آشپزی

فوت و فن پخت آش شیر در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت آش شیرو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پختن سوپ شیر

هنر و تکنیک پخت سوپ شیر و راز سوپ شیر خوشمزه و خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آش بلغور شیر یک غذای سنتی در استان های خراسان و کرمان است که با استفاده از بلغور شیر تهیه می شود. فرنی شیر نیز مانند تارچی تهیه می شود. بلغور گندم ابتدا با شیر پخته می شود و سپس به شکل قرص هایی در می آید که در آفتاب یا حرارت خشک می شود. این غذا به دلیل طعم مطبوع و ارزش غذایی بالا شناخته شده است. در مواقعی که نیاز به تقویت سیستم ایمنی دارید می توانید از فرنی شیر استفاده کنید. این غذا به عنوان یک غذای سنتی و سالم شناخته می شود و اغلب به عنوان غذای افطاری پرطرفدار و انرژی زا در ماه مبارک رمضان استفاده می شود.

مواد لازم برای پخت سوپ شیر

شیر 1 کیلوگرم

300 گرم گندم پوست کنده

100 گرم نخود

2 لیتر آب

کشمش بدون دانه، گردو و بادام به مقدار کافی

نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ شیر

برای تهیه سوپ شیر خوشمزه ابتدا گندم را پوست بگیرید و نخودها را کاملا بشویید تا گرد و غبار آن گرفته شود. سپس این دو ماده را در یک ظرف آب بریزید و بگذارید حدود یک شب در آب خیس بخورد تا خوب پف کند.

حالا چند بار آب را عوض کنید تا گندم و نخود خوب پف کنند. بعد از این مرحله گندم و نخود را در قابلمه بریزید.

به این مخلوط آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس نخودها را بجوشانید تا کاملا نرم شوند و گندم ها شیشه ای شوند. بعد از مدتی به مخلوط نمک اضافه کنید.

سپس آب اضافی مخلوط نخود و گندم را تازه کنید تا کاملا تبخیر شود. وقتی آب اضافی کاملا تبخیر شد، شیر را به مخلوط اضافه کنید و همه چیز را مخلوط کنید. حالا بگذارید سوپ روی حرارت ملایم بماند.

در آخر وقتی سوپ شیر آماده و غلیظ شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و می توانید به دلخواه روی آن را با کشمش و بادام و گردو تزئین کرده و سرو کنید. طرز تهیه سوپ شیر، آن را با نان تازه بپیچید و نوش جان کنید.

هنر پختن سوپ شیر

هر چه آجیل در این سوپ بیشتر باشد، خوشمزه تر خواهد بود.

سوپ باید کاملا غلیظ و بدون آب باشد.

هنگام اضافه کردن شیر حتما از پدال گاز استفاده کنید و به آرامی به مخلوط اضافه کنید تا شیر منجمد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا