آشپزی

فوت و فن گاناش در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن گاناشو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر گاناش

هنر گاناش و راز گاناش خوشمزه و نکاتی برای درست کردن گاناش خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

Ganache از نظر فرهنگی به ترکیبی منحصر به فرد از شکلات و خامه در زبان فرانسوی اشاره دارد. منشأ این ترکیب از نقطه نظر تاریخی دقیقاً مشخص نیست; برخی از محققان معتقدند که در ابتدا به عنوان یک اصطلاح اصلی برای ترافل در سوئیس استفاده می شد، در حالی که برخی دیگر منشا آن را به فرانسه نسبت می دهند. در برخی منابع به این ترکیب «گاناش یا گاناش» گفته می شود، اما لازم به ذکر است که حرف «چ» در زبان فرانسه به صورت «چین» تلفظ می شود; بنابراین کلمه صحیح «گاناش» است. از این ترکیب برای روکش شکلاتی کیک یا به عنوان سس بستنی هم استفاده می شود و طعم خوبی به غذا می دهد که از ترکیب شکلات و خامه حاصل می شود. اما برخی از علاقه مندان در تهیه گاناش از افزودنی های دیگری استفاده می کنند اما شکلات و خامه جزء اصلی آن محسوب می شوند.

طرز پخت گاناش در مایکروویو

ابتدا شکلات ها را به قطعات کوچک خرد کنید تا راحت تر آب شوند. سپس این تکه های شکلات را در یک کاسه شیشه ای بریزید و خامه را به آرامی روی آنها بریزید و مخلوط کنید. سپس ظرف را حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا شکلات ذوب شود. پس از خارج کردن ظرف از مایکروفر، با احتیاط شروع به مخلوط کردن محتویات کنید. سپس کاسه را دوباره به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید و پس از بیرون آمدن، مجدداً محتویات ظرف را هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا شکلات و خامه کاملا با هم ترکیب شوند و گاناش یکدستی داشته باشید. این روش به شما کمک می کند تا از جاخالی دادن مداوم مواد در مایکروویو جلوگیری کنید و از احتمال سوختن آن جلوگیری کنید.

طرز تهیه گاناش شکلاتی

شکلات را ریز خرد کنید یا از رنده استفاده کنید. در این مرحله استفاده از شکلات با کیفیت به تولید نهایی کمک می کند.

ابتدا شیر در حال جوش را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی حباب های کوچکی روی لبه ها ایجاد شد و صاف شد، از روی حرارت ملایم بردارید و شکلات را به خامه اضافه کنید. وقتی شکلات در خامه گرم ذوب شد، گاناش آماده است.

اگر خامه و شکلات یکی باشد گاناش تقریبا یکدست می شود و می توانید آن را روی کیک بریزید. اگر نسبت شکلات به خامه دو برابر شود گاناش غلیظ تر می شود که برای پوشاندن روی کیک و تزیین با قیف مناسب است. اگر مقدار شکلات نصف خامه باشد می توانید از گاناش به عنوان سس کیک استفاده کنید.

اگر می خواهید گاناش را روی کیک بریزید تا واقعاً به نظر برسد که روی سطح کیک جاری شده است، بهتر است حدود 10 دقیقه بعد از اینکه گاناش را درست کردید، در حالی که هنوز نازک و کمی است، آن را روی کیک بریزید. گرم به این ترتیب گاناش به ته کیک می چکد. اما در این صورت ضخامت گاناش کاهش می یابد.

اگر قصد دارید از گاناش برای پوشش و تزیین کیک استفاده کنید، باید یک گاناش غلیظ تهیه کنید. سپس حدود 6 تا 7 دقیقه با همزن با دور تند هم بزنید و سپس روی کیک را با آن بپوشانید.

طرز تهیه گاناش گل

خامه صبحانه: 1 عدد

شکلات: 300 گرم

کره: 1 قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی مورد علاقه

ابتدا خامه را در ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. توجه به این نکته را فراموش نکنید که خامه نباید بجوشد، بلکه فقط باید به مرحله گرم شدن برسد. سپس تکه های شکلات را به خامه اضافه کرده و در حرارت خامه ذوب کرده و در خامه حل کنید. در نهایت روغن و رنگ را به مخلوط اضافه کنید و به این ترتیب یک گاناش با طیف رنگی جذاب و متنوع به دست خواهید آورد.

آشنایی با شکلات مناسب برای تهیه گاناش

شکلات مناسب برای تهیه گاناش باید شامل شکلات با کیفیت باشد. هرچه شکلات کیفیت بهتری داشته باشد، کیفیت نهایی گاناش بهتر است. انتخاب دقیق شکلات چند جنبه مهم دارد، به خصوص انتخاب شکلات خالص که فقط از مواد اولیه مانند شکلات، کره کاکائو، وانیل و شکر تشکیل شده است. به عنوان مثال، شکلاتی که حاوی چربی های گیاهی است برای تهیه گاناش مناسب نیست.

در انتخاب شکلات مناسب برای گاناش نکته دیگری که باید در نظر گرفت میزان شیرینی شکلات است که باید زیر 58 درصد باشد. درصد درج شده روی بسته بندی شکلات به میزان کاکائو موجود در آن و مابقی میزان شیرینی آن است. علاوه بر این، کره کاکائو می تواند به بهبود فرآیند آب شدن شکلات در دهان نیز کمک کند و نقش مهمی در ساخت گاناش مورد نظر دارد.

طرز تهیه گاناش سفید

شکلات سفید داغ

100 گرم خامه برای صبحانه

یک قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته

ابتدا شکلات ها را خرد کرده و در ظرفی بریزید. سپس خامه ها را در ظرف دیگری بریزید و ظرف را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. صبر کنید تا خامه بجوشد. وقتی دیدید خامه به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید. سپس خامه ها را با احتیاط به ظرفی که شکلات ها قرار دارد اضافه کنید و منتظر بمانید تا شکلات ها تحت تاثیر حرارت خامه آب شوند. بعد از 4 تا 5 دقیقه مواد را به آرامی با قاشق هم بزنید تا مخلوطی یکدست و براق به دست آید.

هنر گاناش

مهمتر از همه همانطور که گفته شد حتما از شکلات با کیفیت و مناسب استفاده کنید.

هنگام برش شکلات، سعی کنید آنها را به قطعات کوچکتر برش دهید.

بعد از افزودن خامه به شکلات ها، حتما اجازه دهید خامه از حرارت ملایم خامه به آرامی ذوب شود.

هرگز اجازه ندهید خامه بجوشد. وقتی خامه به نقطه جوش رسید سریع آن را از روی حرارت بردارید.

در روش گاناش می توانید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید. به یاد داشته باشید که وانیل زیاد می تواند گاناش را تلخ یا تند کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا