سبک زندگی

قرمزی چشم نشانه چیست؟

خرید فالوور از سایت اینبو

قرمزی چشم در اثر انبساط و گشاد شدن عروق سطح صلبیه (قسمت سفید چشم) ایجاد می شود.

به گزارش سرگرمی روز، مدت زمان علائم، یک طرفه یا دوطرفه، حاد یا مزمن و سن در تشخیص این بیماری مهم است. این وضعیت در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، خشکی چشم، گرد و غبار، اجسام خارجی، آلرژی، عفونت، ضربه و سایر شرایط پزشکی ایجاد می شود.

یائسگی: تغییر یا عدم تعادل هورمونی بعد از یائسگی یک عارضه شایع دارد که خشکی و قرمزی چشم است. استفاده از نرم کننده های دور چشم، اشک مصنوعی یا کمپرس گرم می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون استفاده از عینک آفتابی مناسب باعث قرمزی چشم می شود. در این حالت چشم ها دچار آفتاب سوختگی می شوند که سفیدی چشم یا قرنیه را درگیر می کند. این مشکل بیشتر در افرادی که اسکی یا قایق سواری می کنند و در معرض نور خورشید هستند رخ می دهد. در این حالت سفیدی چشم قرمز می شود و چشم ها می سوزند. از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. در صورت بروز مشکل، استفاده از قطره اشک مصنوعی علائم را تسکین می دهد. بهتر است از قطره های بدون مواد نگهدارنده استفاده شود.

پارگی ورید چشم: گاهی بر اثر ضربه یا مصرف برخی داروها (ضد انعقادها) و … مویرگ های چشم پاره می شود. در این حالت خونریزی زیر ملتحمه چشم رخ می دهد. در این حالت یک لکه قرمز روی سفیدی چشم چاپ می شود. معمولاً برای این مشکل کار خاصی نمی توان کرد. این لکه با گذشت زمان از بین خواهد رفت. این می تواند باعث نگرانی جدی شود، اما واقعاً یک مشکل دردناک یا خطرناک نیست.

خشکی چشم: این یکی از علل شایع قرمزی چشم و چشم های خونی است. خشکی چشم منجر به تحریک و التهاب و قرمزی می شود. خشکی چشم اغلب به دلیل کمبود رطوبت در هوا یا خیره شدن به صفحه نمایشگر ایجاد می شود. اشک مصنوعی در درمان خشکی چشم موثر است. علاوه بر این، نوشیدن مایعات کافی به مرطوب نگه داشتن بافت های بدن از جمله سطح چشم کمک می کند.

آلرژی: آلرژی چشم زمانی رخ می دهد که چشم ها در معرض مواد حساسیت زا مانند گرده یا شوره حیوانات قرار می گیرند.

سلول های چشمی به نام ماست سل ها هیستامین و سایر مواد شیمیایی را آزاد می کنند که باعث التهاب می شود و نتیجه آن خارش، قرمزی و آبریزش چشم است. اگر خارج از طبیعت هستید و چشمانتان شروع به آبریزش می کند، ممکن است ورم ملتحمه آلرژیک فصلی داشته باشید. درختان، علف ها و گرده های سبز بدترین آلرژن ها هستند. در داخل خانه بمانید، پنجره ها را ببندید و وقتی تعداد گرده ها زیاد است، کولر را روشن کنید. از عینک برای جلوگیری از ورود گرده به چشم استفاده کنید.

برخی از داروها: بسیاری از داروهای رایجی که مردم به صورت روزانه استفاده می کنند می توانند باعث خونریزی چشم شوند. آنتی هیستامین ها، قرص های خواب، قرص های ضد اضطراب و برخی مسکن ها از جمله ایبوپروفن می توانند باعث خشکی و قرمزی چشم و کاهش جریان خون در بافت های اطراف چشم شوند. استفاده از اشک مصنوعی در از بین بردن این علائم کمک کننده است، ضمن اینکه در مورد عوارض مصرف این داروها باید با پزشک خود مشورت کنید.

گلوکوم حاد (سیاه چشم): آب سیاه به دلیل فشار زیاد و ناگهانی در چشم ایجاد می شود. در این حالت فرد علاوه بر قرمزی چشم، درد شدیدی را احساس می کند که با کاهش دید، سردرد، حالت تهوع و … همراه است. البته در برخی از موارد گلوکوم، چشم ها قرمز نمی شوند و دردی ندارند. باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. بسته به شرایط شما، پزشک درمان های لازم مانند قطره یا استفاده از لیزر و غیره را برای تثبیت فشار چشم انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا