آشپزی

فوت و فن پخت آبگوشت نعنا جعفری در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت آبگوشت نعنا جعفریو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک پخت نانا آبگوشت جعفری

هنر و تکنیک پخت نانا آبگوشت جعفری و راز طعم عصاره نعناع جعفری در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آبگوشت نانجعفری یکی از غذاهای اصیل و بسیار قدیمی ایرانی است که در فرهنگ ما قدمت زیادی دارد. تاریخ دقیق ورود این غذا به فرهنگ مشخص نیست، اما سندی که به تهیه آبغوشت اشاره دارد به قرن هشتم می رسد. البته در کتاب‌های قدیمی‌تر این غذا معمولاً با نام «شوربائی» شناخته می‌شود و از آن به عنوان نوعی سوپ یاد می‌شود. می توانید از لوبیا سفید یا فلفل دلمه ای برای تهیه آبگوشت استفاده کنید و نعنا و جعفری را اضافه کنید تا طعم خاصی به این سوپ بدهد.

مواد لازم برای تهیه آب جعفری و نعنا

گوشت گوسفندی با استخوان و کمی دم 250 گرم

هر لوبیا سفید و نخود 1/2 فنجان

1 عدد سیب زمینی

1 عدد لیمو عمانی

1 عدد پیاز

1 قاشق غذاخوری غذا

250 گرم نعنا و جعفری

بلغور گندم 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، دارچین، فلفل قرمز به میزان لازم

آموزش پخت آبگوشت نعنا جعفری

ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل در آبگوشت خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا راحت بپزند و پف نکنند. گوشت را شسته و برای افزایش طعم آن بهتر است مقداری دم کرده اضافه کنید. پیازچه و جعفری را نیز بشویید و خرد کنید.

در مرحله بعد پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس با اضافه کردن کمی روغن پیاز را در قابلمه تفت دهید. گاهی اوقات دنبه را به گوشت کبابی اضافه می کنند. سپس ادویه، لوبیا و بلغور را به مواد اضافه کنید و آب جوش را روی مواد بریزید. این مرحله را حداقل 4 ساعت ادامه دهید تا گوشت و حبوبات خوب بپزند.

پس از آماده شدن مرحله قبل پاستا را جداگانه با کمی روغن تفت دهید و سپس به مواد اصلی اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و سپس سیب زمینی های پوست گرفته را اضافه کنید و 20 دقیقه بگذارید تا سیب زمینی ها نرم شوند.

در مرحله بعد نعنا و جعفری خرد شده را به همراه لیمو عمانی (که از قبل هسته آن را جدا کرده اید و در لیوان قرار داده اید تا تلخی آن گرفته شود) به آبگوشت اضافه کنید و دم کرده را در ظرف قرار دهید. سپس نمک لازم را اضافه کرده و تمام مواد را با نان بپوشانید. در انتها به دست آمده را سرو کنید.

هنر و تکنیک پخت نانا آبگوشت جعفری

در صورت تمایل می توانید رب را از مواد استفاده شده جدا کنید.

همچنین می توانید از گوجه سبز در بهار یا گوجه فرنگی منجمد استفاده کنید.

برای افزایش اسیدیته می توانید از آب لیمو یا کمی هویج سفید یا سیاه استفاده کنید.

همچنین می توانید به جای لیمو عمانی از پوست یا رب لیمو استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا