سبک زندگی

قلیان اکسیژن و ریه‌های بلاتکلیف

خرید فالوور از سایت اینبو

حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات با موضوع قلیان اکسیژنی گفت: مرکز مبارزه با دخانیات دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد جایگزینی را ارائه می دهد که ضرر کمتری دارد و همچنین می تواند مصرف دخانیات را کاهش دهد. . یکی از راه های کاهش مصرف دخانیات جایگزینی است و این طرح به صورت نمونه در 10 استان راه اندازی شده است.

به گزارش فرهیختگان، فرشیدی مدعی است همه موارد بر اساس استاندارد بوده و قلیان اکسیژنی هیچ آسیب جسمی و جسمی ندارد. قلیان اکسیژن اعتیادآور نیست و یک کار جایگزین است، البته نمی توان گفت که می تواند همه مشکلات را حل کند و جایگزین سیگار شود. ما مطالعات را ادامه می دهیم و منتظر می مانیم تا تحقیقات قلیان اکسیژن تکمیل شود تا ببینیم آیا می توان آن را به عنوان جایگزین کم خطر تایید و مجوز داد.

کیانوش جهانپور سخنگوی سابق وزارت بهداشت در گزارشی گفت: تا به امروز عوارض گزارش شده در دنیا که یکی از بارزترین آنها این است که باعث دفع و کاهش ویتامین ها از جمله B12 و معمولاً در دراز مدت این برای سیستم عصبی مضر است و حتی اعصاب باعث ایجاد مشکلاتی می شود. همچنین کم خونی – ناشی از کمبود B12 – از دیگر عوارض است. البته اگر فردی مصرف مکرر و مزمن داشته باشد و به دلیل این گاز، خنده یا خلسه دچار ضعف عمومی شود، این یکی از هشدارهاست. آنچه که بیشتر گزارش شده است، احتمال فشار خون پایین است که باعث سرگیجه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا