آشپزی

فوت و فن پیتزا سیسیلی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پیتزا سیسیلیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پیتزا سیسیلی

علم و فناوری پیتزا سیسیلی راز پیتزای خوشمزه خانگی سیسیلی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پیتزا سیسیلی نوع خاصی از پیتزا است که قدمت آن عمدتا به سیسیل در ایتالیا برمی گردد. این نوع پیتزا در اواخر قرن نوزدهم به یک غذای محبوب در منطقه غربی سیسیل تبدیل شد و تا دهه 1860 عمدتاً در سیسیل استفاده می شد. پس از این دوره پیتزای سیسیلی با تغییراتی در شکل و ضخامت به شکل مستطیل وارد آمریکای شمالی شد.

مواد لازم برای تهیه مربای سیسیلی

مخمر 2 قاشق غذاخوری

1.5 فنجان آرد

1/2 فنجان شیر گرم

شکر 1 قاشق چایخوری

1 عدد تخم مرغ

5 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عدد پیاز متوسط

1/2 فلفل دلمه ای

زیتون سیاه 10 عدد

6 عدد گوجه فرنگی

سیر 4 حبه

پنیر پیتزا اختیاری

نمک و فلفل به اندازه کافی

آویشن، پونه کوهی به میزان لازم

آموزش پخت پیتزا سیسیلی

ابتدا برای تهیه خمیر پیتزا سیسیلی، دو قاشق غذاخوری مایه خمیر را در ظرفی بریزید و نصف پیمانه شیر، یک عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری شکر و نمک به آن اضافه کنید، سپس مخلوط کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. برای تشکیل حباب در آن

پس از تمام شدن زمان، آرد را سه بار با الک الک کرده و کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر پیتزا سیسیلی درست شود. پس از فرم دادن، خمیر را حدود 10-12 دقیقه ورز دهید تا یکدست شود.

کف ظرف را با دو برابر حجم خمیر چرب کنید و خمیر ورز داده شده را وسط آن قرار دهید. سپس روی کاسه را با یک پارچه تمیز بپوشانید و به مدت 50-60 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا خمیر ور بیاید و بلند شود.

حالا یک سس پیتزای خوشمزه سیسیلی آماده کنید. ابتدا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا داغ شود. سپس چهار حبه سیر رنده شده، نمک، پونه کوهی، فلفل و آویشن را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

پس از پخش شدن عطر ادویه ها، نصف فلفل قرمز به شکل سنگی و خیلی ریز به تابه اضافه کنید. بعد پوست 6 عدد گوجه فرنگی را گرفته و ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن گوجه فرنگی، اجازه دهید مواد به مدت 3 تا 5 دقیقه نرم شوند، سپس با قاشق یا چرخ گوشت، مواد را پوره کنید و اجازه دهید سس با حرارت ملایم غلیظ شود.

در حال حاضر به دیگر مواد تشکیل دهنده پیتزا سیسیلی. پیاز را به صورت نوارهای نازک برش دهید و کنار بگذارید. سپس نصف هر فلفل (قرمز، سبز).

هنر پیتزا سیسیلی

اگر خمیر پیتزا سیسیلی خشک به نظر می رسد، می توانید کمی آب به آن اضافه کنید.

پس از قرار دادن خمیر در قالب، حتما تمام سطح را با چنگال سوراخ کنید.

برای تهیه سس پیتزا سیسیلی خانگی، می توانید گوجه فرنگی را رنده کنید تا پخت راحت تر شود.

پس از اتمام قرار دادن مواد روی خمیر، لبه های آن را با کنجد بپاشید.

حتما 20 دقیقه قبل از گذاشتن پیتزا در فر، آن را روشن کنید تا گرم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا