آشپزی

فوت و فن مربای گلابی و راز خوشمزگی مربای گلابی خوشمزه و خانگی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن مربای گلابی و راز خوشمزگی مربای گلابی خوشمزه و خانگیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر مربای گلابی

هنر مربای گلابی و راز خوشمزه مربای گلابی خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شیرینی یکی از عناصر ثابت صبحانه است که با تزیین میز با طعم ها و رنگ های مختلف، جذابیت خاصی به سفره می بخشد. مربای گلابی یکی از خوشمزه ترین مرباهاست. اگر تازه با این تجربه آشنا شده اید، پیشنهاد می کنیم از گلابی مربا یا مارمالاد درست کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

گلابی را می توان برش خورده و کوچک یا به شکل منظم تهیه کرد. انتخاب نوع مربا به ذائقه هر فرد بستگی دارد. به طور کلی، مرباهای ورقه شده برای صبحانه بهتر است زیرا خوردن آنها راحت تر است. اما مرباهای مناسب حالتی رسمی و شیک دارند.

مواد لازم برای تهیه مربای گلابی

گلابی 1 کیلوگرم

شکر 1 کیلوگرم

2 لیوان آب

1 قاشق چایخوری آب لیمو

زعفران پخته (اختیاری) 1 تا 2 قاشق غذاخوری

بیایید پخت مربای گلابی را یاد بگیریم

گلابی ها را بشویید و پوست آن را جدا کنید. برای تهیه مربا می توانید گلابی ها را به دلخواه برش بزنید یا به صورت چرخی برش بزنید. می توانید مربای مناسب برای گلابی هم تهیه کنید. برای تهیه مربا از گلابی خلال شده بهتر است از گلابی های ریز یا متوسط ​​استفاده کنید و دقت کنید گلابی ها خیلی نرم نباشند.

پس از جدا کردن پوست گلابی، انتهای آن را با چاقوی تیز ببرید و دانه های داخل میوه را خالی کنید. می توانید گلابی ها را از وسط نصف کرده و هسته های داخلی آن را جدا کنید. سپس آب و شکر را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت زیاد می گذاریم تا شکر حل شده و شفاف شود و دانه های شکر دیده نشود. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید آرام آرام بجوشد تا غلیظ شود.

بعد از رسیدن به قوام آب مربا می توانید در صورت تمایل زعفران آب پز غلیظ را اضافه کنید. گلابی ها را داخل آب می ریزیم و حرارت را کمی زیاد می کنیم تا شروع به جوشیدن کند و گلابی ها کاملا بپزند.

بهتر است گلابی ها را چند بار در آبغوره جابجا کنید تا تمام قسمت های میوه به طور یکنواخت پخته شود و آب آن به قوام مربا برسد. مقداری از آب مربا را با قاشق بردارید و چند قطره از آن را روی انگشتانتان بریزید تا مزه دار شود. اگر شیره چسبناک باشد و آبکی نباشد به قوام آن رسیده است. در آخر آب لیمو را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. اگر روی مربا کف بود با قاشق از آن جدا کنید و بگذارید مربا در تابه خنک شود.

سپس مربا را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. این مربا علاوه بر ظاهر زیبا، طعم بسیار خوبی نیز دارد. امیدوارم ازش خوشتان بیاید.

هنر مربای گلابی

قوام مربا نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت و ماندگاری دارد. اگر مربا به اندازه کافی غلیظ نباشد احتمال تشکیل کپک بیشتر است و اگر خیلی غلیظ باشد شکر تشکیل می شود. اگر بعد از سرد شدن متوجه شدید که آب میوه به غلظت مورد نظر نرسیده است، می توانید میوه را از آب جدا کرده و آب آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت مورد نظر برسد.

روش دیگر برای بررسی قوام مربا این است که مقداری آب میوه را در نعلبکی ریخته و در فریزر قرار دهید تا خنک شود. سپس ظرف را در دست بگیرید و اگر شیره به آرامی حرکت کرد و له شد و غلیظ شد به قوام دلخواه رسید و می توانید اجاق گاز را خاموش کنید. اگر بعد از سرد شدن متوجه شدید که مربا خیلی غلیظ و غلیظ است، کمی آب جوش به مربا اضافه کنید تا نرمال شود، سپس کمی آبلیمو اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید تا تنظیمات در حد دلخواه تنظیم شود. ارائه

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا، کناره های کاسه را با برس آبلیمو یا پارچه ای که با آب لیمو مرطوب شده است بشویید تا قطرات شربت که کناره ها پاشیده شده اند از بین برود. این کار از ترک خوردن و شکرک زدن مربا جلوگیری می کند.

به عنوان یک انتخاب شیرین، می توانید هل یا وانیل را به مربا اضافه کنید. ابتدا هل را داخل آب می ریزیم تا طعم خاصی به مربا بدهد و در آخر آن را جدا می کنیم. در آخر وانیل را به مربا اضافه کنید و حرارت را کم کنید زیرا اگر وانیل زیاد بجوشد می تواند مربا را تلخ کند.

اگر مربا در فریزر یخ زد به این معنی است که قوام مورد نظر به دست نیامده و آب زیادی در شیره وجود دارد. مربائی که به غلظت مناسب رسیده باشد فقط در فریزر غلیظ می شود.

هنگام تهیه مربا از گلابی ورقه شده، توجه به اندازه میوه برای پخت بسیار مهم است. گلابی را نباید در حدی بپزید که نرم و لطیف شود. میوه باید شکل خود را حفظ کند و در طول پخت نسبتاً نرم باشد.

اندازه ظرف مورد استفاده نیز باید متناسب با شعله استفاده شده باشد. قدرت شعله باید نسبت به اندازه گلدان متعادل باشد تا از له شدن یا قوام میوه جلوگیری شود. اگر حرارت به اندازه قابلمه کم باشد، ممکن است میوه ها له شوند، یا ممکن است بخواهید قبل از غلیظ شدن مربا، حرارت را خاموش کنید. همچنین اگر قدرت شعله نسبت به سایز قابلمه زیاد باشد مربا قبل از پخت کامل میوه به قوام خود می رسد و یا در اثر حرارت زیاد شیرین می شود.

اگر به جای آب لیمو از آب لیمو استفاده می کنید، حدود یک چهارم قاشق چای خوری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا