سبک زندگی

ماجرای جالب شکلات دو هزار یورویی!

خرید فالوور از سایت اینبو

این روزها نسخه ای از آن در پرتغال با قیمت پایه 2000 یورو به حراج گذاشته می شود. این کتاب توسط سانتیاگو دو والورده تورس، دکتر و استاد دانشگاه اسپانیا نوشته شده است که در پنج فصل به موضوعاتی مانند دستور پخت غذا، تحقیقات علمی، توصیه های پزشکی و مسائل فرهنگی شکلات می پردازد.

داستان جالب شکلات دو هزار یورویی!

به گزارش سرگرمی روز، اما راز غذاهای جذاب این دنیا که سالانه بیش از 200 میلیارد دلار از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص می دهد چیست؟

چرا خوردن شکلات برای ما شیرین است؟

در گذشته اعتقاد بر این بود که طعم و بوی شکلات دل افراد را به دست می آورد، اما تحقیقات محققان نشان می دهد که بیشتر از طعم و بوی شکلات، بافت متفاوت این غذا ما را به آن معتاد می کند. بافت منحصر به فردی که باعث می شود شکلات در دهان ما آب شود، در سایر شیرینی ها و غذاهای خوشمزه یافت نمی شود.

آیا قیمت شکلات در سال جدید افزایش می یابد؟

قیمت جهانی این نبات خوشمزه هر روز در حال افزایش است و این روزها دوستداران شکلات را نگران کرده است. البته دلیل اصلی آن رکود بی سابقه عرضه آن است. بر اساس گزارش سازمان بین المللی کاکائو، عرضه این محصول برای سومین سال متوالی حدود 500 هزار تن کمتر از تقاضای آن است که معادل حدود یک دهم بازار جهانی است.

به عنوان مثال، در ماه آوریل امسال، نرخ قراردادهای کوتاه مدت شکلات در بازار تجاری نیویورک به رکورد بی سابقه 10800 دلار در هر تن رسید که بی سابقه است.

آیا شکلات برای سلامتی ما مفید است؟

کاکائو که ماده اصلی شکلات است، سالهاست که به عنوان یک اکسیر سلامت مورد توجه محققان بوده است. اما اخیرا دانشمندان متوجه شده اند که این غذای جذاب تاثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی انسان دارد. فلاوانول‌های فعال موجود در کاکائو باعث می‌شود که بدن ما گاز نیتریک اکسید بیشتری تولید کند و رگ‌های خونی ما را گشاد کند تا خون راحت‌تر در بدن ما حرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا