فناوری و تکنولوژی

قابلیت تازه و شگفت‌انگیزِ واتساپ

خرید فالوور از سایت اینبو

پشتیبانی از سایر پیام رسان ها از جمله تلگرام، ویژگی جدیدی است که انتظار می رود به زودی در دسترس همه کاربران اروپایی واتس اپ قرار گیرد.

به گفته دیجیاتو، در سال‌های اخیر اتحادیه اروپا توانسته است شرکت‌های فناوری را تحت فشار بگذارد تا تغییرات مهمی را به نفع مصرف‌کنندگان انجام دهند، از جمله معرفی یک پورت USB-C در آیفون یا مجبور کردن اپل به پشتیبانی از شارژ جانبی در iOS. یکی دیگر از این تغییرات، پیام رسان های محبوبی مانند واتس اپ را مجبور به پشتیبانی و تعامل با رقبای خود می کند که می تواند ارتباط بین کاربران را آسان تر کند. اکنون واتس اپ روی این تغییرات کار می کند و اولین تصویر از آن فاش شده است.

قابلیت جدید و شگفت انگیز واتس اپ

در گزارشی که به تازگی منتشر شده است، یک رسانه توانسته به برخی از کدهای تکمیل شده مربوط به قابلیت جدید واتس اپ دسترسی پیدا کند. بر اساس این گزارش، به نظر می رسد که قابلیت پشتیبانی از پیام رسان جانبی باید به صورت دستی توسط کاربر فعال شود. برای این کار کاربر باید از قسمت تنظیمات به قسمت حساب کاربری رفته و سپس گزینه Third Party Chats را فعال کند. همچنین با رفتن به قسمت Featured Apps، کاربران می توانند انتخاب کنند که مایلند شماره خود را با کدام پیام رسان به اشتراک بگذارند. برنامه‌های انتخابی به کاربران اجازه می‌دهند از طریق شماره موبایل خود به نمایه واتس‌اپ افراد دسترسی داشته باشند و بتوانند برای آنها پیام ارسال کنند.

مشابه کاری که اپل برای بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها انجام داد، واتس‌اپ همچنین در صورت فعال شدن دستی قابلیت تعامل، پیام هشداری را به کاربر نمایش می‌دهد. این پیام اشاره می کند که فرصت های بیشتری برای کلاهبرداری از طریق پیام های دریافتی از پیام رسان های دیگر وجود دارد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که قوانین سایر پیام رسان ها برای نگهداری و استفاده از اطلاعات کاربران با واتس اپ متفاوت باشد. شایان ذکر است که در حال حاضر هنگام ارسال پیام های بین پلتفرمی، تنها امکان درج متن ساده در کنار تصاویر و فیلم ها وجود دارد و از سایر عناصر مانند استیکر، واکنش، پیام های حذف شده و … پشتیبانی نمی شود. امکان ارسال پیام به گروه ها یا ایجاد گروه بین دو یا چند پلتفرم نیز همچنان در دست بررسی است.

قابلیت جدید و شگفت انگیز واتس اپ

پشتیبانی از سایر پیام رسان های واتس اپ چیست؟

اگرچه اتحادیه اروپا قوانینی را برای مبارزه با انحصار شرکت های فناوری تصویب کرده است، اما روش دقیقی برای اجرای این قوانین اعلام نکرده است. این معمولاً شرکت‌ها را به فکر راه‌هایی برای سخت‌تر کردن استفاده از ویژگی‌های جدید می‌اندازد تا بتوانند انحصار پلتفرم خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، اپل فقط قابلیت سایدلود کردن اپلیکیشن ها در iOS را برای کاربران اروپایی خود فراهم کرده است و این نیز کمی پیچیده است. بنابراین ممکن است بسیاری از کاربران عادی علاقه چندانی به این کار نشان ندهند.

انتظار می رفت که اجبار متا به پشتیبانی از پیام رسان های دیگر در واتس اپ نیز روند مشابهی را دنبال کند. به خصوص با توجه به اینکه متا حتی به کاربران اجازه نمی دهد پیام ها را بین پلتفرم های مختلف خود مانند اینستاگرام و واتس اپ جابجا کنند. متا در ماه های اخیر جزئیات کمی درباره نحوه پشتیبانی از پیام رسان های دیگر منتشر کرده است. اما موضع رسمی این شرکت انتشار غیر جهانی این قابلیت است و آن را فقط به کاربران اروپایی محدود می کند.

پشتیبانی واتس اپ از سایر پیام رسان ها به کاربران امکان ارسال یا دریافت پیام های مستقیم از طریق رقبای این برنامه را می دهد. از مهمترین اپلیکیشن هایی که از این تغییر بهره می برند می توان به سیگنال و تلگرام اشاره کرد. در نتیجه، کاربران دیگر نیازی به جابجایی بین برنامه های مختلف برای دسترسی به چت نخواهند داشت و می توانند در پلتفرم دلخواه خود بمانند. متا تضمین می کند که تمام مقررات و رمزگذاری لازم برای انتقال داده ها برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران رعایت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا