آن ها آب سرد بریزید تا کاملا خنک شوند. با این کار ورقه های لازانیا به شکل اصلی خود باقی می مانند و بعد از پختن له نمی شوند. این باعث زیباتر شدن ظاهر این غذا می شود.

لازانیا خشک نمی کند نی نی سایت دلیل ریزش لازانیا سایت نی نی طرز تهیه لازانیا چرا لایه های لازانیا جدا می شود طرز تهیه لازانیا معصومه رسولی وقتی لازانیا به هم نمی چسبد چه کنیم طرز تهیه لازانیا ایتالیایی در ظرف پیرکس

نحوه خشک کردن لازانیا

اگر زمان کافی دارید، پس از آبکشی ورقه های لازانیا، آنها را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. این روش مانند مرحله آبکشی در حفظ زیبایی و حالت اولیه پوسته های لازانیا موثر است.

برای تهیه لازانیا می توانید از هر محصول واسطه ای استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که تکه های گوشت یا کالباس باید اندازه مناسبی داشته باشند.

بسیاری از بسته های لازانیا شامل یک بسته کوچک از چاشنی های مخصوص هستند. استفاده از این عطر را فراموش نکنید.

پیاز داخل لازانیا نباید به چشم بیاید. می توانید پیاز را خیلی ریز خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید.

لازانیا را با حداقل روغن آماده کنید. لازانیا چرب ظاهر خوبی ندارد.

می توانید مواد میانی را با سس های مختلف طعم دار کنید.

اگر قصد استفاده از رب گوجه فرنگی را در مواد میانی لازانیا دارید، حتما آن را سرخ کنید و از مقدار کمی رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

برای اینکه قارچ داخل لازانیا آبکی نباشد آن را با حرارت زیاد تفت دهید.

لازانیا را در ظرف پیرکس نچسب آماده کنید و قبل از ریختن مواد فراموش نکنید کف و کناره ظرف را کمی روغن بزنید.

معمولا در هر لایه مقداری گوشت و سپس پنیر روی خمیر قرار می دهند. پنیر را فقط در آخرین لایه لازانیا رژیمی می توانید قرار دهید.

مطمئن شوید اولین لایه (ته ظرف) که داخل ظرف می ریزید مقداری سس سفید باشد و سپس یک لایه لازانیا روی آن قرار دهید.

برای تهیه لازانیا می توانید از پنیر پارمزان و گودا استفاده کنید.

هنگام تهیه سس حتما از کره تازه و شیر پاستوریزه استفاده کنید و روی حرارت ملایم بپزید تا نچسبد.

برای جلوگیری از خشک شدن لازانیا در فر می توانید ظرفی پر از آب در فر قرار دهید.

برای کباب کردن لازانیا کافیست شعله بالایی را برای 3 دقیقه آخر روشن کنید.

اگر نمی خواهید لازانیا خیلی خشک شود، کناره های ظرف را با سس بمالید.

برای ایجاد حالت چسبندگی و بافت بهتر در پنیر می توانید به مقدار مساوی پنیر پارمزان و موزارلا را با یک تخم مرغ و کمی نمک مخلوط کنید و در هر لایه استفاده کنید.

برای اینکه مواد از لازانیا خارج نشود خمیر را به صورت حصیر پهن می کنیم.

بعد از اینکه لازانیا را از فر خارج کردید، حتما بگذارید چند دقیقه خنک شود. در غیر این صورت ممکن است از بین برود.

می توانید لازانیا را به صورت لقمه یا رول تهیه کنید. این روش برای پخت دستی و همچنین پخت لازانیا گازی بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا