آشپزی

فوت و فن چیکن برگر در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن چیکن برگرو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر برگر مرغ

هنر برگر مرغ و راز یک برگر مرغ خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برگر مرغ یکی از پرطرفدارترین غذاها در دنیای فست فود است که روش های مختلف پخت آن نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. بسته به ذائقه، روش های مختلفی برای تهیه همبرگر مرغ وجود دارد، از دستور العمل های پیچیده تر به سبک رستورانی گرفته تا نسخه های ساده تر. همچنین برخی از رستوران ها از دستور العمل های منحصر به فردی مانند دستور پخت مرغ برگر مخصوص مک دونالد استفاده می کنند. در این مطلب شما را با انواع دستور پخت برگر مرغ آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید تا تفاوت ها و جزئیات این فست فود محبوب و خوشمزه را بدانید.

مرغ برگر از نظر ظاهری شبیه همبرگر است اما از نظر مواد اولیه و روش پخت با همبرگر مرغ سوخاری تفاوت دارد. تهیه یک لایه نازک سینه مرغ برای همبرگر مرغ به دانش و مهارت خاصی نیاز دارد، زیرا سینه مرغ نسبت به گوشت قرمز چربی کمتری دارد و باید مراقب بود که خیلی خشک و سفت نشود. داخل نان همبرگر علاوه بر سینه مرغ طعم‌دار، افزودنی‌هایی مانند برگ کاهو، خیارشور، گوجه‌فرنگی و سس‌هایی مانند کچاپ قرار می‌گیرد. با آموزش طرز تهیه نان همبرگر می توانید نان این ساندویچ خوشمزه را در خانه هم درست کنید. به زودی روش های مختلف تهیه چند نوع برگر مرغ را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه همبرگر مرغ

1 و نیم کیلوگرم مرغ (ران و سینه مخلوط)

4 عدد پیاز متوسط

1 عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز

1 قاشق چایخوری سس خردل

1 قاشق چایخوری رب سیر

1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

طرز تهیه همبرگر مرغ

در یک کاسه بزرگ، تکه های مرغ خرد شده، پیاز رنده شده، زرده تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، سس خردل، رب سیر و پودر نان را اضافه کنید و به آرامی با دست مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست و هماهنگ به دست آید. این مخلوط را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند. پس از اتمام زمان استراحت، مخلوط برگر مرغ را به قطعات 100 گرمی تقسیم کرده و به صورت دایره های مساوی در آورید.

برگرهای مرغ را در سینی آماده شده بچینید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر 180 درجه بپزید تا کاملا بپزند. نان های همبرگر را می توانید در فر یا روی گریل نیز بپزید. برگرهای مرغ پخته شده را با موادی مانند برش های پنیر، برگ کاهو تازه، گوجه فرنگی حلقه ای، خیارشور، سس مایونز و خردل بین دو تکه نان برگر قرار دهید و سرو کنید.

هنر برگر مرغ

برای تهیه همبرگر مرغ می توانید از هر قسمتی از مرغ استفاده کنید.

اگر می خواهید از ران مرغ استفاده کنید، ممکن است لازم باشد مقدار پیاز استفاده شده در دستور غذا را کاهش دهید.

برای افزایش طعم همبرگر مرغ، می توانید ادویه هایی مانند آویشن، زعفران یا کاری به آن اضافه کنید که طعم خوبی به آن می دهد.

همچنین می توانید برگر مرغ را قبل از پختن به صورت خام یا بعد از پختن به صورت پخته در فریزر نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا