فناوری و تکنولوژی

مایکروسافت در حال انجام بزرگترین سرمایه گذاری در زمینه هوش مصنوعی در فرانسه است

خرید فالوور از سایت اینبو

مایکروسافت یک میلیارد دیگر در زمینه هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا سرمایه گذاری می کند. غول فناوری مستقر در ردموند اخیراً سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری خود را در فرانسه در روز دوشنبه پس از یک رشته سرمایه‌گذاری مشابه در بریتانیا، آلمان، اسپانیا و موارد دیگر اعلام کرد.

غول فناوری مستقر در ردموند که از سال 1983 در فرانسه فعالیت می کند، در اجلاس Choose France اعلام کرد که هنوز بزرگترین و پرسودترین معامله سرمایه گذاری هوش مصنوعی در تاریخ این کشور است. هدف آموزش حداقل یک میلیون نفر در زمینه هوش مصنوعی و حمایت از 2500 استارت آپ هوش مصنوعی در سه سال آینده است.

مایکروسافت می‌گوید این سرمایه‌گذاری پس از آن زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی خود را در فرانسه گسترش خواهد داد، مشابه آنچه در چند هفته گذشته در سایر کشورهای اروپایی و آسیایی انجام داده است. این شامل گسترش مراکز داده در پاریس و مارسی، برنامه ریزی یک پردیس جدید در منطقه Grand Est و معرفی 25000 GPU پیشرفته تا سال 2025 است.

برد اسمیت مدیر عامل مایکروسافت می گوید:

ناگفته نماند که مایکروسافت برای مدت طولانی در خط مقدم رونق هوش مصنوعی بوده است. سرمایه‌گذاری‌های متعدد آن در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی در چندین کشور، به همراه بودجه برای OpenAI، ابزار دستیار هوش مصنوعی Copilot و مدل‌های مختلف هوش مصنوعی، این شرکت مستقر در ردموند را به یک غول هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

حال باید دید این سرمایه گذاری هنگفت می تواند سود زیادی برای مایکروسافت به همراه داشته باشد یا خیر. این شرکت مستقر در ردموند در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا