آشپزی

فوت و فن میگو پلو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن میگو پلوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر میگو پلو

ترفندها و تکنیک های میگو پلو و راز طعم میگو پلو و نکات طلایی برای پخت میگو سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

میگو پلو یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که از برنج، میگو، سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود. برای پخت این غذا ابتدا برنج را با نمک و آب تفت دهید تا پخته شود. سپس میگو را با سبزیجاتی مانند پیاز، سیر، زردچوبه، زعفران و دارچین تفت می دهیم. در مرحله بعد برنج را با میگو و سبزی مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بوی مطبوعی به مشام برسد و برنج کاملا آماده سرو شود. میگو پلو معمولا با پیاز ترشی یا ماست سفید سرو می شود. این غذا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهایی است که دوستداران ماهی و میگو آن را دوست دارند. نکات برنج میگوی پف کرده با ما بمان.

مواد لازم برای تهیه برنج میگو

2 فنجان برنج

4 لیوان آب

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 فنجان میگو

1 عدد پیاز خرد شده

3 حبه سیر خرد شده

زعفران آبکش شده ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

آموزش پخت برنج میگو

ابتدا میگوها را بشویید و پوست آنها را جدا کنید.
سپس پیاز را تمیز کرده و خرد کنید.
تابه ای را گرم کنید و داخل آن روغن بریزید. سپس پیاز را در روغن تفت می دهیم تا نرم شود.
میگو را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند.
برنج را با آب سرد بشویید و سپس در ظرف مناسبی بریزید.
زردچوبه، نمک و فلفل را به برنج اضافه کنید و با آب جوش مخلوط کنید.
برنج را به مخلوط پیاز و میگو اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
زعفران را در یک فنجان آب گرم حل کرده و روی برنج بریزید.
زمان پخت برنج بسته به نوع برنج می تواند متفاوت باشد، بنابراین از روش برنج برای پخت برنج استفاده کنید.
بعد از پختن برنج، میگو پلو را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسبی سرو می کنیم.
برای تزیین میگو پلو می توانید از تره فرنگی، نعناع یا بادمجان سرخ شده استفاده کنید.
قبل از سرو میگو پلو می توانید آن را با سالاد یا ماست سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

هنر میگو پلو

برای تهیه میگو پلو استفاده از میگوی تازه و مرغوب برای حفظ طعم و کیفیت غذا مهم است.

برنج سفید مرغوب بهترین انتخاب برای تهیه پلو پلو با میگو برای به دست آوردن دانه های بلند و نچسب در پلو است.

برای افزودن طعم و رنگ متنوع به میگو پلو می توانید از زردچوبه، زعفران و سایر ادویه های دلخواه استفاده کنید.

برای تهیه سس میگو می توانید از پودر گوجه فرنگی، نمک، فلفل، زرشک، لیموترش و روغن زیتون استفاده کنید تا طعم و مزه این غذا بیشتر شود.

قبل از تهیه میگو پلو، بهتر است میگوها را در آب نمک قرار دهید تا بوی نامطبوع آن ها گرفته شود و طعم بهتری پیدا کند.

هنگام پخت میگو پلو، بهتر است میگو و برنج را جداگانه بپزید و در نهایت مخلوط کنید تا هر قسمت از غذا به درستی پخته شود و کیفیت غذا حفظ شود.

برای تهیه میگو پلو از یک ظرف پخت بزرگ با کف ضخیم استفاده کنید تا برنج یکدست بپزد و کف ظرف نسوزد.

در پایان پخت میگو پلو، می توانید برنج را با یک لایه نمک یا زعفران تزیین کنید تا ظاهری زیبا به غذا بدهد و طعم آن را بیشتر کند.

نحوه انتخاب میگو برای میگو پلو

حفظ تازگی و کیفیت میگو در تهیه میگو پلو بسیار مهم است. قبل از استفاده آنها را با دقت خالی کنید و خوب بشویید تا هرگونه آلودگی و آلودگی از بین برود.

نحوه انتخاب برنج مناسب

برای تهیه پلو با میگو بهتر است از برنج سفید با کمترین جرم و گوشت با کمترین چربی استفاده شود. قبل از پخت، برنج را به مدت نیم ساعت در آب خیس کرده و سپس آبکشی کنید. سپس برنج را نیم پز بردارید و برای پختن میگو پلو آماده شوید.

شناخت ادویه های مناسب برای غذا

استفاده از ادویه جات تازه مانند زعفران، فلفل سیاه، دارچین، هل، زیره و گلاب می تواند عطر و طعم خاصی به برنج میگو ببخشد. برای خوش طعم شدن این غذا استفاده از ادویه های تازه توصیه می شود.

طرز پخت میگو

برای افزودن میگو به پلو می توانید از روشی استفاده کنید که طعم میگو بهتر جذب شود. در این روش ابتدا میگوها را با نمک و فلفل در قابلمه ای درب دار بریزید و به مدت 5 تا 8 دقیقه بپزید. سپس این میگوها را به پلو اضافه کنید و به دستور پلو معمولی خود ادامه دهید. این روش باعث می شود که میگو در هنگام پخت به مرغ بچسبد و طعم آنها در مرغ بهتر از بین برود.

رستوران میگو پلو, طرز تهیه میگو پلو ساده, میگو پلو ادویه دار, طرز تهیه میگو برنجی سرخ شده, میگو پلو, میگو پلو جنوبی, نی نی سایت, طرز تهیه میگو پلو شوید, میگو پلو آبادانی

روش ترکیب مواد

در مرحله آخر تهیه پلو با میگو می توانید از روشی برای استفاده بهتر از طعم و عطر میگو استفاده کنید. ابتدا میگوها را بجوشانید و سپس به برنج اضافه کنید. سپس در قابلمه را ببندید و مخلوط را روی حرارت ملایم (بین 10 تا 15 دقیقه) بپزید تا طعم میگوها به برنج منتقل شود. در آخر قبل از سرو روی میگو پلو را با کمی زعفران خشک و نمک تزیین کنید تا طعم و ظاهر مناسبی پیدا کند. با اعمال این تغییرات در طرز تهیه میگو پلو، طعم و عطر میگو با برنج مخلوط می شود و با تزیین آن با زعفران و نمک، غذا جلوه شگفت انگیزی پیدا می کند.

روش سرو غذا

برای یک سرویس کامل و دلپذیر می توانید میگو پلو را با کمی نمک و فلفل طعم دار کنید و سپس با سالاد شیرازی و ترشی سر سفره سرو کنید. این تغییرات باعث می شود که میز نه تنها شگفت انگیز و زیبا به نظر برسد، بلکه انتخاب های متنوعی را نیز ارائه می دهد و سلیقه های متفاوتی را در بر می گیرد. ترکیب میگو پلو نمک و فلفل، سالاد شیرازی خنک و خوشمزه و خورش ترشی دلچسب، ترکیبی عالی برای لذت بردن از غذاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا