آشپزی

فوت و فن کته قالبی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کته قالبیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مد کت کپک زده

پا و پنکه کت کپک زده و راز طعم گربه کپک زده خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یک روش جالب برای پخت برنج استفاده از فرم برای زیباسازی است که با یک قابلمه تفلون امکان پذیر می شود. این برنج قالبی را می توان در فر، روی گاز یا در پلوپز پخت. همچنین می توان قالب های کوچکی برای سرو مخصوص برنج درست کرد. با تنظیم مقدار مواد اولیه می توان برنج را در اندازه های مختلف پخت. برنج قالبی با ظاهری آراسته و زیبا به عنوان پیش غذا به انواع خورش ها و کباب های ایرانی ارائه می شود و طعم مطبوع و مطبوعی دارد به خصوص در رستوران های سنتی که این نوع برنج در آن طرفداران زیادی دارد.

مواد اولیه برای تهیه پوشش قالب

1 فنجان برنج

25 گرم کره

روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

زعفران غلیظ ۲ قاشق غذاخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

روش ساخت پوشش قالب

ابتدا برنج را از هرگونه ناخالصی پاک کنید و چند بار با آب ولرم بشویید تا آب روی آن کاملا شفاف شود. پس از شستن، برنج را نمک زده و می گذاریم تا کمی خیس بخورد.

سپس مقدار آب را طوری تنظیم کنید که حدود یک انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. برنج را روی آتش بگذارید و کمی روغن اضافه کنید و صبر کنید تا آب بجوشد. در حین جوشیدن، کف را جمع کرده و زعفران را آماده کنید.

پس از تبخیر آب برنج، قابلمه را از روی حرارت بردارید. در ظرفی جداگانه کره نرم شده را با زعفران مخلوط کنید سپس یک سوم برنج را در این ظرف بریزید و با مخلوط زعفران مخلوط کنید. شکل دلخواه را چرب کرده و کف آن برنج زعفرانی بریزید و سطح آن را با کفگیر صاف کنید. بقیه برنج را روی لایه زعفران بریزید و با کفگیر آن را صاف کنید.

برای پخت برنج، قابلمه را به مدت 40 تا 45 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از آماده شدن کامل قالب را برگردانده و با خورش یا کباب دلخواهتان تزیین و سرو کنید.

برای پخت در فر، پس از تبخیر آب برنج، قالب را با کره یا روغن چرب کنید، برنج را طبق دستور بالا داخل تابه بریزید، روی آن را با فویل بپوشانید و فویل را چند سوراخ ایجاد کنید. ابتدا فر را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و سپس دما را تا 180 درجه کاهش دهید. بعد از 20 دقیقه فویل را بردارید و روی برنج کمی کره یا روغن بریزید. در نهایت برنج را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر برگردانید.

مد کت کپک زده

افزودن کمی ماست غلیظ به ته دیگ می تواند به ایجاد ته دیگ با بافتی ملایم و رنگ زیبا کمک کند. این روش پخت را می توان با برنج آبکش شده نیز استفاده کرد. برای این منظور باید از قالب یا قابلمه ای با سطح نچسب استفاده کرد. اگر قصد دارید از برنج آبکش شده برای پخت کته استفاده کنید، باید برنج را کاملاً بجوشانید تا از پختن بیش از حد آن جلوگیری کنید. به علاوه برای داشتن ته دیگ زیبا و رنگارنگ باید اجاق گاز را در حد متوسط ​​تنظیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا