آشپزی

فوت و فن گوشت در شیشه در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن گوشت در شیشهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر گوشت در شیشه

هنر گوشت در شیشه و راز گوشت خوشمزه در شیشه در خانه سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

عصاره گوشت ترکیب غذایی است که بسیاری از سرآشپزها برای افزایش طعم و لذت غذا به آن متوسل می شوند. این ترکیب دارای ترکیبات غنی از مواد مغذی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. عصاره ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال از آب مرغ، گوشت ماهیچه ای و بره برای تهیه انواع سس، سوپ و حتی خورش استفاده می شود.

در حال حاضر بازار عصاره گوشت انواع مختلفی دارد. البته باید توجه داشت که فواید عصاره های خانگی بسیار بیشتر از صنعتی است. بهتر است از عصاره های خانگی استفاده کنید. اگر به گوشت قرمز دسترسی ندارید می توانید از گوشت های دیگر استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه عصاره گوشت را نیز توضیح داده ایم.

مواد لازم برای پخت گوشت در شیشه

گوشت گوسفند تازه: 250 گرم

پیاز متوسط: 1 عدد

نمک: به میزان لازم

طرز تهیه عصاره گوشت در شیشه

به طور کلی توصیه می شود از این روش در زودپز اجتناب کنید. زیرا فشار داخل به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و این امر می تواند باعث آسیب به ظروف شود. اما به طور کلی برای تهیه آبگوشت معمولا از قابلمه استفاده می شود. در این روش:

ابتدا گوشت را خیلی ریز خرد کرده و پیاز را خرد کرده و همراه با نمک به گوشت اضافه کنید. سپس مخلوط را در یک شیشه با درب فلزی قرار دهید.

در شیشه را محکم ببندید و در قابلمه قرار دهید. توجه داشته باشید که شیشه ای که برای این کار استفاده می کنید باید بادوام و با کیفیت باشد.

آبی که به زیر درب شیشه می رسد بریزید. اگر وزن فنجان به طور طبیعی در آب شناور نیست، می توانید یک جسم سنگین را روی درب فنجان قرار دهید.

حالا حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید تا آب به آرامی بجوشد.

بعد از حدود 2-3 ساعت که گوشت پخت و آب آن خارج شد، شیشه را از قابلمه خارج کرده و بگذارید خنک شود.

طرز پخت گوشت در شیشه

اگر مقدار زیادی آب در حین پخت تبخیر شده است، برای تعویض آن از آب داغ استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که آب باید گرم باشد. زیرا آب سرد می تواند شیشه را بشکند.

مقدار موادی که در فنجان استفاده می کنید باید حدود 2/3 حجم فنجان باشد تا فضایی برای فشار ایجاد شود و گوشت به درستی بپزد.

برای افزایش طعم عصاره می توانید مقداری هویج و جعفری به مواد اضافه کنید.

هنگام تهیه عصاره گوشت با کیفیت، حتما به نوع گوشت توجه کنید; زیرا کیفیت گوشت بر کیفیت نهایی عصاره تاثیرگذار خواهد بود.

آموزش تهیه عصاره گوشت بدون چربی

اگر علاقه مند به تهیه عصاره گوشت خالص، خوش طعم و بدون چربی هستید، حتما این قسمت را مطالعه کنید. این روش به شما امکان می دهد عصاره ای را به شکل خالص بدون چربی تهیه کنید که به عنوان ادویه و طعم دهنده در بسیاری از غذاها حتی غذاهای بدون گوشت استفاده می شود. این روش به ویژه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب است.

مواد لازم برای پخت عصاره گوشت بدون چربی

گوشت با استخوان: 2-2.5 کیلوگرم

خورش گوشت: 450 گرم

روغن زیتون: به میزان لازم

پیاز متوسط: 1 تا 2 عدد

هویج بزرگ: 1 تا 2 عدد

برگ کرفس: یک مشت

سیر: 2 تا 3 حبه

برگ جعفری: یک مشت

برگ های معطر: 1 تا 2 عدد

دانه فلفل سیاه: 10 عدد

روش تهیه عصاره گوشت بدون چربی

ابتدا فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

سطح گوشت را با روغن زیتون عوض می کنیم. سپس گوشت و سبزیجات را در سینی مناسب فر می چینیم. تکه های گوشت را ابتدا در سینی چیده و روی آنها سبزی و گوشت خورشتی چیده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که پخت کامل آنها حدود 45 تا 50 دقیقه طول می کشد.

بعد از تفت دادن گوشت و سبزی، آنها را از فر خارج کرده و در قابلمه بزرگی قرار دهید.

سپس گوشت و سبزی را در قابلمه می ریزیم و آنقدر آب پر می کنیم تا روی گوشت را بگیرد. سپس کرفس، سیر، جعفری، برگ بو و فلفل را اضافه کنید. حالا شعله گاز را زیاد کنید تا آب بجوشد و سپس حرارت را در حد ملایم تنظیم کنید.

در حین پخت مواد را هم نزنید تا چربی مخلوط نشود.

وقتی گوشت پخته شد، چربی آن جدا شده و روی سطح آب قرار می گیرد. بهتر است هر از چند گاهی با قاشق این چربی را بردارید و دور بریزید.

در مرحله آخر ظرف دیگری بردارید و با پارچه تمیزی صاف کنید. عصاره بدون هیچ گونه ناخالصی از سطح پارچه عبور کرده و سپس در ظرف مناسبی جمع آوری می شود.

ظرف را مدتی در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود، سپس چربی هایی که روی سطح جمع شده است را جدا کرده و عصاره را در فریزر قرار دهید.

تفاوت عصاره گوشت خانگی و صنعتی

در روش خانگی تهیه عصاره از تکه های گوشت و مرغ به همراه ادویه و سبزیجات استفاده می شود و در نتیجه آب در فریزر نگهداری می شود.

اما در روش صنعتی تهیه عصاره از گوشت های درجه دو استفاده می شود که کیفیت خوبی ندارند و برای مصارف خانگی و رستورانی مناسب نیستند. در نهایت کمی نمک و فلفل به عصاره اضافه می کنند تا طعم خوبی به آن بدهد. لازم به ذکر است که بخشی از عصاره صنعتی حاوی سدیم است که مصرف آن برای افرادی که با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند توصیه نمی شود.

خواص عصاره طبیعی گوشت چیست؟

عصاره گوشت حاوی پروتئین، کلسیم و ژلاتین نقش بسیار مهمی در تقویت استخوان ها و غضروف ها دارد و می تواند به تسکین درد مفاصل و آرتروز کمک کند.

در عصاره گوشت مواد موثری مانند پرولین و گلیسین وجود دارد که به سلامت بافت های بدن کمک می کند.

کلاژن و کلسیم موجود در این عصاره به عنوان مهم ترین عوامل جوان سازی پوست و بهبود تنش و سلامت آن شناخته می شوند.

تاثیر تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت دستگاه گوارش از جمله خواص ارزشمند عصاره گوشت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است.

در مورد زنان باردار و شیرده، مواد معدنی موجود در این عصاره بسیار مفید است، زیرا این دوره می تواند با کاهش مواد معدنی اشتباه گرفته شود.

تاثیر مثبت عصاره گوشت بر عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی شناخته شده و یکی از مزایای آن محسوب می شود.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عصاره گوشت نه تنها به بهبود جریان خون و حمایت از سلامت قلب و عروق خونی کمک می کند، بلکه باعث بهبود عملکرد مغز نیز می شود.

مصرف طولانی مدت عصاره گوشت می تواند باعث جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و افزایش طراوت آن شود.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این عصاره از فرآیند تولید خون، بهبود جریان خون و افزایش کیفیت خون حمایت می کنند.

در رژیم های کم کالری مصرف عصاره گوشت به عنوان منبع مواد مغذی بسیار مفید و مناسب خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا