آشپزی

فوت و فن پخت آبگوشت گندم در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت آبگوشت گندمو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک پخت آبگوشت گندم

هنر و تکنیک پخت آبگوشت گندم و راز خوشمزه آبگوشت گندم خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سوپ گندم یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت یا گیاهی و بدون گوشت درست کنید. این غذا با وجود گندم، خواص تغذیه ای خوبی دارد و طعم عالی دارد. آبغوشت به عنوان یک غذای سنتی ایرانی شناخته می شود و از گذشته به عنوان غذایی مفید برای بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. می توانید آب گندم را با لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی یا ترکیبی از این دو تهیه کنید. برای تهیه این آبگوشت استفاده از گوشت تازه توصیه می شود. گندم نیز یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین غلات است که انرژی زیادی را تامین می کند.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت گندم

500 گرم گوشت گوسفندی ماهیچه ای با چربی

1/2 فنجان لوبیا سفید

1/2 فنجان نخود

گندم 1/2 پیمانه

2 عدد پیاز

2 عدد سیب زمینی

2 عدد گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

2 عدد لیمو

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به میزان لازم

آموزش پخت آبگوشت گندم

از شب قبل نخود و لوبیا و گندم را در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا خوب پف کنند و راحتتر بپزند. توصیه می شود با تعویض مکرر آب، تورم آنها را بهینه کنید و سپس آنها را تخلیه کنید.

برای پخت آبگوشت می توانید از قابلمه سنگی، قابلمه مسی یا قابلمه استفاده کنید. لوبیاها را به همراه گندم، گوشت، پیاز خرد شده، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه بریزید و پنج برابر آب به مواد اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید.

دقت کنید که قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد به آرامی بپزند و گوشت نرم شود. این فرآیند می تواند تا سه ساعت طول بکشد. در حین پختن گوجه فرنگی ها را سفید کرده و همراه با سیب زمینی های پوست کنده به قابلمه اضافه کنید.

با اضافه کردن کمی روغن و زردچوبه به پاستا تفت دهید تا رنگ آن خوب شود سپس به مواد آبگوشت اضافه کنید و هم بزنید.

در انتها لیموها را سوراخ کرده و در آب داغ خیس می کنند و بعد از رفع تلخی آن را به آبگوشت اضافه کرده و هم می زنند. به میزان دلخواه نمک بزنید و با نان تازه بخورید.

هنر و تکنیک پخت آبگوشت گندم

می توانید مقدار گندم را افزایش دهید و گوشت را از دستور حذف کنید.

به جای آب لیمو از آبلیمو استفاده کنید.

در مرحله اولیه پخت امکان جدا شدن ته گوشت وجود دارد. در این صورت با ملاقه ته گوشت را جدا کنید.

اگر رازیانه را به مواد اضافه کردید در اواخر پخت آن را خارج کرده و با گوشت کوب چرخ کنید و دوباره به مواد اضافه کنید و اجازه دهید روغن آن به خورد نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا