فناوری و تکنولوژی

ماهواره «GOES-U» پرتاب شد

خرید فالوور از سایت اینبو

نسل بعدی ماهواره هواشناسی سیاره خود را رها کرده است.

به گزارش سرگرمی روز، به نقل از اسپیس، پس از نگرانی از عدم همکاری جوی، سرانجام در 25 ژوئن فرصت عالی برای پرتاب ماهواره “GOES-U” که چهارمین عضو و آخرین عضو “GOES-R” است فراهم شد. مجموعه ماهواره ای متعلق به “سازمان ملی”. اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA).

ماهواره GOES-U از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس در ساعت 5:26 بعدازظهر به شرق پرتاب شد.

پس از تماشای پرتاب، داکوتا اسمیت، تحلیلگر ماهواره در CIRES، گفت: “وقتی پرتاب شروع شد، احساس کردم آدرنالین شدید بود.” برنامه GOES بخش بزرگی از حرفه و اشتیاق من بوده است، و دیدن ماهواره ای که بالا می رود و می دانستم که قرار است تصاویر شگفت انگیزی را به زمین ارسال کند، لذت بخش بود. من به کار در این ماموریت ادامه خواهم داد.

موشک فالکون هوی از سه مرحله تشکیل شده است که به هم مرتبط هستند. مرحله دوم و محموله روی بوستر مرکزی قرار می گیرند.

دو تقویت کننده جانبی موشک فالکون هوی حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن طبق برنامه به زمین بازگشتند و در پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در نزدیکی مرکز فضایی کندی فرود آمدند. این بازگشت به خانه در مقایسه با پرتاب سه ماهواره GOES-U برای بینندگان تجربه کاملا متفاوتی بود. سه ماهواره دیگر با موشک Atlas V متعلق به اتحاد پرتاب و پرتاب (ULA) به فضا پرتاب شدند که قابل استفاده مجدد نیست.

ماهواره پرتاب شد

تقویت کننده مرکزی دست نخورده به زمین بازنگشت زیرا پرتاب به تقویت کننده نیاز داشت تا بیشتر سوخت خود را بسوزاند. بنابراین، سوخت کافی برای بازگشت کنترل شده به زمین نداشت.

حدود 4.5 ساعت پس از پرتاب، طبقه فوقانی فالکون هوی ماهواره GOES-U را طبق برنامه ریزی شده در فاصله 35785 کیلومتری بالای زمین در مدار زمین ثابت قرار داد. در این مرحله نام ماهواره به “GOES-19” تغییر یافت.

اعضای تیم ماموریت GOES-19 و تجهیزات آن را به طور کامل بازرسی خواهند کرد. سپس این ماهواره جایگزین GOES-16 می شود که در نوامبر 2016 پرتاب شد و در حال حاضر موقعیت ماهواره GOES East را در شبکه ماهواره ای به خود اختصاص داده است.

ماهواره GOES-19 قسمت اعظم نیمکره غربی را با پنج ابزار علمی خود رصد خواهد کرد. همچنین با استفاده از سیستم جدید کرونوگراف فشرده (CCOR-1) که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده (NRL) توسعه یافته است، نقش مهمی در نظارت بر هوای فضا ایفا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا