سبک زندگی

قند خون بالا را با این ۵ ماده غذایی کاهش دهید

خرید فالوور از سایت اینبو

اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون موثر هستند، اما باید دانست که پیروی از یک رژیم غذایی سالم نقش مهم تری در مدیریت قند خون دارد.

گروهی از غذاها وجود دارند که به تنظیم قند خون و ارتقای سلامت کلی کمک می کنند. این غذاها عبارتند از:

1. لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از منیزیم، فیبر و پروتئین هستند. دریافت این مواد مغذی به کاهش قند خون کمک می کند.

2. غذاهای دریایی

پروتئین موجود در غذاهای دریایی برای مدیریت قند خون، کمک به کند کردن هضم، جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا و افزایش سیری ضروری است. مصرف مکرر میگو و ماهی های روغنی مانند سالمون و ساردین در بهبود تنظیم قند خون موثر است.

3. اپل

سیب حاوی فیبر محلول و ترکیبات گیاهی مانند کورستین، اسید کلروژنیک و اسید گالیک است که به کاهش قند خون و پیشگیری از دیابت کمک می کند.

4. مرکبات

مصرف مرکبات به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند و از دیابت جلوگیری می کند. اگرچه مرکبات حاوی قند طبیعی هستند، اما از نظر شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​در نظر گرفته می شوند. مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت مملو از فیبر هستند و حاوی ترکیبات گیاهی مانند نارینژنین، پلی فنل با خواص ضد دیابتی قوی هستند.

5. یک تخم مرغ

مطالعه ای روی 42 بزرگسال که اضافه وزن یا چاق داشتند و دارای پیش دیابت یا دیابت نوع 2 بودند، نشان داد که خوردن یک تخم مرغ بزرگ در روز به طور قابل توجهی قند خون ناشتا (حدود 4.5٪) را کاهش می دهد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا