سبک زندگی

قهوه چه ارتباطی با سلامت قلب دارد؟!

خرید فالوور از سایت اینبو

بخشی از یک سبک زندگی سالم شامل فعالیت بدنی فراوان روزانه است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشند تا سلامت خود را با افزایش پمپاژ خون توسط قلب حفظ کنند.

به گزارش سرگرمی روز، مطالعات متعدد نشان می دهد که سبک زندگی کم تحرک می تواند اثرات مضر مختلفی بر سلامت کلی بدن داشته باشد و خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله دیابت نوع 2، فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. همچنین در حال افزایش است این مجموعه تحقیقاتی از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده قابل دسترسی است. به طور کلی، کمبود فعالیت بدنی به طور مداوم با انواع مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و همچنین علل دیگر مرتبط است.

تحقیقات جدیدی که اخیراً در مجله BMC Public Health منتشر شده است نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است به جبران برخی از اثرات مضر سبک زندگی بی تحرک کمک کند.

محققان دانشگاه سوچو در سوچو چین گزارش دادند که نشستن بیش از هشت ساعت در روز با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سایر علل در مقایسه با نشستن کمتر از چهار ساعت در روز مرتبط است. با این حال، به نظر می رسد کسانی که قهوه بیشتری می نوشند در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشند، کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

چرا روی قهوه تمرکز کنیم؟

برای انجام این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به زمان نشستن روزانه و مصرف قهوه را از حدود 10700 شرکت‌کننده در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بزرگسالان آمریکایی در سال‌های 2007-2018 تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر بینگ یان لی، استاد گروه تغذیه و بهداشت مواد غذایی در دانشگاه سوچو و نویسنده اصلی این مطالعه، توضیح می‌دهد: «در سال‌های اخیر، میزان تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه و همچنین مشاغل غیرفعال فیزیکی افزایش یافته است. ، منجر به این می شوند که مردم در زندگی روزمره خود سبک زندگی کم تحرک تری داشته باشند. در واقع، حتی اگر بزرگسالان دستورالعمل‌های فعالیت بدنی را رعایت کنند، نشستن برای مدت طولانی می‌تواند به سلامت متابولیک آنها آسیب برساند.»

امروزه، سبک زندگی بی تحرک به عنوان عاملی بالقوه در پیامدهای نامطلوب سلامت شناخته شده است و چنین رفتاری عموماً با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از علل مختلف مرتبط است. باید گفت که اثرات نامطلوب بهداشتی فوق بار مالی قابل توجهی را بر جهان تحمیل می کند.

با این حال، قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان و همچنین در ایالات متحده است و شواهد رو به رشد نشان می دهد که مصرف منظم آن ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی، عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن را کاهش دهد. بنابراین، حتی اگر قهوه تأثیر محدودی بر سلامتی اعضای بدن داشته باشد، می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی فرد داشته باشد.

افزایش خطر برای افراد کم تحرک که قهوه نمی نوشند

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، دکتر لی و تیم تحقیقاتی‌اش به این نتیجه رسیدند که نشستن بیش از هشت ساعت در روز با خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین علل دیگر در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که بدون تحرک و نشسته بودند مرتبط است. برای کمتر از چهار ساعت در روز.

وقتی تیم تحقیقاتی مصرف قهوه را در معادله قرار داد، مشخص شد شرکت‌کنندگانی که قهوه بیشتری می‌نوشیدند نسبت به افرادی که نوشیدنی نمی‌نوشیدند، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی کمتری داشتند.

محققان همچنین گزارش دادند: شرکت‌کنندگانی که قهوه نمی‌نوشیدند و شش ساعت یا بیشتر در روز می‌نشستند، حدود 1.6 برابر بیشتر از افرادی که قهوه می‌نوشیدند و کمتر از شش ساعت در روز می‌نشستند، به دلایل مختلف جان خود را از دست دادند.

لی می افزاید: “یک مطالعه معتبر نشان داد که نشستن طولانی مدت و مداوم متابولیسم گلوکز را مختل می کند و التهاب را افزایش می دهد.”

رفتار بی‌تحرکی یک پیش‌بینی‌کننده مهم و مستقل التهاب است، زیرا نشانگرهای پیش التهابی را القا می‌کند در حالی که نشانگرهای ضد التهابی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مطالعات قبلی نشان داده‌اند که رفتار بی‌تحرک متابولیسم ماهیچه‌های اسکلتی را نیز تغییر می‌دهد و خطرات متابولیک به ازای هر ساعت نشستن یا دراز کشیدن در هنگام بیداری 39 درصد افزایش می‌یابد.

انتخاب سبک زندگی سالم برای محافظت از سلامت قلب بسیار مهم است

پس از بررسی این مطالعه، دکتر یو-مینگ نی، متخصص قلب در موسسه قلب یادبود کر در کالیفرنیا، از خوانندگان خواست تا یافته ها را با دید باز دریافت کنند. او توضیح داد: “این یک مطالعه ارتباطی است، بنابراین ما در تلاشیم تا رابطه بین قهوه و بیماری های قلبی عروقی را درک کنیم.” اما وقتی به پیوندها نگاه می کنیم، تشخیص اینکه آیا قهوه باعث کاهش بیماری قلبی می شود یا چیز دیگری وجود دارد که ما درباره آن نمی دانیم دشوار است.

دکتر نی می افزاید: «من فکر می کنم واقعاً مهم است که گزینه های سبک زندگی سالم را بررسی کنیم و آنها را در زندگی خود پیاده کنیم. انجمن قلب آمریکا 8 انتخاب سبک زندگی و مدیریت پزشکی را شناسایی کرده است که بیشترین ارتباط را با سلامت مطلوب دارند. این در حالی است که تعداد بسیار کمی از آمریکایی ها از هر هشت اصل پیروی می کنند. بنابراین فکر می کنم همیشه فرصتی برای بررسی تغییرات رفتاری و حرکت به سمت رفتارهای سالم به عنوان راهی برای زندگی بدون مشکل و کاهش خطر بیماری قلبی وجود دارد. در این میان مصرف قهوه یکی از رفتارهایی است که مدت هاست در حال بررسی آن بوده ایم.

و اما 8 توصیه انجمن قلب آمریکا:

– رژیم غذایی سالم

– فعالیت بدنی بیشتر

– ترک سیگار

– خواب سالم

– مدیریت وزن

– کنترل سطح کلسترول

– کنترل سطح قند خون

– مدیریت فشار خون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا