فناوری و تکنولوژی

ماشین‌حساب مرگ؛ تخمین طول عمر؟!

خرید فالوور از سایت اینبو

در توضیحات وب سایت رسمی Life2vec آمده است: “زمان مرگ خود را پیش بینی کنید و وضعیت مالی خود را در آینده نزدیک تخمین بزنید…”

ماشین حساب مرگ هوش مصنوعی چیست؟

به گزارش سرگرمی روز، در تعریف رسمی آن آمده است: «ماشین حساب مرگ هوش مصنوعی ابزاری دیجیتالی است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امید به زندگی شما را پیش‌بینی می‌کند یا تاریخ مرگ شما را بر اساس عوامل مختلف سبک زندگی و سلامت محاسبه می‌کند.»

این مدل بر روی مجموعه داده جامعی از هر شهروند کشور اسکاندیناوی (حدود 6 میلیون نفر) آموزش داده شده است و ادعا می کند که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی احتمال مرگ یک فرد را در چهار سال آینده پیش بینی کند.

این تحقیق زندگی انسان را به گونه ای شبیه به ساختار زبان نشان می دهد و از تکنیک های پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تحلیل و پیش بینی مسیرهای زندگی استفاده می کند. حاوی اطلاعات دقیق در مورد بهداشت، آموزش، شغل، درآمد، آدرس و ساعات کاری است. محققان قدرت و ساختار این مدل ها را با ایجاد بردارهای حیات در یک فضای برداری یکپارچه نشان می دهند.

مدل ها در پیش بینی نتایج مختلف بسیار بهتر از مدل های فعلی عمل می کنند. با تفسیر مدل‌های یادگیری عمیق، محققان عواملی را بررسی می‌کنند که به پیش‌بینی‌ها کمک می‌کنند و بینشی در مورد مکانیسم‌های احتمالی که بر نتایج زندگی تأثیر می‌گذارند و مداخلات متناسب را ارائه می‌دهند.

علیرغم هیجانی که پیرامون معرفی این ابزار هوش مصنوعی به عنوان «ماشین‌حساب مرگ» وجود دارد، تحقیقات عمیق‌تر به ادغام هوش مصنوعی و علوم اجتماعی، کاوش در همبستگی‌ها و الگوهای رویدادهای زندگی انسان است. این پروژه که داده‌های سال‌های 2008 تا 2015 را مورد بررسی قرار داد، با هدف درک توالی رویدادهای پیچیده در زندگی مردم و طرح پرسش‌هایی در مورد الگوهای اجتماعی است.

ماشین حساب مرگ هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

محققان انواع داده‌های زندگی را به نمادهای دیجیتالی تبدیل کرده‌اند که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد الگوها و همبستگی‌هایی را که ممکن است برای انسان آشکار نباشد شناسایی کند. این مطالعه با استفاده از داده‌های سازمان‌دهی‌شده دقیق از آمار دانمارک، جنبه‌های به ظاهر آشفته زندگی دانمارکی مدرن را بررسی می‌کند.

با این حال، تمرکز اصلی این تحقیق پیش‌بینی مرگ نبود، بلکه نشان دادن جزئیات پیچیده رفتار انسان و روندهای اجتماعی بود. این مطالعه نشان می دهد که کشورهای دارای هوش مصنوعی قوی و مجموعه داده های غنی، مانند دانمارک، می توانند از مزایای قابل توجهی در مدیریت موثر بودجه و هدف قرار دادن خدمات اجتماعی بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا