آشپزی

فوت و فن کیک در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کیکو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کیک پا و فن

کیک پا و پنکه و راز یک کیک خوشمزه و اینکه از چه موادی برای تهیه پفک استفاده می شود سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

از آنجایی که پخت کیک تکنیک های ساده ای دارد و دانستن این تکنیک ها می تواند به شما کمک کند تا کیکی با طعم و بافت عالی داشته باشید، تصمیم گرفتیم چند اصل و راز مهم برای داشتن یک کیک خوشمزه و عالی را برای شما شرح دهیم.

این 10 راز برای پخت یک کیک عالی مستلزم رعایت برخی قوانین کلی است و دانستن مباحث شیمی نیز به ما در تکرار و تمرین پخت کیک کمک می کند. اگرچه این 10 اصل پیچیده به نظر می رسند و در نظر گرفتن آنها دشوار است، اما به راحتی قابل اجرا هستند.

پس ببینیم چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم یک کیک خانگی در قالب کیک های حرفه ای بپزیم و از پخت کیک لذت بیشتری ببریم.

روش ترکیب مواد

برای پخت کیک، دانستن علم شیمی و ترکیب مواد بسیار ضروری است. مواد باید به ترتیب و مقدار مشخص با هم ترکیب شوند و در شرایط و دمای مناسب آماده شوند.

هر نوع کیک بر اساس مواد اولیه، قوانین و روش های منحصر به فردی دارد.

کیک های کره ای مانند کیک های پوندی با بافت نرم و متراکم روش تهیه متفاوتی نسبت به کیک اسفنجی یا براونی دارند.

برای مارشمالو کره ای ابتدا کره و شکر را با همزن بزنید تا کرم نرمی به دست آید سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا حجم پیدا کند و خوب ور بیاید. سپس کم کم آرد و شیر را به مخلوط اضافه می کنیم تا هوای مایع از بین نرود.

کیک اسفنجی، غذای فرشته یا کیک نوعی پارچه ابریشمی بافت بسیار نرم و سبکی دارند و نسبت به کیک های کره ای که بافتی شبیه کف دارند، چگالی کمتری دارند.

دو روش اصلی برای این نوع کیک ها وجود دارد. یا تخم مرغ ها را با شکر چند دقیقه با دور تند هم میزنیم تا داخل مخلوط سوراخ شده و کاملا پف کند یا سفیده و زرده را جدا جدا میکنیم و هر کدام را جداگانه میزنیم تا هوا کاملا وارد مخلوط شود. . روش بسته به دستور کیک متفاوت است.

آشنایی با عملکرد فر هنگام تهیه کیک

اکثر اجاق‌های خانگی، از جمله اجاق‌های من، معمولا دقت دمایی کاملی را نشان نمی‌دهند، که می‌تواند گیج‌کننده باشد.

اگر فر شما دمای مناسبی را نشان نمی دهد، راه حلی برای این مشکل وجود دارد. می توانید یک دماسنج فر تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

دماسنج های فر معمولا هیچ مشکلی در فر ندارند. بنابراین، آن را در فر قرار دهید و قبل از اینکه کیک را در فر قرار دهید، دما را بررسی و تنظیم کنید. این روش کار به شما آرامش می دهد و دیگر نگران پخت کیک نیستید.

رازهای پخت کیک عالی:

کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید. همچنین درب را با احتیاط ببندید، زیرا بستن بیش از حد درها می تواند مایع کیک را به هم بزند و هوا را خارج کند.

دو روش برای تعیین اینکه کیک به طور کامل پخته شده است وجود دارد. یکی اینکه میتونید خلال دندون رو داخل کیک فرو کنید و اگه تمیز بیرون اومد کاملا پخته شده. روش دیگر این است که وسط کیک را با دست کمی فشار دهید و اگر سریع به حالت اولیه برگردد به این معنی است که کیک پخته شده است.

آشنایی با قالب های کیک

یک نکته بسیار مهم در دستور پخت همیشه این است که اندازه قالب یا قالب ها یک اندازه مشخص باشد. این جزئیات بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر در دستور پخت کیک آمده است از دو قالب کیک 20 سانتی متری استفاده کنید، نمی توانید دو قالب کیک 18 سانتی متری را جایگزین کنید یا از یک قالب کیک 22 سانتی متری استفاده کنید.

اگر قالب ها کوچک باشند کیک فضای کافی برای بالا آمدن نخواهد داشت و نتیجه این است که کیک خوب پخته نمی شود یا از قالب خارج می شود و فر و اطراف آن کثیف می شود و بوی سوختگی ایجاد می شود. به دلیل تماس مواد کیک با سطح فر.

اگر قالب خیلی بزرگ باشد کیک به خوبی بلند نمی شود و برخی از ویژگی های کیک از جمله ارتفاع و همچنین زمان پخت نیز کاهش می یابد. این ممکن است باعث شود که زمان ذکر شده در دستور کیک را بررسی کنید و متوجه شوید که کیک شما زود درست شده و تا حدی سوخته است.

همه چیز در مورد آرد کیک

برای داشتن یک کیک کامل، میزان پروتئین و گلوتن در آردهای مختلف متفاوت است. بنابراین، اگر قصد دارید یک کیک کامل بپزید، هرگز نباید به جای آرد مورد نیاز از آرد دیگری استفاده کنید.

آرد کیک کمترین پروتئین را دارد و کیک را بسیار نرم و لطیف می کند. به همین دلیل برای کیک هایی مانند غذای فرشته استفاده از آرد مخصوص کیک بسیار مناسب است.

آرد نان دارای بالاترین میزان پروتئین است و برای کیک هایی با بافت متراکم تر استفاده می شود.

آرد همه منظوره دارای مقدار متوسطی پروتئین است و برای اکثر شیرینی ها استفاده می شود.

اگر ترازو مناسبی در آشپزخانه خود ندارید، بهتر است ترازو دیجیتال تهیه کنید. لزومی ندارد که یک مدل فانتزی باشد، اما ترازوهایی که وزن را به طور دقیق نشان می‌دهند در فروشگاه‌های نانوایی موجود هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.

تنها راه اندازه گیری آرد وزنی است، زیرا حجم آرد در یک فنجان فشرده دو برابر می شود و در برخی از دستور العمل های کیک، حتی ۵ گرم آرد اضافی می تواند بافت کیک را خراب کند. بنابراین بهتر است همیشه آرد را با وزن اندازه گیری کنید.

رعایت اصول شیمی

با توجه به اصول مختلف مخلوط کردن مواد و زمان مناسب می توانید یک کیک عالی و خوشمزه تهیه کنید.

آرد در بافت نهایی کیک تاثیر بسزایی دارد. هنگام مخلوط کردن آرد با مایع، باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید. به عبارت دیگر باید زمانی که آرد کاملا در مایع حل شد متوقف کنید تا بافت کیک سفت نشود.

بیکینگ پودر و جوش شیرین با تولید حباب های دی اکسید کربن در مایع کیک به بالا آمدن کیک کمک می کند.

برای داشتن یک کیک عالی، استفاده از چربی هایی مانند کره، مارگارین یا روغن به کیک رطوبت بیشتری می دهد و بافت آن را نرم تر می کند.

شکر گلوتن را آزاد می کند و بافت را ترد می کند. علاوه بر این شکر رطوبت را جذب کرده و بافت کیک را نرم نگه می دارد، طعم آن را قوی تر می کند و در طی مراحل پخت باعث ایجاد رنگ کاراملی و قهوه ای در کیک های وانیلی می شود.

تخم مرغ در حین پخت سفت می شود و به کیک شکل می دهد. چربی موجود در زرده تخم مرغ با آب موجود در کیک ترکیب می شود و کیک را به طور یکنواخت پف کرده و صاف می کند.

راز خنک شدن کیک

برای بهترین نتیجه، پس از پخت کیک، اجازه دهید حدود 20 دقیقه در قالب خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید. برای این کار می توانید یک ظرف یا توری را روی قالب قرار دهید و سپس قالب را وارونه کنید تا کیک از قالب خارج شود. این کار باعث می شود کیک به خوبی جدا شود و از جدا شدن و یا تماس غیرضروری آن با سطح کیک جلوگیری کند.

راز خامه در پخت چیست؟

برای خامه کشی کیک می توان از روش زیر استفاده کرد:

یک لایه از خامه را کف کیک بمالید. این لایه خامه باید به ته کیک بچسبد و خودش را بگیرد.

با استفاده از کاردک، کرم را روی اسفنج اول بمالید و سعی کنید آن را یکنواخت و صاف پخش کنید.

اسفنج بعدی را به کیک اضافه کنید و طبق مرحله قبل خامه را صاف کنید. این کار را برای همه لایه ها به جز لایه آخر تکرار کنید.

برای دیواره کیک، یک لایه خامه نازک روی سطح کیک بمالید و بگذارید حداقل نیم ساعت در یخچال بماند. می توانید از فریزر هم استفاده کنید.

بعد از سرد شدن کیک آن را از یخچال خارج کرده و روی کیک و سطح آن را با خامه بپوشانید. می توانید از خامه معمولی استفاده کنید و از دورترین نقطه کیک شروع به کشیدن خامه کنید. سپس با کاردک مخصوص سطح کیک و دیواره ها را صاف کنید.

با این روش می توانید خامه را نرم و زیبا روی کیک بمالید و نتیجه ای جذاب و خوش طعم بگیرید.

کیک اسفنجی با پنکه طرز تهیه کیک توستر طرز تهیه کیک پفکی در توستر طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد آموزش براق کردن کیک یزدی

آشنایی با خمیر فوندانت

تزیین کیک های فانتزی با فوندانت معمولا منجر به بافتی کمتر از ایده آل می شود، زیرا فوندانت می تواند رطوبت کیک را جذب کند و طعم آن را تغییر دهد.اگرچه کیک های عروسی و مراسم های خاص بیشتر با فوندانت تزیین می شوند، اما از نظر طعم، کیک ها تزیین می شوند. با خامه همیشه برتر همچنین می توانید از خمیر فوندانت برای تزیین کیک خود مانند ساخت عروسک های خمیری استفاده کنید و جلوه زیبایی به ظاهر کیک خود بدهید. این روش به شما این امکان را می دهد که ظاهر دلخواه کیک خود را ایجاد کنید و در عین حال از طعم شگفت انگیز کیک خامه ای لذت ببرید.

دمای فر چقدر است؟

تنظیم دمای فر برای پخت کیک به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی و ارتفاع، شرایط آب و هوایی و رطوبت محیط بستگی دارد. در واقع هر منطقه ممکن است شرایط متفاوتی در این زمینه داشته باشد. بنابراین، بهتر است به تجربه شخصی خود و نتایجی که از پخت شیرینی های اولیه در هر منطقه خاصی که زندگی می کنید، توجه کنید.

از طریق آزمایش های مکرر و تنظیمات مختلف دما، می توانید به تدریج متوجه شوید که دمای فر برای پخت کیک برای شرایط زندگی شما بهترین است. ممکن است لازم باشد دمای فر را بیشتر یا کمتر از آنچه در دستور ذکر شده تنظیم کنید تا به نتیجه بهتری برسید.

پس از چند بار آزمایش و آزمایش، می توانید دمای فر را برای محیط زندگی خود تعیین کنید و با این کار می توانید روند پخت شیرینی های خود را بهبود ببخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا