فناوری و تکنولوژی

قیمت باورنکردنی اولین خودروی شیائومی

خرید فالوور از سایت اینبو

Su7، اولین خودروی شیائومی به زودی با قیمت رقابتی عرضه می شود. در واقع قیمت سدان برقی SU7 به 2 میلیارد تومان هم نمی رسد!

به گزارش سرگرمی روز، سرانجام پس از چندین سال انتظار، شیائومی زمستان گذشته رسما از سدان تمام الکتریکی SU7 رونمایی کرد. اولین خودروی شیائومی محصولی جاه طلبانه است که با خودروهای مطرحی مانند تسلا مدل 3 و پورشه تایکان رقابت می کند و از این نظر به موتورهای قدرتمند و انواع امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده است.

با این حال، همانطور که از یک شرکت چینی به ویژه شیائومی انتظار می رود، این سدان با قیمتی رقابتی روانه بازار شده است. قیمت در ایران با قیمت یک کراس اوور ارزان قیمت چینی برابری می کند.

شیائومی SU7 که اولین دستگاه های آن در تاریخ 3 آوریل (15 فروردین) تحویل خریداران می شود، در نسخه های استاندارد (پایه)، پرو و ​​مکس ارائه شده است. نسخه پایه این خودرو 215 هزار و 900 یوان معادل 29 هزار و 842 دلار قیمت دارد که با تبدیل مستقیم بر اساس نرخ دلار فعلی در کشور معادل یک میلیارد و 890 میلیون تومان است.

نسخه پرو اولین خودروی شیائومی 245900 یوان (حدود 34000 دلار) قیمت دارد و Max به عنوان نسخه برتر حدود 42000 دلار قیمت دارد.

این محدوده قیمت برای یک سدان تمام الکتریکی که هم موتورهای قدرتمند، هم مسافت پیموده شده بالا و هم آخرین ویژگی ها دارد، بدون شک بسیاری از رقبای دیگر را به چالش می کشد.

البته در این بین نباید فراموش کرد که اگرچه شیائومی یکی از برندهای مطرح جهانی است، اما حداقل در زمینه خودروسازی، به اندازه مدعیانی مانند تسلا و پورشه اهمیت ندارد. باید منتظر ماند و دید آیا تلاش شیائومی برای ورود به صنعت خودرو موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

حتی اخیراً خبر عرضه یک کراس اوور شیائومی برای رقابت با تسلا مدل Y شنیده شد که نشان از عزم این شرکت چینی برای گسترش فعالیت های خود در صنعت خودرو دارد.

اگرچه شیائومی در ابتدای ورود به عرصه خودروسازی موفق به نظر می رسد، اما اپل، غول فناوری و یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان، چندی پیش پروژه خودروهای الکتریکی خود را رها کرد.

لغو پروژه خودروی اپل پس از آن اعلام شد که اپل بیش از 10 سال فراز و نشیب را در توسعه این خودروی جاه طلبانه پشت سر گذاشت.

شیائومی SU7 دارای حداکثر قدرت 673 اسب بخار به لطف موتور دوقلو، مسافت پیموده شده حدود 800 کیلومتر، صفحه نمایش لمسی بزرگ 16.1 اینچی، آمپلی فایر دیجیتال 7.1 اینچی، نمایشگر بزرگ 56 اینچی هد آپ، صندلی های اسپرت و توابع مختلف دیگر بهبود رکورد ضریب درگ توسط خودروی شیائومی از دیگر ویژگی های جذاب آن است که در اخبار خودرو دیده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا