آشپزی

فوت و فن پخت کیک یزدی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت کیک یزدیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک های پخت کیک یزدی

هنر و تکنیک پخت کیک یزدی راز کیک خانگی خوشمزه یزدی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک یزدی شیرینی محلی است که مخصوصاً در استان یزد در قلب ایران برای سرو در مراسم و مراسم مختلف مذهبی استفاده می شود. در تهیه این غذا از موادی مانند تخم مرغ، شکر، روغن سفت یا کره، آرد سفید، نمک، میوه های خشک، بکینگ پودر، شیر ترش یا تازه، هل و در صورت لزوم کشمش و خلال پسته استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی 8 نفره

2 عدد تخم مرغ کوچک

150 گرم آرد (1 فنجان + 2 قاشق غذاخوری)

100 گرم شکر (نصف فنجان)

85 گرم کره مایع (تقریباً 1/3 فنجان + 1 قاشق غذاخوری)

ماست 60 گرم (1/4 فنجان)

۲ قاشق غذاخوری گلاب

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

یک قاشق چایخوری پودر هل

کنجد به میزان دلخواه

طرز تهیه کیک یزدی

به طور کلی، هنگام تهیه کاپ کیک، باید از مخلوط کردن بیش از حد تخم مرغ و شکر خودداری کنید. زیرا این امر می تواند منجر به پف بیش از حد و بد شکلی کاپ کیک شود. اما ساخت کیک یزدی داستان دیگری است.

راز گنبدی شکل کیک یزدی این است که تخم مرغ، شکر و وانیل را حداقل به مدت پنج دقیقه خوب مخلوط کنید. این مرحله بسیار مهم است و باید حداقل پنج دقیقه با همزن برقی مخلوط شود.

سپس می توانید مقداری زعفران پخته شده و گلاب را به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. سپس کره مایع و ماست را اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید سپس به آرامی و تا حد امکان با لیسک مواد را مخلوط کنید.

برای ریختن مواد داخل کپسول کیک یزدی می توانید برای راحتی از قیف یا سیلیکون استفاده کنید و یا با قاشق مواد را داخل کپسول کیک بریزید.

بعد خمیر کیک یزدی را داخل کپسول ها بریزید تا حدود سه چهارم کپسول پر شود (کمی جا بگذارید).

سپس در صورت تمایل می توانید روی مواد کمی کنجد بپاشید و قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

نکته مهمی که در پخت کیک یزدی باید به آن توجه کنید این است که ابتدا فر را به مدت 10 دقیقه با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و بعد از 10 دقیقه بدون اینکه در فر را باز کنید دمای فر را تا 180 درجه افزایش دهید. دما را بگذارید و 10 دقیقه دیگر بگذارید تا کیک یزدی پخته و گنبدی شود.

پخت مافین یزدی معمولاً 20 دقیقه طول می کشد، اما می توانید با خلال دندان چک کنید و اگر درست نشد مدت بیشتری در فر بگذارید تا کاملا پخته شود. از این شیرینی های خوشمزه با چای خود لذت ببرید.

تکنیک های پخت کیک یزدی

دمای نشان داده شده برای اجاق گاز است. اگر از فر برقی استفاده می کنید، می توانید دمای فر را 10 درجه سانتیگراد کمتر کنید.

برای داشتن سطح صاف و گنبدی شکل کیک های یزدی می توانید قبل از قرار دادن کیک ها در فر، یک چاقو را در روغن مایع غلیظ آغشته کنید و روی کیک ها علامت (+) بگذارید. با این کار سطح کیک ها صاف و گنبدی شکل می شود. نوک چاقو را به کره مایع غلیظ آغشته کنید و وسط کیک یزدی علامت (+) بگذارید.

اگر شیرینی یزدی شما ترک نمی خورد و گنبدی ندارد، ممکن است به دلیل دمای پایین فر باشد. می توانید دمای فر را تا 10 درجه سانتیگراد افزایش دهید.

برای تهیه شیرینی یزدی در فر برقی و سولاردام می توانید از حالت فن یا کانوکشن استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید بعد از پخت شیرینی یزدی را با کمی عسل رقیق بپاشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا