آشپزی

فوت و فن کباب بلدرچین در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کباب بلدرچینو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر برشته کردن بلدرچین

هنر بریان کردن بلدرچین و راز بلدرچین بریان خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

بلدرچین پرنده ای است که با وجود جثه کوچک، ارزش غذایی بالایی دارد و متخصصان طب سنتی و پزشکان امروزی برای بازگرداندن سلامتی پس از بیماری های مختلف توصیه می کنند. از گوشت این پرنده برای تهیه کباب های لذیذ بسیار استفاده می شود و برای چاشنی و پختن کباب بلدرچین تکنیک های مختلفی وجود دارد. در ادامه به روش های مختلف تهیه و طعم دادن به بلدرچین پرداخته می شود. لازم است بدانید که برای تهیه سیخ بلدرچین های خوشمزه بهتر است از بلدرچین های کوچکتر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه بلدرچین بوداده

4 بلدرچین

2 عدد پیاز متوسط

4 قاشق غذاخوری کره مایع

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

زعفران پخته 6 قاشق غذاخوری

50 گرم کره

نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز تهیه کباب بلدرچین

برای تهیه سیخ بلدرچین به روشی که در رستوران ها عرضه می شود، ابتدا بلدرچین ها را در ظرف مناسبی قرار می دهیم، سپس کمی روغن مایع را به همراه چهار قاشق غذاخوری زعفران پخته اضافه می کنیم و با دست به آرامی گوشت را می مالیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. مخلوط گوشت

پیاز را به صورت خلالی درشت برش دهید و به مخلوط بلدرچین اضافه کنید سپس آب لیموی تازه را به همراه نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا ادویه ها به طور مساوی روی گوشت پخش شود.

روی کاسه را با فویل یا پلاستیک بپوشانید و حداقل شش ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت ها کاملا طعم دار شوند و بوی نامطبوع از بین برود. بعد از گذشت زمان چشیدن بلدرچین ها را برای پخت آماده می کنیم.

گریل زغالی را به طور یکنواخت گرم کنید و به آرامی بلدرچین ها را روی سیخ ها قرار دهید. استفاده از دو سیخ به موازات هر بلدرچین مفید است تا بتوانید در حین پخت راحت تر آنها را بچرخانید.

سپس سیخ ها را روی ذغال های داغ قرار می دهیم و مدام می چرخانیم تا سیخ ها از هر طرف خوب برشته شوند. در نیمه پخت سیخ ها را با قلم مو کره آب شده و مقداری زعفران باقی مانده بمالید تا طعم آنها بهتر شود و زیباتر به نظر برسند.

این کار نه تنها طعم سیخ ها را بهتر می کند، بلکه رنگی جذاب و جذاب به آن ها می دهد. در آخر سیخ های بلدرچین پخته شده را به ظرف دلخواه منتقل می کنیم و به سلیقه خود با نان یا برنج سرو می کنیم.

روش های جالب برای طعم دادن به بلدرچین

برای طعم دادن به بلدرچین به روشی آسان، کافی است کمی نمک روی بلدرچین های تازه بپاشید و سپس آنها را کبابی کنید تا نتیجه ای بی نظیر و خوشمزه داشته باشید. با مخلوط کردن نمک، فلفل و سیر تا زمانی که مخلوط یکدستی به دست آید و به آن ماست غلیظ و روغن زیتون اضافه کنید، بلدرچین ها را در این مخلوط قرار داده و طعم مطبوعی به آن ها داده شود. مهم است که هنگام پخت حرارت بسیار کم باشد.

ترکیب ادویه هایی مانند پونه کوهی، مرزنجوش، ریحان، رزماری خشک، سیر ریز شده، سرکه، آبلیمو و روغن زیتون با نمک و فلفل و خیساندن بلدرچین ها در این مخلوط به مدت دو ساعت باعث خوشبو شدن آن ها می شود، سپس می توانید آن ها را کبابی کنید. می توانید مخلوطی از پیاز، جعفری خرد شده، سماق، نمک و فلفل را در کباب سرو کنید.

زعفران را به بلدرچین های آماده شده اضافه کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس روغن و نمک و فلفل و کمی زردچوبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس سس مایونز و آبلیمو و پیاز و فلفل خرد شده را اضافه کنید و بگذارید یک شب در یخچال بماند تا طعم دار شود. و در نهایت کباب کردن آنها با حرارت ملایم طعم فوق العاده ای به بلدرچین ها می دهد.

برای ماریناد، روغن زیتون، پودر گوجه فرنگی، فلفل قرمز، پودر پیاز، ماست یونانی و آب لیموی تازه را مخلوط کرده و بلدرچین ها را قبل از تفت دادن با حرارت ملایم در آن قرار دهید تا حداقل یک ساعت استراحت کنند.

زعفران، خامه، آب پیاز، فلفل سیاه، آبلیمو و در صورت تمایل پاپریکا را به بلدرچین ها اضافه کنید، یک شب در یخچال بگذارید و سپس کبابی کنید. هنگام سرو برای طعم بیشتر، کره ذوب شده و آب لیمو را اضافه کنید.

روش دیگر چاشنی این است که بلدرچین را یک شب در نمک خیس کنید، سپس آن را بشویید و خشک کنید و در مخلوطی از روغن زیتون، رزماری، چوب دارچین، فلفل سیاه، کمی زردچوبه و زعفران قرار دهید تا یک روز در یخچال بجوشانید. آب خودش روی حرارت کم

از دیگر ترکیبات می توان به روغن زیتون، خامه، زعفران، آبلیمو، نمک و فلفل، ماست کفیر، ادویه های خشک مانند مرزه و سپس زعفران، زردچوبه، سیر له شده، فلفل قرمز و پوست لیمو رنده شده به همراه آبلیمو و روغن زیتون استفاده کرد. چاشنی را روی بلدرچین بمالید و اجازه دهید دو ساعت قبل از کباب کردن یا کباب کردن استراحت کند.

این روش های مختلف چاشنی بلدرچین گزینه های متنوعی را برای تهیه و سرو این پرنده خوشمزه ارائه می دهد که هر کدام ترکیبی منحصر به فرد از مواد طعم دهنده دارند که لطافت و طعم و عطر مطبوعی را به گوشت می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا