فناوری و تکنولوژی

لباس فضانوردی نسوز ناسا

خرید فالوور از سایت اینبو

ناسا در حال توسعه یک ماده جدید مقاوم در برابر شعله برای فضانوردان در ماموریت آرتمیس به ماه است.

به گزارش سرگرمی روز، به نقل از IA، در پایان این دهه، بشریت پس از تقریبا 50 سال دوباره به سطح ماه قدم خواهد گذاشت، اما این بار به فناوری ها و مواد بسیار پیشرفته تری نسبت به فضانوردان آپولو مجهز خواهد شد. ماموریت ها

یکی از جنبه‌های کلیدی، توسعه لباس‌های فضایی پیشرفته برای محافظت از فضانوردان در سفر به ماه است و با برنامه‌ریزی ماموریت آرتمیس 3 برای پرتاب در سال 2026، توسعه مواد مقاوم در برابر شعله باید تسریع شود.

توسعه بافت های نزدیک پوست

در همین راستا، شرکت نساجی Milliken & Company (Milliken & Company) مستقر در ایالات متحده، قراردادی را با ناسا برای تولید پوشش مقاوم در برابر شعله برای محافظت از فضانوردان در طول مأموریت‌های آرتمیس امضا کرد.

Milliken با Jacobs Solutions، یک شرکت خدمات فنی حرفه ای تحت قرارداد با ناسا، برای توسعه پارچه های نزدیک به پوست شریک شد.

دیوید اسمیت، معاون اجرایی Milliken در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که Milliken این پروژه را فرصتی برای حمایت از تعهد آمریکا به اکتشافات، علم و تحقیقات بیشتر فضایی می داند که تأثیر مثبتی بر نسل های آینده خواهد داشت. ما مفتخریم که سهم خود را برای کمک به حفظ امنیت فضانوردان ناسا در طول ماموریت های آرتمیس انجام می دهیم.

پارچه ضد شعله پیشرفته

آتش سوزی غم انگیز ماموریت آپولو 1 در سال 1967 نیاز فوری به مواد پیشرفته مقاوم در برابر آتش را برجسته کرد. از آن زمان، ناسا تمرکز خود را بر توسعه مواد پیشرفته برای محافظت از فضانوردان در طول پروازهای فضایی، فرود و ورود مجدد به اتمسفر افزایش داده است.

سفینه‌های فضایی و زیستگاه‌های ماه اغلب فضاهای کوچک و محدودی هستند که آتش‌سوزی می‌تواند فاجعه‌بار باشد. به عنوان مثال، در هنگام فرود آرتمیس روی ماه، ناسا از وسیله نقلیه HLS استفاده خواهد کرد که به دلیل سطح بالای اکسیژن، که خطر آتش سوزی بالایی دارد، باید در برابر شعله بسیار مقاوم باشد.

اگرچه این وسایل نقلیه به شدت توسط موانع حرارتی و عایق محافظت می شوند، اما به همان اندازه مهم است که لباس و تجهیزات شخصی فضانوردان در برابر آتش مقاوم باشند.

Nomex یک پارچه مقاوم در برابر شعله است که قبلا در لباس های فضایی و لباس های آتش استفاده می شد. Nomex در لباس های فضایی دوام، انعطاف پذیری و عایق را به فضانوردان ارائه می دهد.

علاوه بر این، دمای سطح ماه بسیار متغیر و خشن است و از منفی 253 درجه سانتیگراد در شب تا 120 درجه سانتیگراد در روز متغیر است. مواد پیشرفته در لباس فضانوردان آرتمیس از آنها در برابر دمای شدید محافظت می کند و عایق برای جلوگیری از رسیدن دمای بدن به سطوح بالا است.

ماده Millikan استفاده شده هنوز فاش نشده است

Milliken قبلاً بخش اول ماموریت خود را که بر ارزیابی مواد تمرکز دارد، تکمیل کرده است.

فاز دوم بر نهایی کردن نمونه‌های اولیه و توسعه آنها برای تحویل به ناسا متمرکز خواهد بود. انتظار می رود این مرحله تا پاییز 2024 تکمیل شود. با این حال، مواد خاصی که شرکت روی آن کار می کند هنوز فاش نشده است.

رامش کش، معاون ارشد Milliken گفت: “این پروژه به نظر می رسد که برای شرکت ما ساخته شده است، زیرا ترکیبی عالی از قابلیت های نسوز و تخصص توسعه پارچه سفارشی است.” این را با برتری تولید و تیم تحقیقاتی عمیق ما ترکیب کنید، و می بینید که ما برای حمایت از ناسا در این توسعه مناسب هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا