آشپزی

فوت و فن چیپس در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن چیپسو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چیپس پا و فن

چیپس پا و فن و راز طعم چیپس خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

درست کردن چیپس سیب زمینی در خانه هم آسان و هم لذت بخش است. هنگامی که طرز تهیه چیپس خانگی را یاد گرفتید، احتمالاً کم کم به یک برنامه روزمره برای شما تبدیل می شود، به خصوص اگر عاشق چیپس هستید و نمی توانید از آنها اجتناب کنید. انتخاب سیب زمینی تازه و سفت، استفاده از چاشنی های مناسب و استفاده از غذاساز برای برش های نازک و یکدست راز چیپس های ترد و خوش طعم مشابه چیپس های محبوب بازار است.

مواد لازم برای تهیه چیپس

2 عدد سیب زمینی بزرگ

جعفری یا سبزیجات دیگر به دلخواه و چاشنی 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان دلخواه

روغن کافی برای سرخ کردن

طرز تهیه چیپس خانگی

اولین قدم این است که سیب زمینی ها را کاملا بشویید. پوست آنها را بگیرید و در یک کاسه بزرگ آب سرد بریزید. سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید و در ظرف را با آب سرد و تکه های یخ پر کنید و کمی نمک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سیب زمینی ها را نازک و یکنواخت برش دهید. برای این منظور می توانید از ابزارهای مخصوصی مانند تیغه غذاساز، اسلایسر یا ماندولین برای ایجاد برش های نازک و یکدست استفاده کنید.

برش های سیب زمینی را در یک کاسه آب یخ و نمک بریزید و حداقل نیم ساعت در آن نگه دارید. سپس سیب زمینی ها را به خوبی آبکش کنید و روی یک پارچه یا حوله تمیز بگذارید تا خشک شوند.

در مرحله آبکشی، فقط آب کاسه را بردارید و از آبکشی با آب شیر خودداری کنید، زیرا این کار نمک را از بین می برد و می تواند روی بافت و طعم سیب زمینی تاثیر بگذارد.

در یک قابلمه یا تابه بزرگ و کمی عمیق، روغن را داغ کرده و حرارت را زیاد کنید تا دمای روغن به 185 درجه سانتیگراد برسد. سپس برش های سیب زمینی را به آرامی به کره اضافه کنید و صبر کنید تا دو طرف آن طلایی شود. پس از سرخ شدن، سیب زمینی ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی یا دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

پس از برداشتن چربی اضافی، چیپس ها را در ظرف مورد نظر بریزید و خوب مخلوط کنید و چاشنی های دلخواه مانند پودر جعفری خرد شده، پودر سیر یا پودر موسیر را به آن اضافه کنید.

چیپس خانگی

یکی از مهمترین موارد در تهیه چیپس خانگی، انتخاب روغن سرخ کردنی مناسب است. هنگام سرخ کردن سیب زمینی حتما از روغن مناسب برای حرارت بالا مانند روغن آفتابگردان یا روغن زیتون استفاده کنید. استفاده از روغن مناسب نه تنها باعث می شود که سیب زمینی روغن کمتری جذب کند و در نتیجه چیپس تردتر شود، بلکه انتخاب سالم تری نیز می باشد. روغن‌هایی که برای دماهای خنک‌تر طراحی شده‌اند، مانند برخی از روغن‌های مورد استفاده در سالاد، در دمای بالا تجزیه می‌شوند و می‌توانند برای سلامتی مضر باشند.

همه چیز در مورد سیب زمینی

هنگام تهیه چیپس خانگی، انتخاب نوع مناسب سیب زمینی بسیار مهم است. سیب زمینی با پوست قهوه ای مانند انواع Russet یا آیداهو و همچنین سیب زمینی شیرین گزینه های ایده آلی هستند. به دلیل نشاسته زیاد و رطوبت کمتر در این نوع سیب زمینی، چیپس های تولید شده از آنها ترد بوده و رنگ طلایی دلپذیری دارد که افراد زیادی را به خود جذب می کند.

در مقایسه، سیب زمینی هایی با بافت مومی مانند Red Bliss و سیب زمینی بنفش یا Fingerlings برای تهیه چیپس مناسب نیستند. این نوع سیب زمینی ها به دلیل نشاسته کمتر و رطوبت بیشتر، پس از پختن شکل خود را با موفقیت بیشتری حفظ می کنند. آنها عمدتا در تهیه سالاد سیب زمینی و غذاهایی که نیاز به حفظ شکل خاصی از برش سیب زمینی دارند استفاده می شود.

همه چیز درباره چیپس تند

اگر به دنبال طعم تند و تند در چیپس خود هستید، فلفل سیاه یا پاپریکا را به روغنی که برای سرخ کردن سیب زمینی استفاده می کنید، اضافه کنید. این ادویه ها در روغن ترکیب می شوند و حرارت و تندی خود را در حین سرخ شدن به سیب زمینی منتقل می کنند و در نتیجه طعم فوق العاده و دلپذیری از چیپس حاصل می شود.

همه چیز درباره چیپس رژیمی

اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستید و ترجیح می دهید از روغن برای تهیه چیپس استفاده نکنید، پس از تهیه سیب زمینی به جای سرخ کردن، آن ها را در سینی فر قرار دهید و حدود 30 دقیقه در فر بپزید. این روش پخت چیپس با پوست و سلامت را برای شما به ارمغان می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا