آشپزی

فوت و فن کوکو عدس در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کوکو عدسو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر عدس نارگیل

هنر نارگیل و عدس راز خوشمزه شدن عدس نارگیل خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کاکائو عدس یک غذای خوشمزه و مقوی است که تهیه آن بسیار آسان است. این کاکائو را می توان به راحتی در منزل و بدون مراقبت های پیچیده و با مواد اولیه لازم در دست تهیه کرد. در این قسمت روش های ساده درست کردن کاکائو عدس با یا بدون افزودن سیب زمینی را توضیح می دهیم. این مطلب به کسانی که برای اولین بار می خواهند این غذا را طبخ کنند توصیه می شود این مسیر را با ما دنبال کنند.

مواد لازم برای پخت کاکائو عدس بدون سیب زمینی

یک فنجان عدس

یک عدد پیاز

3 عدد تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

پودر سیر به میزان لازم (اختیاری)

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو عدس بدون سیب زمینی

برای تهیه کوکو از عدس، اولین مرحله خیس کردن عدس است که باید از چند ساعت قبل در ظرف مناسبی انجام شود. به ازای هر مقدار عدس، حداقل دو فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید عدس کاملا خیس بخورد تا پف آن کاهش یابد. بهترین شرایط برای خیساندن عدس یک شبه است. بعد از اینکه عدس ها به اندازه کافی خیس شدند، آنها را آبکشی کنید.

در مرحله دوم عدس های خیس شده را بجوشانید و نمک بزنید. عدس برای پخت کامل به حدود 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد، اما این زمان بسته به نوع و سن عدس می تواند متفاوت باشد. عدس های پخته شده را دوباره آبکشی کنید تا آماده ادغام در کاکائو عدس بدون سیب زمینی شوند.

در مرحله سوم پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. تخم مرغ، رب گوجه فرنگی و ادویه هایی مانند نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

حالا عدس ها را پوره کرده و به مخلوط پیاز و ادویه اضافه کنید. مایه کوکو را خوب هم بزنید تا غلیظ شود. در صورت نیاز به غلظت بیشتر می توانید آرد نان را به آرامی اضافه کنید و مخلوط کنید.

به این ترتیب کیک کاکائویی آماده پخت است. یک ماهیتابه نچسب را با روغن گرم کنید، مقداری از مایه کوکو را در دست بغلتانید و داخل روغن بگذارید، دقت کنید که حرارت کم باشد تا کوکو کاملا بپزد. پس از سرخ شدن، کاکائو را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. می توانید کاکائو را با نان یا بدون نان سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کاکائو عدس با سیب زمینی

سیب زمینی 3 عدد (بزرگ)

عدس 1 پیمانه

1 عدد پیاز

1 عدد تخم مرغ

1 حبه سیر (اختیاری)

آرد نان 1 قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز در صورت نیاز (اختیاری)

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو عدس با سیب زمینی

برای درست کردن نارگیل عدس با اضافه کردن سیب زمینی، ابتدا عدس ها را برای چند ساعت در آب خیس کنید تا پف آن ها کم شود، همانطور که در دستور قبلی توضیح داده شد.

بعد از خیس خوردن، عدس ها را با آب روی شعله گاز قرار دهید تا بپزند. دقت کنید که پوست عدس در زمان پخت جدا نشود و در زمان مناسب آن را از فر خارج کنید.

در مرحله بعد پیاز و سیب زمینی را رنده کنید. برای این دستور، سیب زمینی ها نپخته و خام رنده شده اند. پیاز را ریز رنده کنید و اگر مخلوط پیاز و سیب زمینی آبکی شد آب اضافی آن را بردارید تا به غلظت مناسب مخلوط کاکائو برسد.

پس از آماده شدن مواد، همه چیز را با هم ترکیب کنید. اگر به غذاساز دسترسی ندارید، می توانید این کار را به صورت دستی یا با چرخ گوشت انجام دهید. مواد شامل سیب زمینی و پیاز رنده شده، تخم مرغ، عدس پخته و ادویه های لازم مانند نمک، فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و در صورت تمایل گشنیز را اضافه کنید. اگر مخلوط کاکائو خیلی رقیق بود آرد سوخاری را به تدریج اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

در آخر کاکائو عدس را در تابه ای با روغن کافی سرخ کنید. از مخلوط کاکائو به شکل های دلخواه مثل مثلث، دایره یا بیضی فرم دهید و در تابه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا دو طرف آن ها برشته و خوب برشته شوند و داخل کوکو خام بماند.

هنر عدس نارگیل

کاکائو عدس یک انتخاب ایده آل و سالم برای افرادی است که رژیم دارند. توصیه می شود برای تهیه این کوکو از حداقل کره استفاده کنید و برای اینکه کره کاکائو زیادی از آن خارج شود، پس از پخت روی کاغذ جاذب قرار دهید.

کاکائو عدس وقتی گرم سرو شود بهترین طعم را دارد.

برای افزودن طعم دلپذیر به کاکائو عدس، استفاده از پودر تخم گشنیز توصیه می شود.

هنگام پختن عدس دقت کنید که عدس پخته شود تا پوست آن جدا نشود پس در زمان مناسب عدس را از روی حرارت بردارید.

توصیه می شود برای افزایش طعم و مزه کاکائو، سبزیجات معطر را به مخلوط کاکائو اضافه کنید.

می توانید کاکائو عدس را با سبزیجاتی مانند کاهو و چاشنی هایی مانند خیارشور و نان تازه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا