آشپزی

فوت و فن کیک اسفنجی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کیک اسفنجیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر کیک اسفنجی

هنر کیک اسفنجی و راز خوشمزه کیک اسفنجی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک اسفنجی نوعی کیک است که از مواد اولیه شامل آرد، شکر، تخم مرغ، بیکینگ پودر و وانیل تهیه می شود. خمیر این شیرینی به دلیل توانایی تخم مرغ در تولید حباب هوا، مراحل آماده سازی و پخت خاصی را طی می کند. نام این کیک برگرفته از شکل ظاهری آن است، زیرا هنگام برش این کیک، بافت آن شبیه به اسفنج دریایی است که در داخل آن حباب های هوای زیادی وجود دارد که حجم و هوای زیادی دارد و به آن معروف است. اسفنج دریایی

کیک اسفنجی معمولا به تنهایی خورده نمی شود و با خامه، کره، باواروا، موس یا میوه های مختلف ترکیب می شود. این کیک یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع کیک به حساب می آید، زیرا ترکیبات مختلف می تواند طراوت و رنگ خاصی به آن ببخشد. کیک اسفنجی از دیدگاه قنادی های اروپایی و آمریکایی به عنوان یکی از کیک های اصلی و حضوری مهم در دنیای شیرینی پزی شناخته می شود. همچنین نوعی کیک کم چرب و خنک به نام کیک اسفنجی وجود دارد.

رابطه شکل گرد و تعداد تخم مرغ

این الگو 8 سانتی متر ارتفاع در نظر گرفته شده است.

قطر 15 سانتی متر = 3 تخم مرغ

قطر 18 سانتی متر = 4 عدد تخم مرغ

قطر 20 سانتی متر = 5 عدد تخم مرغ

قطر 23 سانتی متر = 6 عدد تخم مرغ

قطر 25 سانتی متر = 8 عدد تخم مرغ

قطر 27 سانتی متر = 10 تخم مرغ

قطر 30 سانتی متر = 12 تخم مرغ

نکته: برای اندازه گیری قطر دایره، کف ظرف را اندازه بگیرید.

رابطه بین شکل مربع و تعداد تخم مرغ

ارتفاع آن 5 سانتی متر تخمین زده می شود.

20 سانتی متر مربع = 5 تخم مرغ

20 در 30 سانتی متر = 6 تخم مرغ

25*35 = 7-8 تخم مرغ

40 × 30 سانتی متر = 8-9 تخم مرغ

معرفی کیک اسفنجی

در اینجا ما سه نوع کیک اسفنجی داریم که طرز تهیه آنها را به شما نشان می دهم:

1. کیک غذای فرشته: در این نوع کیک از هیچ گونه چربی استفاده نمی شود و این ویژگی باعث می شود که کاملا بدون چربی باشد.

2. کیک اسفنجی: در دستور تهیه این نوع کیک از روغن استفاده می کنیم، اما دستورهای دیگری نیز وجود دارد که نیاز به روغن ندارند و می توانید از جایگزین های چربی دیگر استفاده کنید.

3. کیک شیفون یا genesis: در این نوع کیک از کره استفاده می شود و این باعث می شود کیک معمولا با چربی درست شود.

هنر کیک اسفنجی

در اینجا چند نکته اساسی برای تهیه کیک اسفنجی وجود دارد:

استفاده از تابه نچسب: هرگز نباید قالب کیک را چرب کنید، به خصوص اگر هیچ دستورالعملی برای کره، مارگارین یا روغن وجود ندارد. چربی با حرارت وارد ساختار کیک شده و حباب های هوای ایجاد شده از ترکیب سفیده و زرده تخم مرغ از بین می رود. از قالب نچسب استفاده کنید و اگر از کاغذ کیک استفاده می کنید، آن را بدون چرب کردن قالب قرار دهید.

انتخاب آرد کیک: همیشه از آرد کیک استفاده کنید زیرا به کیک بافت شلتری نسبت به آرد معمولی می دهد. آرد کیک آرد سفید بدون بکینگ پودر است.

شکر خرد شده: شکری که استفاده می کنید نباید خیلی پودر شود. بهتر است شکر را در آسیاب برقی کمی چرخ کنید تا پودر شود تا با سفیده تخم مرغ مخلوط شود تا حباب های هوا ایجاد شود و به پفک کمک کند اما از آسیاب زیاد شکر خودداری کنید.

آماده سازی قبل از شروع: قبل از شروع به تهیه کیک، همه مواد را اندازه بگیرید و در دست داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا کیک را سریع و دقیق آماده کنید تا حباب های هوایی که در مخلوط کیک ایجاد می شود از بین نرود و کیک به درستی بالا بیاید.

نحوه زدن سفیده تخم مرغ

در این مرحله شکر یا پودر قیر همیشه به زرده یا سفیده تخم مرغ اضافه می شود.

هنگام تخم ریزی، با راند تهاجمی آهسته شروع کنید و سپس با راند متوسط ​​ادامه دهید. حرکت با دستور ناگهانی ممنوع است. اگر سفیده‌ها را هم می‌زنید، کمی خامه به آن اضافه کنید تا سفیده‌ها بیشتر ور بیایند و پف‌دار بمانند. مقدار خامه تار که اضافه می شود نصف قاشق چایخوری است.

شکر همیشه به آرامی به زرده تخم مرغ اضافه می شود و آنقدر هم می زنیم تا خوب هم زده شود تا حداکثر پف کند.

پس از چند بار الک کردن آرد، آن را به آرامی در مقدار کمی از سفیده تخم مرغ کمی کف کرده و با همزن یا همزن دستی به آرامی مخلوط کرده و تکان دهید.

هنگام مخلوط کردن آرد و سفیده تخم مرغ، 1/3 آرد را به تدریج اضافه کنید و در همان زمان به تدریج نصف سفیده را با هم مخلوط کنید. سپس بقیه آرد را با دقت اضافه کنید. در نهایت سفیده و آرد باقی مانده را کم کم اضافه کنید و با دقت بیشتری هم بزنید تا مایع یکدستی به دست آید.

مواد باید خوب مخلوط شوند و مایع یکدستی از آرد و سفیده تخم مرغ به دست آید.

پس از مخلوط کردن آرد و سفیده تخم مرغ، آنها را به مدت حداقل 15 دقیقه در فر از قبل روشن و گرم شده قرار می دهیم. کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید و وقتی کاملاً ور آمد آن را از فر خارج کنید. سپس وسط کیک را به آرامی فشار دهید تا اگر اسفنجی و پف کرد، کار تمام است.

لازم است بدانید که کیک اسفنجی به راحتی از قالب خارج نمی شود. برای خارج کردن کیک از قالب، بلافاصله بعد از بیرون آمدن از فر، آن را زیر و رو کنید تا کیک به راحتی از قالب خارج شود و رطوبت آن را حفظ کند. با این کار سلول های هوا از داخل بافت کیک خارج شده و کیک کاملا پخته و دارای بافت متخلخل می شود. البته اگر تابه نچسب دارید نیازی به این مرحله نخواهید داشت و کیک به راحتی از قالب خارج می شود.

توصیه می شود تا زمانی که کیک کاملا خنک نشده است اقدام به برش نزنید مخصوصا اگر کیک اسفنجی است. برای بریدن کیک از تیزترین چاقویی که به آن دسترسی دارید استفاده کنید.

بعد از خنک شدن کامل کیک روی آن را با حوله یا حوله نخی بپوشانید و در یخچال بگذارید.

کیک اسفنجی نباید بیش از 3 روز در یخچال بماند مگر اینکه بخواهید آن را فریز کنید. در این صورت می توانید آن را برای چند هفته نگه دارید.

اگر دیدید کیک خوب ور نیامده، دلیل که سفیده با زرده خوب مخلوط نشده باشد. همچنین اگر زیاد بکوبید، کیک ممکن است سنگین و فرسوده شود و تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. اما این نیز یکی از تجربیات یادگیری است.

به یاد داشته باشید که تخم مرغ باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد، بنابراین انتخاب تخم مرغ سالم و بزرگ بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا