آشپزی

فوت و فن چیپس ذرت در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن چیپس ذرتو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چیپس ذرت فوت و فن

چیپس ذرت لگ و فن و راز چیپس ذرت خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

چیپس ذرت که گاهی به آن تورتیلا نیز می گویند، یکی از محبوب ترین انواع چیپس است که به خاطر طعم بی نظیرش شناخته می شود. این چیپس ها که ریشه های فرهنگی آن به مکزیک بازمی گردد، اغلب به عنوان یک میان وعده خوشمزه یا با سس ها و غذاهای مختلف استفاده می شود. این چیپس ها که از آرد ذرت سرخ شده در روغن تهیه می شوند، به اشکال مختلف مثل مثلثی یا گرد تولید می شوند و با بافت ترد و متراکم خود طعم خاصی را ارائه می دهند. در ایالات متحده چیپس ذرت به عنوان یک برند قدیمی و محبوب شناخته می شود. همچنین می توانید این چیپس های خوشمزه را در طعم های مختلف در منزل تهیه کرده و به عنوان یک میان وعده سالم برای کودکان خود عرضه کنید.

مواد لازم برای تهیه چیپس ذرت

آرد گندم 1/2 پیمانه

آرد ذرت 1 لیوان

آب ولرم به میزان لازم

1/2 قاشق چایخوری سبزی خشک

روغن مایع پخت و پز 3 گرم

نمک، فلفل، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه چیپس ذرت

برای تهیه چیپس خانگی ابتدا آرد گندم، آرد ذرت، سبزیجات خشک، ادویه جات و روغن را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. آب ولرم را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید که هنگام ورز دادن در دست از هم نپاشد. مقدار آب مورد نیاز بسته به نوع آرد متفاوت است.

پس از آماده شدن خمیر، آن را به شکل گلوله درآورده و روی آن را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا چسبندگی خمیر کمتر شود. سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید.

برای باز کردن خمیر، هر تکه را بین دو ورقه پلاستیکی فریزر قرار دهید و با یک ابزار سنگین یا وردنه فشار دهید تا خمیر نازک و پهن شود. سپس نایلون را بردارید و خمیر رول شده را به شکل های دلخواه مانند مثلث یا دایره برش دهید.

در نهایت مقداری روغن را در یک کتری یا قابلمه کوچک گرم کنید. تکه های برش خورده را داخل روغن داغ بریزید و با روغن اسپری کنید تا طلایی و پف کند. پس از سرخ شدن، چیپس ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

چیپس ذرت فوت و فن

برای تنوع بخشیدن به طعم چیپس خانگی، به جای استفاده از ادویه سبزی خشک، می توانید فلفل قرمز را به مواد اضافه و مخلوط کنید.

بعد از پختن چیپس ذرت، آن ها را روی دستمال کاغذی یا یک پد جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

گزینه پخت چیپس در فر نیز وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که چیپس سرخ شده در روغن طعم بهتری نسبت به چیپس پخته شده در فر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا