آشپزی

فوت و فن کباب کوبیده در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کباب کوبیدهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ساق و فن کباب کوبیده

پای و فن گوشت کبابی راز طعم کباب کوبیده و برای اینکه کباب نرم شود، در را بکوبید سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کباب کوبیده یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که به عنوان یک غذای ملی شناخته می شود و از گوشت چرخ کرده درست می شود. این کباب خوشمزه را ناصرالدین شاه به ایران آورده و معمولا با برنج و گوجه فرنگی سرو می شود. در زیر نکات مهم برای پخت کباب کوبیده را مشاهده می کنید.

شناخت گوشت در گوشت کبابی

برای تهیه کباب اصل و بازاری می توانید از ترکیب مساوی کله پاچه و سینه گوسفند استفاده کنید. برای هر کیلوگرم گوشت می توانید 300 گرم پیاز استفاده کنید.

راز چسبندگی گوشت کباب چیست؟

مهم ترین نکته در پخت کباب چسبندگی و به هم پیوستگی مواد آن است. برای تهیه سس یکدست می توانید 2 تا 3 بار گوشت را با هم بچرخانید تا خوب مخلوط شود و بپزد.

استفاده از فلفل سیاه ممنوع است

فلفل سیاه یکی از ادویه هایی است که طعم خوبی دارد و در بسیاری از غذاها استفاده می شود. اما برای کباب کوبیده مناسب نیست چون رنگ آن را تیره و زشت می کند. می توانید به جای فلفل سیاه، کباب کوبیده را با نمک و فلفل قرمز مزه دار کنید.

چرا شورم کوبیده روی کباب پز می شکند؟

برای جلوگیری از پاره شدن و ریزش کباب می توانید موارد زیر را انجام دهید:

آب پیاز را از سس جدا کرده و گوشت را خوب ورز دهید: این کار باعث چسبندگی سس می شود و کباب کوبیده شکل بهتری به خود می گیرد.

استفاده از ترکیب فیله گوسفند و گوساله: به جای استفاده از گوشت چرخ کرده گوسفندی که چربی زیادی دارد یا گوشت چرخ کرده گوساله که خشک است، ترکیب این دو نوع گوشت بافت بهتری به قیمه می دهد و باعث می شود که گوشت گوسفندی که چربی زیادی دارد. صاف افتادن

استفاده از سیخ های پهن و کاملا خشک: با استفاده از این نوع سیخ ها کباب بهتر به سیخ می چسبد. سیخ ها را بهتر است حداقل یک ساعت قبل از پخت در یخچال بگذارید تا سرد و خشک شوند. همچنین اگر سیخ ها تازه و بدون استفاده هستند، مدتی روی آتش بگذارید تا از حالت خام خارج شوند.

طرز تهیه سیخ های ارزان قیمت

با توجه به افزایش قیمت گوشت می توانید با استفاده از ترکیب استخوان مرغ و دمبه تازه کباب کوبیده تهیه کنید. این روش نه تنها طعم خوبی به کباب می دهد، بلکه قیمت کمتری نیز دارد.

ابتکار نرفتن به کباب کوبیده

نکته مهم این است که قبل از تهیه کباب کوبیده، قیمه خام را مدتی در یخچال بگذارید. این عمل از افتادن و افتادن کباب در حین پخت جلوگیری می کند.

چرا در کباب کوبیده از پیاز استفاده می شود؟

برای گرفتن یک کباب خوشمزه و خوش طعم بهتر است به ازای هر کیلوگرم گوشت ۲۵۰ گرم پیاز استفاده کنید. نحوه اضافه کردن پیاز به سس باربیکیو نیز بسیار مهم است. ابتدا پیاز را رنده کنید و سپس با کف دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و به شکل خمیر در بیاید. با جدا کردن آب از پیاز، مخلوط کباب کوبیده یکپارچه تر می شود و در حین پخت روی سیخ از هم نمی پاشد. توصیه می شود پیاز را حدود 15 دقیقه در یخچال قرار دهید، سپس آن را به مخلوط گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

ساق و فن کباب کوبیده

یکی از نکات مهم در مورد کباب کوبیده میزان ورز دادن آن است تا مخلوطی صاف و یکدست داشته باشید. ریختن سیخ از سیخ یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که هنگام پختن سیخ چکشی به وجود می آید و دلیل آن هم ورز ندادن مخلوط سیخ است. برای بهبود وضعیت توصیه می شود حداقل 15 دقیقه برای مالیدن و ورز دادن کباب کافی است.

دلیل بقیه مطالب

بعد از ورز دادن و تهیه سس کباب می توانید روی آن را سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید. این به کباب کمک می کند تا مواد مختلف سس را به هم بچسباند و طعم ها را با هم ترکیب کند. بعد از استراحت در یخچال می توانید سیخ را روی سیخ گذاشته و آماده طبخ شوید.

معجزه آب پیاز در تهیه سیخ

بعد از گرفتن آب پیاز، آن را دور نریزید. سپس سیخ های کوبیده شده را ابتدا در آب پیاز خیس کنید و سپس یک عدد نارنگی را با مخلوط گوشت بردارید و روی سیخ فرم دهید و بپوشانید. این عمل بهترین شکل را به کباب می دهد و به چسبیدن سس به سیخ کمک می کند.

طرز تهیه کباب به سیخ

قبل از سیخ کشیدن کباب توصیه می شود سس را هوا دهید. برای این کار کافی است چند مشت از سس باربیکیو را بردارید و داخل ظرف بزنید. این عمل باعث می شود هوای محصول داخل خمیر خارج شود و خمیر به صورت یکنواخت تری روی سیخ قرار گیرد.

کبا، مغزهای کوبیده و جوشیده

بعد از چنگ زدن به سیخ می توانید با استفاده از انگشت وسط و شست خود بر روی سیخ فرورفتگی ایجاد کنید تا سیخ زیباتر شود و مغز آن به خوبی پخته و نرم شود. اما در این کار باید دقت کنید چون اگر سیخ از زیر گوشت بیرون بیاید کباب کوبیده خشک می شود. بهتر است هنگام پختن کباب کوبیده آن را به آرامی با انگشت روی سیخ بکشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دلیل شیرین شدن کباب کوبیده

یکی از عوامل مهمی که طعم کباب کوبیده را شیرین می کند جدا نشدن آب پیاز است. توصیه می شود قبل از افزودن پیاز به گوشت، آن را با دست خرد کرده و آب آن را کاملا خارج کنید. این کار باعث می شود پیازهای خرد شده در مخلوط کباب طعم مفیدی داشته باشند و از ایجاد شیرینی اضافی در کباب جلوگیری کنند.

طرز تهیه سیخ کبابی نرم, طرز تهیه سیخ کبابی نرم, محل سیخ کبابی ترد, علت سفت شدن سیخ کبابی, دلیل سفت شدن سیخ کبابی, محل علت آبدار بودن سیخ کبابی, دلیل آبدار بودن کباب پز کباب پز افزایش چسبندگی سایت کباب پز

جوش شیرین بله یا نه؟

در کباب های کوبیده در بازار و رستوران ها معمولا مقدار بسیار کمی شکر جوش شیرین به کباب اضافه می کنند تا بافت آن نرم و آبدار شود و از پارگی آن جلوگیری شود. همچنین جوش شیرین می تواند بوی نامطبوع گوشت و چربی را تا حدودی کاهش دهد. یک قاشق چای خوری جوش شیرین برای حدود 1 کیلوگرم گوشت کافی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که باید مقدار مناسبی از جوش شیرین استفاده کنید و از زیاده روی در آن خودداری کنید زیرا می تواند مضر باشد. بهتر است برای رسیدن به طعم و بافت مطلوب کباب کوبیده مقدار مناسبی از جوش شیرین را انتخاب کنید و مراقب سلامتی خود باشید.

دلیل سفت شدن کباب کوبیده

سفت شدن کباب کوبیده به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، اما یکی از آنها می تواند نمک زیاد در ترکیب گوشت باشد. استفاده زیاد از نمک باعث خشکی و سفت شدن گوشت می شود. انتخاب گوشت مناسب یکی از راه حل هایی است که می تواند این مشکل را حل کند. برای تهیه کباب کوبیده استفاده از ترکیب فیله گاو و کله پاچه گوسفندی توصیه می شود. با این ترکیب کباب کوبیده بافت بهتری خواهد داشت و احتمال سفت شدن آن کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا