آشپزی

فوت و فن میرزا قاسمی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن میرزا قاسمیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر میرزا قاسمی

میرزا قاسمی و راز خوشمزه میرزا قاسمی یه شمالی خوشمزه سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

گفته می شود در حدود سال 1240 میرزا محمد قاسم خان قاجار که تازه از سفر سن پترزبورگ برگشته بود به دستور ناصرالدین شاه والی گیلان شد.

به نظر می رسد جدا از سیاست و فرمانداری به آشپزی علاقه داشته و به طور خصوصی در آشپزخانه کار می کرده است. او آنقدر به آشپزی علاقه داشت که مواد مختلف را ترکیب کرد و چیز جدیدی خلق کرد.

همین خوش گذرانی ها باعث شد که روزی میرزا قاسم خان یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی را با ترکیبی از بادمجان سوخاری، سیر تازه، گوجه فرنگی و تخم مرغ پخت و نام خود را بر آن نهاد.

بدون دخالت ناصرالدین شاه احتمالاً غذایی که میرزا قاسم خان تهیه می کرد به شهرت جهانی نمی رسید. برخی کارشناسان مدعی هستند که اگر میرزا قاسم خان به استانداری گیلان منصوب نمی شد، روش پخت این غذا از محدوده خانه او خارج نمی شد و شهرت جهانی پیدا نمی کرد.

البته به طور قطع نمی توان گفت که آیا مشدی قاسم این غذا را قبل از میرزا قاسم خان تهیه کرده است یا خیر. ممکن است این غذا قبلا در دستور پخت برخی افراد قرار گرفته باشد.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای نواحی شمالی ایران است که با بادمجان کبابی تهیه می شود. برای تهیه این غذا به: بادمجان کبابی، سیر، تخم مرغ، ادویه و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته استفاده از پیاز و رب گوجه فرنگی نیز به دلخواه واکنش نشان می دهد.

توجه داشته باشید که طرز تهیه دقیق میرزا قاسمی ممکن است منطقه به منطقه و سرآشپز با سرآشپز متفاوت باشد، اما در کل این غذا به عنوان یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاها شناخته می شود.

دلیل نامگذاری این غذا چیست؟

میرزا قاسم خان قاجار از امرای گیلان بود و جدای از حکومت به تهیه غذاهای بدیع علاقه داشت. یکی از اختراعات این فرمانروای گیلانی، غذای معروف «میرزا قاسمی» است که هنوز هم در خانه های ایرانی از آن استقبال و تهیه می شود.

تفاوت میرزا قاسمی با کشک بادمجان

غذاهای کشک بادمجان و میرزا قاسمی در واقع با یکدیگر متفاوت هستند. در کشک بادمجان از بادمجان و کشک سرخ شده همراه با پیاز استفاده می شود. اما در میرزا قاسمی از بادمجان کبابی همراه با گوجه و سیر استفاده می شود.

کالری هر قاشق میرزا قاسمی

میرزا قاسمی به دلیل استفاده از بادمجان کبابی کالری زیادی ندارد و هر قاشق غذاخوری تقریباً 30 کالری دارد. اما اگر همراه این غذا برنج یا نان بخورید، کالری برنج یا نان به میزان مصرف شما اضافه می شود. بنابراین، کل کالری دریافتی بستگی به مقدار برنج یا نان مصرفی شما دارد.

فینگر فود حرفه ای با میرزا قاسمی

فینگر فود معمولا به غذاهای کوچکی گفته می شود که به مقدار زیاد به عنوان پیش غذا و میان وعده سرو می شوند. با کمک میرزا قاسمی هم می توانید غذا بپزید. برای این منظور طبق دستور معمول میرزا قاسمی را تهیه کرده و بجوشانید. سپس بگذارید خنک شود.

سپس چند تکه نان تست را به اندازه و شکل دلخواه برش دهید و روی نان قرار دهید. سپس میرزا قاسمی را روی نان بمالید و آن را صاف کنید. برای تزیین این فینگر فود می توانید از برگ نعناع، ​​تربچه، گوجه گیلاسی و ترشی استفاده کنید.

در نتیجه می توانید با کمک میرزا قاسمی غذای خود را تهیه کنید و با تزیین این غذا با مواد مورد علاقه خود، از آن لذت ببرید.

هنر میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی اصیل توصیه می شود از هر عدد بادمجان با یک عدد گوجه فرنگی استفاده شود. بادمجان ها را پس از تفت دادن و پوست کندن به قطعات 3 اینچی برش داده و سپس رنده کنید.

در اینجا توصیه می شود برای حفظ بافت اصیل میرزا قاسمی از غذاساز یا چرخ گوشت برقی استفاده نکنید. با استفاده از این وسایل می توان پوره بادمجان درست کرد و بافت اصلی این غذا را تغییر داد.

میرزا قاسمی ادویه و ادویه اصل

در میرزا قاسمی ادویه اصلی شامل زردچوبه، فلفل سیاه و نمک است. افزودن مقداری پودر دارچین به این مخلوط طعم میرزاقاسمی شما را بهتر می کند.

کلاس آشپزی 2 نفره میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی دو نفره به محصولات زیر نیاز دارید: بادمجان 2 عدد، گوجه فرنگی 1 عدد، سیر 2 حبه، 1 عدد تخم مرغ، 1 عدد پیاز، ادویه و کمی رب گوجه فرنگی.

برای شروع، بادمجان ها را کبابی کرده و پوست آن ها را بگیرید. سپس بادمجان های پوست گرفته را له کنید و کنار بگذارید.

تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز خرد شده را با روغن داخل آن تفت دهید. وقتی پیاز شفاف شد، سیر له شده را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید. همچنین گوجه فرنگی را رنده کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید.

همه مواد را با هم تفت دهید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود، سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و همه چیز را تفت دهید. در آخر بادمجان های خرد شده را به تابه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

می توانید در انتها تخم مرغ را بشکنید و روی میرزا قاسمی تمام شده قرار دهید یا داخل میرزا قاسمی بشکنید.

نکات آشپزی از میرزا قاسمی

برای طعم و مزه بیشتر در میرزا قاسمی می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

برای حفظ طعم دودی و اصیل آن می‌توانید میرزا قاسمی را روی زغال یا گاز کبابی کنید. این باعث می شود طعم غذا دودی و متفاوت باشد. اگر بادمجان ها کبابی شوند، ممکن است بوی دود خود را از دست بدهند.

سیر یکی از طعم های اصلی میرزا قاسمی است. بنابراین در افزودن سیر به غذا زیاد بخیل نباشید تا طعم خاص سیر در میرزا قاسمی حفظ شود. می توانید سیر را خرد یا رنده کنید و به مواد غذا اضافه کنید.

افزودن پیاز نیز یکی از رازهای خوش طعم شدن میرزای قاسمی است. می توانید پیاز را خرد کرده و با بقیه مواد در تابه تفت دهید تا طعم بیشتری به غذا بدهد.

با رعایت این نکات می توانید میرزا قاسمی خود را از قبل لذیذتر و متفاوت تر کنید.

مقدار بادمجان چقدر است؟

میزان مصرف بادمجان در میرزا قاسمی واقعا به تعداد و ذائقه خورندگان بستگی دارد. برای پذیرایی از 4 نفر می توانید از 6 عدد بادمجان متوسط ​​یا بزرگ استفاده کنید. برای هر نفر از یک و نیم بادمجان استفاده می شود. البته این فقط نشان دهنده است و می توانید با توجه به ذائقه و نیاز خود تعداد بادمجان ها را تعیین کنید.

چرا میرزا قاسمی گاهی تلخ می شود؟

با توجه به اینکه میرزا قاسمی ممکن است تلخ شود، می توانید تصمیمات زیر را بگیرید:

آبگیری بادمجان ها: قبل از مصرف روی بادمجان ها را با نمک تلخ بپوشانید و در معرض نور خورشید قرار دهید. سپس بعد از 40 دقیقه آنها را کاملا آبکش کنید تا احتمال تلخی آنها کاهش یابد.

مقدار زردچوبه و سیر را تنظیم کنید: توجه داشته باشید که اضافه کردن زیاد زردچوبه و سیر باعث تلخ شدن غذا می شود. بنابراین ترجیح دهید برای کاهش تلخی غذا از مقادیر متوسطی از این ادویه ها استفاده کنید.

خارج کردن تخم مرغ از بادمجان: قبل از تهیه میرزا قاسمی، تخم مرغ را از بادمجان جدا کنید. استفاده از بادمجان قلمی نیز توصیه می شود.

میرزا قاسمی با نان یا برنج؟

در مناطق شمالی کشور معمولاً میرزا قاسمی را با خشت ارزن سرو می کنند که بر ترکیب خورش سبزی و میرزا قاسمی تاکید دارد. اما در اکثر مناطق دیگر کشور میرزا قاسمی با نان مصرف می شود و این روش بیشتر رایج است.

تهیه شده توسط میرزا قاسمی با سلیقه ای متفاوت

اگر می خواهید میرزا قاسمی را به روشی جدید تهیه کنید و از تغییراتی استفاده کنید، می توانید به سایت سرگرمی روز مراجعه کنید و دستور درست تهیه این غذا را با تغییرات ذکر شده بیابید.

در این روش جدید می توانید گوجه فرنگی و پاستا را حذف کرده و به جای آن از پنیر کوتاژ استفاده کنید. این تغییر باعث می شود میرزا قاسمی شبیه کشک بادمجان باشد و طعم آن با نسخه اصلی متفاوت باشد.

با مراجعه به سایت الانت و جستجوی میرزا قاسمی با کشک می توانید به دستورالعمل ها و مطالب لازم برای این روش جدید دسترسی پیدا کنید. سایت سرگرمی روز منبع مفید و جامعی برای آموزش آشپزی است و می تواند به شما در تهیه میرزا قاسمی به روشی جدید کمک کند.

هنر و تکنیک میرزا قاسمی خوشمزه است.  سایت ادویه میرزا قاسمی طرز تهیه میرزا قاسمی طرز تهیه نواب ابراهیمی طرز تهیه میرزا قاسمی طرز تهیه مجلسی طرز تهیه پیاز میرزا قاسمی

روش خدمت میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یک غذای سنتی و محبوب در ایران است که با انواع مخلفات سرو می شود. به سلیقه خود می توانید سبزیجات، پیاز خرد شده، زیتون، فلفل سبز و شیرین، ماست و خیار، لیموترش خلال شده، گل کلم ترشی، ترشی بادمجان، سیر ترشی، سالاد شیرازی با آبلیمو، زیتون، سرو کنید. ، خیارشور و سایر مخلفات مشابه با میرزا قاسمی.

از این مخلفات می توان به عنوان مخلفات و تزیینات در کنار میرزا قاسمی استفاده کرد و طعم های مختلفی را به غذا اضافه کرد و در هنگام سرو میرزا قاسمی تجربه متفاوتی را به شما ارائه داد.

با توجه به سلیقه و سلیقه خود می توانید از تاپینگ های مورد علاقه خود با میرزا قاسمی استفاده کنید و طعم دقیق آن را برای خود ایجاد کنید.

تهیه شده توسط میرزا قاسمی با بادمجان سرخ شده

برای تهیه میرزا قاسمی اصیل می توانید از بادمجان کبابی استفاده کنید. اما اگر طعم بادمجان کبابی را دوست ندارید یا به آن دسترسی ندارید می توانید از بادمجان سرخ شده استفاده کنید. برای این کار بادمجان را نگینی خرد کرده و در سینی بچینید. کمی تفت دهید و سپس مقداری آب اضافه کنید تا کاملا بپزد.

در تابه ای دیگر پیاز را تفت دهید و با سیر و ادویه تفت دهید. سپس گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. همه مواد را با هم سرخ کنید و در مرحله آخر بادمجان آب پز را به این مخلوط اضافه کنید. بگذارید همه مواد به مدت 15 دقیقه بپزند. سپس محتویات تابه را در ظرفی بریزید و با چرخ گوشت یا ابزار دیگری پوره کنید. بعد از انجام این مرحله، میرزا قاسمی را دوباره داخل ماهیتابه بریزید و 20 تا 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم گاز بگذارید.

با این روش می توانید یک میرزا گاسمی اصیل و خوشمزه تهیه کنید. بنابراین اگر می خواهید طعم و اصالت بیشتری به این غذا بدهید، می توانید از این روش استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا