آشپزی

فوت و فن نان پیده در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن نان پیدهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر نان

علم و فناوری نان پیده راز نان خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

اگر از طرفداران پیتزا هستید به شما پیشنهاد می کنم این بار پیتزا به سبک ترکی را امتحان کنید. این نوع پیتزا با مواد و طعم های بسیار متنوع قطعا خیلی ها را راضی خواهد کرد. یکی از ویژگی های جذاب پیتزا ترکی روش خاص تهیه خمیر است که رنگ نان را روشن و طلایی می کند به طوری که مواد داخل پیتزا به خوبی با آن ترکیب شده و ظاهری شبیه به پیتزاهای معمولی دارد. این نوع پیتزا در ترکیه بسیار پرطرفدار است و طعم آن با طعم ایرانی همخوانی دارد.

مواد لازم برای پخت نان پیتا

300 گرم آرد

150 گرم شیر

1 عدد تخم مرغ

شکر 1 قاشق چایخوری

مخمر 1 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

روغن مایع 20 گرم

کمی کنجد برای نان رول

مواد لازم برای تهیه داخل پیدا

قارچ به میزان لازم

2 عدد تخم مرغ

پنیر پیتزا به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه نان پیتا

ابتدا شیر را گرم کرده و در ظرفی بریزید. شکر و مخمر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا عمل کند.

یک تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. یک قاشق از آن را برای دستمال کنار بگذارید.

سپس باقیمانده شیر، نمک و روغن را به تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس مخمر فعال شده را به این مخلوط اضافه کنید.

آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و خمیر را ورز دهید. خمیر باید نرم و چسبناک نباشد.

بعد از 10 دقیقه ورز دادن خمیر را در ظرف روغنی ریخته و روی آن را سلفون می‌پوشانیم. خمیر را در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند.

یک ساعت بعد حجم اولیه خمیر دو برابر می شود. آن را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل قایق در آورید.

برای فرم دادن به خمیر، آن را پهن کرده و دو سر آن را ببندید، اما وسط خمیر را باز بگذارید.

خمیر را در سینی فر قرار دهید و با حوله بپوشانید. یک ساعت دیگر صبر کنید.

در نیمه دوم زمان استراحت خمیر، فر را روشن کرده و روی 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

تخم مرغ را روی لبه های نان پهن کنید و کنجد بپاشید. نان ها را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید.

در همین حین قارچ ها را سرخ کنید. بعد از بیرون آمدن نان ها از فر، داخل آن ها را با قارچ پر کنید و داخل هر کدام یک تخم مرغ بزنید.

نمک، فلفل و پنیر پیتزا را به نان رول ها اضافه کنید و 7 دقیقه دیگر در فر بگذارید.

فر گریل را برای ۲ تا ۳ دقیقه آخر روشن کنید تا نان ها طلایی شوند.

طرز پخت سیب زمینی

ابتدا خمیر پای را طبق دستور قبلی آماده کنید. برای مواد داخلی، پیاز را دایره ای برش می دهیم و با سیر رنده شده، فلفل خرد شده و قارچ مخلوط می کنیم. این مخلوط را به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا قارچ ها آبکش شوند. سپس سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید.

سپس خمیر را به شکل قایق در آورید و آنها را با مخلوط سیب زمینی پر کنید. کیک ها را با فیلینگ سیب زمینی به مدت 15 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید.

پس از پخت، ظرف را از فر خارج کرده و مقداری خمیر پیتزا، کنجد و سیاهدانه را روی خمیر بریزید. سپس پتی ها را به مدت 10 دقیقه دیگر در فر بپزید تا سطح آنها طلایی و ترد شود.

طرز تهیه اسفناج

این پیتای خوشمزه می تواند حاوی موادی مانند اسفناج، پیاز خرد شده، قارچ، تخم مرغ، فتا یا پنیر خامه ای و هر چاشنی دلخواه شما باشد. ابتدا اسفناج را بشویید و آبکشی کنید و ریز خرد کنید. در مرحله بعد پیاز خرد شده را در تابه مناسبی تفت می دهیم و اسفناج و نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. سپس قارچ و تخم مرغ را به این مخلوط اضافه کنید و در آخر پنیر فتا یا خامه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

این پید را می توان در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه پخت و سپس سرو کرد.

روش آماده سازی زبان

این غذای خوشمزه که از زبان گوسفند درست می شود هم خوشمزه است و هم انرژی زا. برای تهیه مواد داخلی، گوشت زبان را با موادی مانند پیاز، سیر و ادویه هایی مانند دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل بپزید. پس از پخته شدن، پوست آن را از روی زبان جدا کرده و برش بزنید.

سپس پیتا را با ترکیب پیاز، فلفل و گوشت زبان پر کنید و روی آن را با گوجه فرنگی و پنیر پیتزا پر کنید. این پیداها را به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید تا آماده سرو شوند.

طرز پخت گوشت بوقلمون

این دستور برای یک نوع پیتا بسیار خوشمزه است که از موادی مانند گوشت چرخ کرده، سیر، پیاز و ادویه تهیه می شود. از این ترکیب که طعمی مشابه مواد موجود در ماکارونی دارد برای پر کردن پیتا استفاده می شود. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و کیک ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزید تا خوب و برشته شده و آماده سرو شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا