آشپزی

فوت و فن پخت گوشت گوساله در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت گوشت گوسالهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پختن گوشت گاو

هنر پختن گوشت گاو و راز خوشمزه پختن گوشت گاو در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مواجهه با مشکل کند پختن برخی از انواع گوشت، چالشی رایج برای بسیاری از زنان خانه دار است. عوامل مختلفی از جمله نوع حیوان، سن گوساله و روش پخت را می توان از دلایل کندی پخت گوشت نام برد. گوشت گاو از گاوهای نر جوان که معمولا بین 6 تا 7 ماهه هستند به دست می آید. گوساله پس از یک سالگی تبدیل به گاو بالغ می شود و در نتیجه رنگ و بافت گوشت آن تغییر می کند.

اگر به پختن گوشت لطیف و بدون چربی علاقه دارید، گوشت گاو انتخاب خوبی به نظر می رسد. ترفندهایی برای پختن گوشت گاو وجود دارد که می تواند به شما در پختن گوشت خوشمزه کمک کند.

شرایط عمومی گوشت گاو

تکه ای از گوشت را با بافت سفت و رنگ کرمی انتخاب کنید. گوشت گاو به دلیل بافت لطیف و محتوای چربی کم انتخاب خوبی است. از طرفی گوشت گوساله رنگ قرمزتر و طعم ملایم تری دارد و نسبت به گوشت گوساله ترد کمتری دارد. با نگاه دقیق به تکه گوشت، خطوط جهت را در آن مشاهده می کنید.

برای جلوگیری از سفت شدن گوشت گاو و بهبود طعم آن در هنگام پخت، می توانید آن را در جهت بافت ماهیچه ای برش دهید. همچنین به وجود مزاج سرد در گوساله توجه کنید. اگر مردم سرد هستند، می توانند مصرف آن را محدود کنند یا در حین پخت مواد افزودنی مانند زیره، دارچین، زنجبیل، فلفل و سیر اضافه کنند تا سردی گوشت به حداقل برسد.

کباب کردن اولین روش پخت گوشت گاو است

روش مناسب تر برای پختن گوشت خام، پاها و دنده ها کباب کردن است. در این روش ابتدا گوشت گاو را به تکه های دلخواه برش می زنید و در ظرف مخصوص فر قرار می دهید. برای اینکه گوشت به تابه نچسبد می توانید کف تابه را با ورقه های آلومینیومی بپوشانید. چربی موجود در گوشت در حین پخت ذوب می شود، بنابراین نیازی نیست قبل از پختن به گوشت روغن اضافه کنید.

در طول فرآیند پخت، می توانید ادویه های مورد علاقه خود از جمله نمک، فلفل و گیاهان معطر مختلف را قبل یا بعد از پخت به گوشت اضافه کنید. اما توصیه می شود قبل از گذاشتن گوشت در فر نمک بپاشید، زیرا به این ترتیب گوشت لذیذتر و خوش طعم تر می شود. لازم به ذکر است که نیازی به پوشاندن ظرف یا اضافه کردن آب به آن نیست. گوشت گاو را به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 162 درجه سانتیگراد بپزید.

بعد از پخت، گوشت پخته شده را از فر خارج کرده و با فویل بپوشانید. اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که دمای گوشت کمی پایین بیاید در این حالت بماند تا برش راحت شود.

شنیتسل روش دوم تهیه گوشت گاو است

پیشنهاد می کنم از روش تهیه گوشت شنیسل با تغییرات زیر استفاده کنید:

برای تهیه گوشت شنیسل، گوشت را به صورت افقی برش دهید تا به عرض دلخواه برسد. اگر برش های نازک تری را ترجیح می دهید، آنها را به ضخامت دلخواه برش دهید.

قبل از کوبیدن گوشت، چربی اضافی مخصوصاً از پهلوها را بردارید. این باعث می شود که گوشت در هنگام سرخ کردن بهتر و مرطوب شود. برای این کار از یک چاقوی تیز کوچک استفاده کنید.

تکه های گوشت را در آرد بغلتانید تا سطح آنها را بپوشاند.

سپس تکه های گوشت را در ظرفی بریزید و تخم مرغ ها را اضافه کنید. محتویات را خوب مخلوط کنید تا گوشت به طور یکنواخت با تخم مرغ مخلوط شود.

آرد سوخاری را روی تکه های گوشت بپاشید تا سطح آنها را بپوشاند.

برای سرخ کردن گوشت، 100 گرم کره یا 1 قاشق غذاخوری روغن را در ماهیتابه داغ کرده و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

تکه های گوشت را به آرامی به تابه اضافه کنید. اگر تکه های گوشت از نظر اندازه و ضخامت متفاوت است، آنها را به ترتیب سرخ کنید. به عنوان یک قاعده کلی، تکه های گوشت را به مدت 1 تا 1.5 دقیقه از هر طرف یا تا زمانی که سطح آن طلایی و شیرین شود، بجوشانید.

توجه داشته باشید که زمان سرخ کردن ممکن است برای ضخامت های مختلف گوشت متفاوت باشد.

کباب کردن روش دوم پخت گوشت گاو است

مراحل تهیه گوشت گوساله با روش جدید به شرح زیر است:

ابتدا گوشت گاو را به صورت افقی به اندازه دلخواه برش دهید. سپس تکه های گوشت را با چاشنی های مورد علاقه خود ترکیب کنید.

چند قطره روغن زیتون را روی تکه های گوشت بریزید و با دست به طور یکنواخت روی سطح گوشت پخش کنید. همچنین نمک و فلفل را به سلیقه خود روی گوشت بپاشید. همچنین می توانید از سیر خرد شده و هر ادویه و چاشنی که دوست دارید استفاده کنید.

قبل از شروع پخت و پز، گریل یا کباب را گرم کنید. دقت کنید که گوشت را روی سطح گرم نشده منقل یا کباب پز قرار ندهید. اگر از گریل گازی استفاده می کنید، 10 دقیقه قبل از شروع پخت آن را روشن کنید. اگر گریل زغالی دارید، 20 دقیقه قبل از شروع پختن، ذغال ها را گرم کنید.

تکه های گوشت را روی سطح گریل یا باربیکیو قرار دهید و با انبر بچینید. بین تکه های گوشت فاصله کافی بگذارید تا بتوانید به راحتی آنها را برگردانید.

گوشت گاو را به مدت 12 تا 14 دقیقه بپزید. تکه های گوشت را هر چند دقیقه یکبار با انبر بچرخانید تا به ته گریل یا کباب پز نچسبد. زمان پخت این برش های گوشت معمولا بین 12 تا 14 دقیقه است.

یا می توانید گوشت گاو را در قابلمه ای با روغن حدود 20 دقیقه بپزید. در این صورت بهتر است از نمک پرهیز شود تا گوشت سفت نشود.

هنر گوشت گوساله

برای تهیه گوشت گاو منجمد توصیه می شود دو ساعت قبل از پخت گوشت را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کم کم دما متعادل شود. اگر لازم است گوشت را فوراً بپزید، می توانید آن را از فریزر خارج کرده و در کیسه فریزر در آب داغ قرار دهید تا به سرعت دما متعادل شود.

یک راه سریع برای پختن گوشت برای رسیدن به تردی مطلوب خورش ها، استفاده از برش های کیوی است. در این روش تکه های کیوی را روی گوشت قرار می دهید و همراه با گوشت می پزید. این روش علاوه بر افزایش تردی گوشت به بهبود طعم آن نیز کمک می کند. اگر به دلیل حساسیت از کیوی استفاده نمی کنید، می توانید از مواد دیگری مانند انگور، سرکه یا آبلیمو استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا